انتقاد امیرعبداللهیان از عدم کمک‌رسانی سازمان ملل به مهاجران افغانستانی در ایران

به گزارش گروه منطقه و جهان فت فتو، در ملاقات «مارتین گریفیتس» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان وضعیت انسانی و بشردوستانه مردم یمن، افغانستان و سوریه و اوکراین مورد گفتگو قرار گرفت.  وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از تلاش‌های گریفیتس بر تسهیل امور و حمایت کشورمان […]

به گزارش گروه منطقه و جهان فت فتو، در ملاقات «مارتین گریفیتس» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان وضعیت انسانی و بشردوستانه مردم یمن، افغانستان و سوریه و اوکراین مورد گفتگو قرار گرفت. 

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از تلاش‌های گریفیتس بر تسهیل امور و حمایت کشورمان از ادامه تلاش‌های انساندوستانه بین‌المللی با هدف کاهش آلام انسانی تأکید کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: انتظار می‌رود سازمان ملل به رفع محاصره بشردوستانه مردم یمن، در کنار برقراری گفتگو‌های سیاسی واقعی توسط طرف‌های یمنی به منظور ادامه آتش بس در این کشور توجه داشته باشد. 

مرور تحولات سیاسی و وضعیت بشردوستانه افغانستان و سوریه از دیگر مباحث مورد گفت‌وگوی وزیر خارجه با نماینده ویژه دبیرکل در امور بشردوستانه بود. 

 امیرعبداللهیان عنوان کرد: در حالی که نزدیک به ۵ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند که روزانه تعداد قابل توجهی با عبور از مرز‌های مشترک وارد ایران می‌شوند، اما از کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به این جمعیت بزرگ و به ویژه آوارگان جدید افغانستانی در ایران خبری نیست.

وزیر امور خارجه بر ضرورت توزیع عادلانه کمک‌های بشردوستانه بین همه مردم سوریه و توجه جدی‌تر آژانس‌های بین‌المللی امدادرسانی به مردم سوریه تأکید کرد و گفت: درحالی که مردم این کشور از نبود آب آشامیدنی سالم و برق در رنج هستند، تروریست‌ها و مسلحان در ادلب از وضعیت بسیار متفاوت‌تری برخوردار هستند. 

امیرعبداللهیان تلاش‌های ایران برای توقف جنگ در اوکراین را تبیین و بر ضرورت توجه به وضعیت آوارگان اوکراینی تأکید کرد.

گریفیتس ضمن تشکر از مهمان نوازی ایران از اتباع پناهجوی افغانستانی، ایران را نمونه مجزا در پذیرش و کمک به پناهندگان در دنیا خواند. 

وی بر نبود بودجه کافی برای تامین نیاز‌های بشردوستانه در سه کشور مذکور اشاره کرد و اظهار داشت: برخی کشور‌های کمک کننده علیرغم تعهد به کمک به تعهدات مالی خود عمل نکرده‌اند. 

وی بر گفتگو‌های خود با مقامات کشور‌های درگیر در بحران افغانستان اشاره و موضوع نحوه ارائه کمک‌های بشردوستانه را مطرح کرد. 

نماینده دبیرکل در امور بشردوستانه در خصوص سوریه ابراز امیدواری کرد تا توافقی همانند انتقال غلات بین اوکراین و روسیه در سوریه برای انتقال کمک‌های بشردوستانه نیز اتفاق بیفتد. 

وی گفت‌وگوی سیاسی را برای ادامه آتش بس و ایجاد ثبات اقتصادی در یمن ضروری خواند و از توجه بدون تبعیض ایران به بحران اوکراین تشکر کرد.

پایان پیام/




انتقاد امیرعبداللهیان از عدم کمک‌رسانی سازمان ملل به مهاجران افغانستانی در ایران

منبع:آنـــا
? انتقاد امیرعبداللهیان از عدم کمک‌رسانی سازمان ملل به مهاجران افغانستانی در ایران