امام جمعه کرمان: جبهه مقاومت اسلامی سهم مهمی در تغییرات دنیا دارد

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جبهه مقاومت در جهان جایگاه ویژه‌ای داشته و در تغییرات دنیا سهم دارد، گفت: این جبهه کشورهای مختلف اسلامی را منسجم کرده است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ظهر در بیان خطبه‌های نمازجمعه کرمان در مصلی بزرگ امام […]

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جبهه مقاومت در جهان جایگاه ویژه‌ای داشته و در تغییرات دنیا سهم دارد، گفت: این جبهه کشورهای مختلف اسلامی را منسجم کرده است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ظهر در بیان خطبه‌های نمازجمعه کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی(ع) در اهمیت رعایت تقوا در تمام شئون زندگی می‌فرماید اگر به صلاح تقوا مجهز شوید، خداوند سختی‌ها را بر شما آسان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم مسیر هدایت انسان را شفاف بیان کرده و ما را از حرکت‌های ضد هدایت بشری نهی کرده است گفت: خداوند حجت را بر همگان تمام کرده و در آیات نورانی قرآن کریم، الگوها را به انسان معرفی کرده است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که قرآن کریم بحث عبودیت را سرلوحه انسان هدایت شده معرفی می‌کند، افزود: عبودیت و بندگی خداوند یعنی در تمام حالات خود را وابسته به خدا دانستن چرا که خداوند خالق هر چیزی در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی خلقت این گونه نیست که خداوند انسان را خلق کرده و بعد خود را کنار کشیده است بلکه خداوند لحظه لحظه با انسان است، تنها اوست و همه قدرت دست اوست، بیان کرد: انسان با تمام وجود باید عبد خداوند و به معنای واقعی عبدالله شود.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه حل تمام مشکلات به دست خداوند بوده و خداوند بی نیاز مطلق است، گفت: انسان باید اهل کار و عمل باشد و خداوند فرمود انبیای الهی اهل علم و عمل بودند و ما نیز باید به قدرت و توانایی لازم دست پیدا کنیم و درک و فهم خود را بالا ببریم.

روایت امام جمعه کرمان از تلاش دشمن برای تسلط بر ذهن و فکر جوانان

امام جمعه کرمان در بیان خطبه دوم نماز جمعه این هفته کرمان با بیان اینکه خداترسی را در تمام زوایای زندگی مدنظر داشته باشید و بدانید که این دنیا فانی است و باید به دنیای دیگری برویم و با گرامیداشت روز مجلس شورای اسلامی و تصویب قانون اساسی، اظهار داشت: ایام شهادت میرزاکوچک‌خان جنگلی است و این شهید با نگاه و تفکر بسیجی از کشور دفاع کرد و سردار جنگل لقب گرفت.

وی با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو، این روز را نماد مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: تاریخ در این روز ثبت کرد که دانشجو برای استقلال کشورش حساس است و مقابل دشمن می‌ایستد و دانشجویان با پیروی از منویات امام راحل ۱۶ آذر را رقم زدند.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دانشجو در مرحله اول وظیفه دارد خود را به سلاح علم مجهز و در مسیر علم‌آموزی تلاش کند چرا که موتور پیشرفت کشورها در توسعه علم است، افزود: در زمان طاغوت موتور علم آموزی در کشور متوقف بود اما امروز به برکت انقلاب در اقصی نقاط کشور دانشگاه داریم.

وی با اشاره به اینکه دانشجو باید به معنای واقعی دشمن شناس باشد و تحت تأثیر شبه افکنی دشمن قرار نگیرد، گفت: روز دانشجو روز افتخار علمی در کشور است و ایجاد هزاران مرکز دانشگاهی در بعد از انقلاب از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با گرامیداشت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دریا ظرفیت بزرگی در توسعه اقتصادی و ایجاد امنیت برای کشور است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی قوی و قدرتمند کشور، اقتدار نظام اسلامی را به تصویر کشیده است، ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته است با رعایت قوانین بین‌المللی آب‌های منطقه را امن کند و این امنیت برای سایر کشورهای منطقه نیز وجود دارد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه جهان در وضعیتی قرار دارد که جبهه مقاومت در آن جایگاه ویژه‌ای دارد و این جبهه در تغییرات دنیا سهم دارد، گفت: جبهه مقاومت با آهنگ عدالت محوری مبتنی بر دین به صحنه آمده است و با نگاه اسلامی و حریت، خود را به دنیا عرضه کرده است؛ جبهه مقاومت کشورهای مختلف اسلامی را با یکدیگر منسجم کرده است.

وی با اشاره به سفر نخست وزیر جدید عراق به کشور و دیدار با مقام معظم رهبری، عنوان کرد: این رفت و آمدها باعث تقویت جبهه مقاومت اسلامی و مبارزه با تروریسم در منطقه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه در آستانه ایام شهادت حضرت زهرا(س) هستیم، گفت: باید دودستگی و تفرقه را از جامعه اسلامی پاک کنیم و امت اسلامی در مقابل دشمنان متحد شوند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در دفاع از حق و ولایت و امامت پرچم را برافراشته که نتیجه بصیرت و زمان شناسی و دشمن شناسی آن حضرت بود، بیان کرد: این پرچم امروز در ایران اسلامی برافراشته است و شهادت حضرت زهرا (س) بصیرت را برای جامعه اسلامی به ارمغان آورد.

انتهای پیام/۵۱۱/ن

 




امام جمعه کرمان: جبهه مقاومت اسلامی سهم مهمی در تغییرات دنیا دارد

منبع: تسنــیم
? امام جمعه کرمان: جبهه مقاومت اسلامی سهم مهمی در تغییرات دنیا دارد