انبار کود تقلبی در عنبرآباد توقیف شد

جیرفت – فت فتو – مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد از کشف یک انبار کود تقلبی در این شهرستان خبر داد و گفت: این انبار با هماهنگی دستگاه قضایی، سازمان صمت و اماکن نیروی انتظامی این شهرستان توقیف و اعمال قانون شد. محسن طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو موجودی انبار […]

جیرفت – فت فتو – مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد از کشف یک انبار کود تقلبی در این شهرستان خبر داد و گفت: این انبار با هماهنگی دستگاه قضایی، سازمان صمت و اماکن نیروی انتظامی این شهرستان توقیف و اعمال قانون شد.

محسن طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو موجودی انبار کود تقلبی توقیف شده در عنبرآباد را ۴۱۴ کیسه خالی تحت عنوان فسفات آمونیوم شرکت رازی (جعلی)، یک دستگاه دوخت درب کیسه و ۶۶ کیسه سولفات سدیم، ۹ کیسه خالی کود سولفات پتاسیم و تعداد ۶ کیسه خالی سوپر فسفات تریپل شرکت خدمات حمایتی (جعلی) برشمرد.

وی اظهار داشت: کلاه برداران کیسه های خالی جعلی شرکت رازی را با مواد صنعتی و غیرکشاورزی (سولفات سدیم) پر و تحت عنوان کود فسفات آمونیوم به فروش می رساندند.

مدیرجهادکشاورزی عنبرآباد با بیان اینکه گزارش تخلیه یک محموله کود شیمیایی در انبار یکی از منازل مسکونی واقع در شهر عنبرآباد دریافت شد، ادامه داد: اکیپ پایش مواد کودی جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و اداره صمت با هماهنگی دادستانی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در پی مقاومت شدید صاحب محموله با دستور صریح و قاطع دادستان انبار توسط نیروها بازگشایی شد.

طاهری ادامه داد: انبار صورتجلسه، پلمپ و پرونده برای طی مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

وی اظهار داشت: کیسه های سولفات سدیم واقع در انبار هیچ هویت کودی نداشته و برای مصارف صنعتی، شوینده و مصارف غیر کشاورزی بوده که تحت عنوان کود به مردم عرضه می شد.

مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد گفت: کشاورزان تحت هیچ عنوان از کود فسفات آمونیوم شرکت رازی به دلیل جعلی و تقلبی بودن استفاده نکنند.

وی افزود: کشاورزان در زمان خرید هر نوع ماده کودی نسبت به تهیه فاکتور و شماره ثبت ماده کودی دقت لازم داشته باشند.




انبار کود تقلبی در عنبرآباد توقیف شد

منبع: ایرنـا
? انبار کود تقلبی در عنبرآباد توقیف شد