امام جمعه سیرجان: توجه به سلامت مردم در عزاداری‌ها ضرورت است

به گزارش فت فتو حجت الاسلام سید محمود حسینی روز جمعه در جلسه هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیرجان در محل سپاه ناحیه مقاومت این شهرستان افزود: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، و سفارش ما هم به عزاداران محرم توجه […]

به گزارش فت فتو حجت الاسلام سید محمود حسینی روز جمعه در جلسه هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیرجان در محل سپاه ناحیه مقاومت این شهرستان افزود: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، و سفارش ما هم به عزاداران محرم توجه به آرمان قیام آن حضرت است.

وی با بیان اینکه نباید در مقابل ناهنجاری ها در جامعه بی تفاوت باشیم اظهارداشت: یکی از پیام ها و محورهای اصلی نهضت عاشورا فلسفه امربه معروف و نهی از منکر است و پیروی از مکتب حسینی به عنوان تنها مسیر رسیدن به سعادت مندی و عزت است.

محسن  نیک ورز دادستان سیرجان نیز در این نشست گفت : امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه مثبت محوری، ایجابی و ارشادمحور است و تنبیهی و سلبی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است، عنوان کرد: تا جایی که سلاح امر به معروف کارساز است از سلاح نهی از منکر استفاده نمی‌شود و امر به معروف پیشگیری محور و نهی از منکر درمان محور است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سیرجان نیز گفت: لزوم تقویت روحیه مطالبه گری در جامعه، خواست حضرت امام حسین(ع) برای احیای امربه معروف و نهی از منکر بود و اجرای این فریضه جامعه را در مسیر سلامت و سعادت قرار می دهد.

سرهنگ حمید سبزعلی پور در خصوص اهداف برنامه‌های اجرایی دهه امر به معروف و نهی از منکر افزود : ایجاد ارتباط با بدنه مردمی، نهادهای انقلابی و دستگاه های اجرایی در زمینه اولویت‌بخشی به امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای موفق از طریق برنامه‌های آموزشی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی، تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی در تمام سطوح جامعه با بهره‌گیری از فضای معنوی ایام محرم و فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای موفق از جمله این اهداف است.

وی شعار دهه امر به معروف و نهی از منکر را «قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر، مسئولان پاسخگو» عنوان کرد و افزود: دو هشتگ «بی تفاوت نباشیم» و «همه مسئولیم» باید در فضای مجازی رواج یابد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد فرمانده انتظامی سیرجان نیز گفت: اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر از اصول اصلی جامعه‌سازی و جامعه‌پردازی اسلام است و باید از طریق این فریضه شاهد کاهش ناهنجاری های اجتماعی و رسیدن به جامعه سالم با الگوی اسلامی باشیم.

به گزارش فت فتو در پایان جلسه، اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور در گلزار شهدای گمنام ضمن تجدید میثاق با شهدا قبور مطهر این شهدا را عطر افشانی و گلباران کردند.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

امام جمعه سیرجان: توجه به سلامت مردم در عزاداری‌ها ضرورت است



منبع:فت فتو