افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین کشور در تابستان ۱۴۰۱

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون مدیر در تامین فرآورده‌های نفتی کشور گفت:«در سه ماهۀ تابستان امسال روزانه به طور متوسط ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۶ میلیون نفت‌گاز مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با ۲۰ و ۹ درصد افزایش همراه بوده است». سیدپیمان جزایری دلیل اصلی رشد مصرف […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون مدیر در تامین فرآورده‌های نفتی کشور گفت:«در سه ماهۀ تابستان امسال روزانه به طور متوسط ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۶ میلیون نفت‌گاز مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با ۲۰ و ۹ درصد افزایش همراه بوده است».

سیدپیمان جزایری دلیل اصلی رشد مصرف این دو فرآورده را افزایش سفرها با توجه به فروکش کردن شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و افزود:«در سه ماهۀ مشابه سال قبل،مصرف بنزین ۸۶.۷ و نفت‌گاز ۹۹.۴ میلیون لیتر بوده است».

به گزارش فردای کرمان به نقل از فت فتو،وی بیان کرد:«این معاونت متولی اصلی تامین فرآورده‌های نفتی کشور است و مستمراً اقدامات لازم را برای تامین انواع فرآوردها و پیش‌بینی مصرف انجام می‌دهد؛ ضمن اینکه در حال حاضر آمادگی آن را داریم تا از آبان‌ماه،توزیع نفت‌گاز و نفت کوره بیش از ۱۰۰ نیروگاه کشور را آغاز کنیم».

جزایری با تأکید بر اینکه از اول آبان‌ماه اوج مصرف نیروگاه‌ها آغاز خواهد شد،اضافه کرد:«در سال قبل نزدیک به ۱۶ میلیارد لیتر سوخت در نیروگاه‌ها مصرف شده و این وظیفۀ مهم با هماهنگی این معاونت با وزارت نیرو و تمام ادارات زیرمجموعه محقق شد که خوشبختانه تاکنون به نحو مطلوبی انجام شده است».

وی به فرآیند و اهمیت فعالیت‌های این معاونت در جهت تامین سوخت کشور اشاره کرد و گفت:«با هماهنگی شرکت ملی پالایش و پخش و تحویل انواع فرآورده‌های اصلی از پالایشگاه‌ها،بر اساس پتانسیل‌های موجود،سوخت از طریق ناوگان حمل زمینی،دریایی و مسیرهای خط لوله،به بیش از ۷۰ انبار فعال در سراسر کشور ارسال و در ۲۳۰ ناحیه توزیع می‌شود».

معاون مدیر در تامین فرآورده‌های نفتی در پایان ضمن قدردانی از تلاش همکاران ستاد و مناطق در جهت تامین به موقع و مطلوب سوخت در سراسر کشور،خاطرنشان کرد:«این وظیفه بار سنگینی است که مستمراً در این معاونت انجام می‌شود و اگر وقفه‌ای در این مسئله رخ دهد مسلماً تبعات آن به کل کشور برمی‌گردد». /پ




افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین کشور در تابستان ۱۴۰۱

منبع:خبر کرمان
?

افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین کشور در تابستان ۱۴۰۱

:اخبار استان کرمان – اقتصادی