انتقاد از نداشتن رویکرد مردمی‌سازی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

کرمان – فت فتو – قائم مقام دبیرکل در امور فرهنگی و پیشگیری، توسعه مشارکت های مردمی و درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در بحث اثربخشی برنامه ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی شکاف داریم، چون رویکرد مردمی سازی در آن وجود ندارد. به گزارش خبرنگار فت فتو، علیرضا کاظمی روز چهارشنبه […]

کرمان – فت فتو – قائم مقام دبیرکل در امور فرهنگی و پیشگیری، توسعه مشارکت های مردمی و درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در بحث اثربخشی برنامه ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی شکاف داریم، چون رویکرد مردمی سازی در آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار فت فتو، علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: فقدان رویکرد مردمی باعث شده تا به عنوان دستگاه های مجری و متولی نتوانیم مسائل را زیربنایی، اساسی و پایدار حل کنیم.

وی بیان کرد: حل مسائل آسیب های اجتماعی باید به سمت ایجاد حلقه های مردمی به عنوان حلقه های واسط در همه حوزه ها برود.

قائم مقام دبیرکل در امور فرهنگی و پیشگیری، توسعه مشارکت های مردمی و درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: بحث پیشگیری و مقابله در حوزه مواد مخدر باید با کمک مردم حل شود تا بار امنیتی که نیروهای انتظامی و نظامی بر دوش می کشند، کمتر شود.

وی اظهار داشت: استان کرمان جزو ۲ استان موفق و برتر کشور در برنامه های پیشگیری و مبارزه مواد مخدر است که شاخص خوبی برای ارزیابی کار مدیران محسوب می شود.

کاظمی افزود: بحث اعتیاد سرآمد آسیب های اجتماعی است و با تاکیدات مقام معظم رهبری این مساله با تیم های متعدد و ساختارهای جدیدی در حال پیگیری است.

وی اظهارداشت: استان کرمان در لبه برخورد با ترانزیت مواد مخدر به تمام دنیا قرار دارد که حوزه های، فرهنگی، اقتصاد و امنیتی را تحت تاثیر قرار داده و اگر در همه جا موضوع اعتیاد اهمیت دارد و در صدر است در استان کرمان بیشتر در صدر قرار دارد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: معتقدم حل موضوع آسیب های اجتماعی در هیچ جایی جز آموزش و پرورش مقدور و شدنی نیست و باید به سمت برنامه ریزی های عملیاتی، اجرایی، کارآمد و اثربخش برویم.

کاظمی اظهارداشت: به معتادان متجاهر باید از منظر انسانیت، نگاه اسلامی و اخلاقی توجه کنیم، چون عزت، کرامت و شرافت آنان در فضای شهری پایمال می شود.  

وی افزود: معتادان متجاهر  آسیب هایی به منظر مبلمان شهری وارد می کنند و کانون های آسیب زا و جرم خیز تولید می کنند که باید جمع آوری شوند و همه در این زمینه باید کمک کنند.

قائم مقام دبیر کل در امور فرهنگی و پیشگیری، توسعه مشارکت های مردمی و درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: یکی از مهمترین سیاست های آیت الله رییسی، مردمی سازی دولت است  و ما هم باید از ظرفیت تشکل های به عنوان یک حلقه مردمی استفاده کنیم.

وی گفت: در ستاد مبارزه با مواد مخدر حتما به دنبال یک برنامه ریزی اجرایی، عملیاتی با اولویت پیشگیری در نظام تعلیم، تربیت  و آموزش پرورش و با استفاده از ظرفیت انجمن های اولیا و مربیان و غیره هستیم.

کاظمی افزود: در حوزه معتادان متجاهر و پیشگیری نقشه راهی برای آن طراحی خواهیم کرد تا در سال ۱۴۰۱ آغاز موفقیت های ما باشد.

وی همچنین از زحمات دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تقدیر و برای دبیر جدید این شورا آرزوی انجام صحیح وظایف و موفقیت کرد.

در این نشست احمد دهقانی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان معرفی و از زحمات محمدرضا محمدی انارکی دبیر سابق شورا با اهدای لوح تقدیر شد.




انتقاد از نداشتن رویکرد مردمی‌سازی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

منبع: ایرنـا
? انتقاد از نداشتن رویکرد مردمی‌سازی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی