انتقاد شهردار زرند از وضعیت کشتارگاه دام

بی توجهی در حوزه کشتارگاه و توزیع گوشت می‌تواند سلامت عمومی شهروندان را به مخاطره بیاندازد.  به گزارش فت فتو از کرمان، علی ضیا الدینی شهردار زرند به همراه لطف علی پور رئیس دامپزشکی شهرستان زرند به طور سرزده از کشتارگاه دام شهر بازدید و از نزدیک در روند مسائل و مشکلات این کشتارگاه قرار گرفتند. لطف […]

بی توجهی در حوزه کشتارگاه و توزیع گوشت می‌تواند سلامت عمومی شهروندان را به مخاطره بیاندازد.

 به گزارش فت فتو از کرمان، علی ضیا الدینی شهردار زرند به همراه لطف علی پور رئیس دامپزشکی شهرستان زرند به طور سرزده از کشتارگاه دام شهر بازدید و از نزدیک در روند مسائل و مشکلات این کشتارگاه قرار گرفتند.

لطف علی پور رئیس دامپزشکی زرند درابتدای این بازدید به ارائه گزارشی از وضعیت کشتارگاه پرداخت وگفت: هرچند در سال‌های اخیر برخی ساماندهی‌ها در کشتارگاه سنتی این شهرستان انجام شد، اما به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب و عدم وجود سیستم کشتار نوین، موانع در مراحل کشتار دام پا برجاست و مشکلات بهداشتی و زیست محیطی از مهمترین دغدغه‌های ما در این شهرستان است.

شهردار زرند نیز ضمن نارضایتی از وضع موجود در کشتارگاه؛ یکی از اهداف مجموعه شهرداری زرند را توزیع گوشت سالم و بهداشتی و مورد تأیید دامپزشکی با رعایت استاندارد‌های لازم دانست و تصریح کرد: بی توجهی در این حوزه می‌تواند سلامت عمومی شهروندان را به مخاطره بیاندازد.

ضیا الدینی با اعلام اینکه در راستای رفع مشکلات این کشتارگاه همه مدیران و مسئولین باید همکاری لازم را داشته باشندگفت: سلامت و امنیت غذایی مردم باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا از شیوع بیماری‌های مشترک جلوگیری شود.

شهردار زرند بهداشت را یکی از مهمترین معیار‌های پیشرفت یک جامعه دانست و تصریح کرد: به دنبال تامین اعتبارات لازم برای ساخت کشتارگاه جدید هستیم و اعتقاد داریم ساخت و نوسازی کشتارگاه صنعتی دام می‌تواند تاثیرمستقیمی بر رونق یافتن اقتصاد و همچنین بالابردن سطح سلامت جامعه داشته باشد.

اوحضور قصابان در کشتارگاه را خلاف قوانین و مقررات دانست و اظهار داشت: به زودی و با نشست‌های تخصصی سلاخان جایگزین قصاب‌ها خواهند شد و از ورودافراد متفرقه به این مکان جلوگیری می‌شود.

ضیاالدینی خواستار تنظیف، نظافت و شستشوی کامل محیط داخلی کشتارگاه، رسیدگی به وضع داخلی اتاق پیش سرد، رسیدگی به وضعیت ماشین‌های حمل گوشت، خرید قلاب و چنگک‌های مخصوص کشتارگاه، شدوافزود: بازدید‌های شهرداری در این کشتارگاه به صورت سرزده و هر هفته ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ح




انتقاد شهردار زرند از وضعیت کشتارگاه دام

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? انتقاد شهردار زرند از وضعیت کشتارگاه دام