افزایش سنوات حقوق کارگری امسال بیش از نرخ تورم بود / هدفمندسازی یارانه‌ها بخشی از مشکلات کارگری را جبران کرد

در حالی که بسیاری از کارگران از تورم و گرانی های اخیر گلایه مندند، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: افزایش سنوات حقوق کارگری امسال بیش از نرخ تورم بود و به شکلی می توان گفت دست جامعه کارگری را در دریافتی های شان باز کرده است. مجتبی مصباح در گفت […]

در حالی که بسیاری از کارگران از تورم و گرانی های اخیر گلایه مندند، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: افزایش سنوات حقوق کارگری امسال بیش از نرخ تورم بود و به شکلی می توان گفت دست جامعه کارگری را در دریافتی های شان باز کرده است.


مجتبی مصباح در گفت و گو با خبرنگار فت فتو در این باره اظهار داشت:قبلا نرخ تورم از افزایش حقوق کارگران بالاتر بود. اما در سال جاری با اقدامی که وزارت کار و  انجام داد این افزایش حقوق بیش از آن نرخ تورم است که با توجه به افزایش قیمت‌ کالاها، طرح هدف مندسازی یارانه‌ها بخشی از مشکلات را در این حوزه جبران کرده و با واریز مبلغی به عنوان جبران این گرانی‌ها برای عموم است و مشمول کارگر و غیر کارگر هم نمی‌شود.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان عنوان کرد: حفظ ثبات اشتغال کارگران در استان حفظ شده است. به گونه‌ای که از ابتدای سال گذشته متقاضیان بیمه بیکاری‌ در کرمان کاهش یافته، ضمن اینکه در شرکت‌های بزرگ که تعداد کارگران‌شان هم زیاد است  سوای  حقوق و مزایا به کارگران‌شان کمک هم می‌‌کنند.


مصباح اضافه کرد: شرکت های بزرگی از جمله مس گل‌گهر، گهر زمین،  شهید باهنر، بارز، شهر بابک و مابقی شرکت های استان کرمان که حجم  زیادی از کارگری استان در این شرکت ها فعال هستند، کمک های غیر نقدی را به کارگران‌شان می کنند که بتوانند جبران بخشی از این گرانی ها را داشته باشد.


وی گفت: وضعیت اشتغال در استان کرمان برابر با میانگین کشوری است. یعنی خیلی از سطح عمومی کشور پایین تر و یا بالاتر نیست.  اما استان در حال توسعه است.  بخصوص در حوزه معادن و صنایع و سال گذشته میزان تحقق اشتغال‌مان نسبت به آن چیزی که تعهد ما بود  ۱۲۳ درصد محقق شد. یعنی اینکه میزان اشتغالی که به ما تعهد و برنامه ریزی کرده بودند از عدد یک میلیون، ۱۲۳ درصد آن را محقق کردیم. امسال این عدد را یک و نیم برابر کرده اند که امیدوارم به آن عدد هم برسیم.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی  استان هم در دست اجرا است که امسال به بهره برداری می‌رسند  و اشتغال را در کرمان محقق می‌کنند. این طرح‌ها  بیشتر در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات هستند.


مصباح ادامه داد: همچنین ظرفیت واحدهای تولیدی خالی استان را که  می‌توانند با افزایش مالی عده‌ای را جذب کنند،  شناسایی و در حال پیگیری برای تکمیل نیروهایشان هستیم که آنها بدون سرمایه‌گذاری جدید در حوزه سرمایه ثابت بتوانند جذب نیرو داشته باشند.           


انتهای پیام/




افزایش سنوات حقوق کارگری امسال بیش از نرخ تورم بود / هدفمندسازی یارانه‌ها بخشی از مشکلات کارگری را جبران کرد

منبع: ایـلنا
? افزایش سنوات حقوق کارگری امسال بیش از نرخ تورم بود / هدفمندسازی یارانه‌ها بخشی از مشکلات کارگری را جبران کرد