افتتاح ٢٠٠ پنل خورشیدی در بردسیر

با حضور قائم مقام کمیته امداد کشور درشهرستان بردسیر ٢٠٠ پنل خورشیدی بر بام منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد استان کرمان افتتاح شد. به گزارش خبرنگار فت فتو، علی زینی وند استاندار کرمان در حاشیه افتتاح این طرح ها گفت: ساخت این واحدهای مسکونی ضمن تامین منزل مسکونی برای نیازمندان با نصب پنل های خورشیدی […]

با حضور قائم مقام کمیته امداد کشور درشهرستان بردسیر ٢٠٠ پنل خورشیدی بر بام منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فت فتو، علی زینی وند استاندار کرمان در حاشیه افتتاح این طرح ها گفت: ساخت این واحدهای مسکونی ضمن تامین منزل مسکونی برای نیازمندان با نصب پنل های خورشیدی ۵ کیلوواتی بر بام این منازل علاوه بر درآمدزایی برای این خانواده ها به تولید برق نیز کمک می کند که کار بسیار ارزشمندی است که کمیته امداد انجام داده است.

مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی در مراسم افتتاح ٢٠٠ طرح اشتغال نیروگاه خورشیدی در بردسیر ضمن قدردانی از زحمات مسئولان استانی و شهرستانی گفت:استفاده از پنل های خورشیدی به منظور خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان در دستور کار کمیته امداد قرار دارد. 

وی ناکید کرد: این طرح در استان هایی که ظرفیت وجود داشته باشد به مرحله اجرا گذاشته می شود که امیدواریم با رفع موانع فنی و همکاری واحدها و نهادها بتوانیم هر چه زودتر این طرح را در کنار سایر طرح های اشتغالزایی توسعه دهیم.

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان نیز افزود : استان کرمان در نصب پنل های خورشیدی پیش گام است و این طرح از چند سال قبل با توجه به ظرفیت استان آغاز شده است که حدود ٨٠٠ پنل خورشیدی قبل از این راه اندازی شده است.

وی افزود: امروز نیز ٢٠٠ طرح اشتغالزایی پنل خورشیدی افتتاح شد که در مجموع ١٠٠٠ پنل خورشیدی وارد مدار شده است و حدود ٢٠٠پنل نیز در دست اقدام است.

صادقی ادامه داد: هزینه تقریبی اجرای هر پنل خورشیدی ١٠٠ میلیون تومان است که برای مددجویان به طور متمرکز توسط کمیته امداد انجام می شود.

عبدالوحید مهدوی نیا مدیرعامل شرکت برق جنوب استان نیز دراین مراسم گفت: با افتتاح طرح های امروز هزارمین نیروگاه مردمی مددجویان کمیته امداد وارد مدار شد به این ترتیب میزان انرژی پاکی که در سال وارد چرخه تولید برق استان می شود به ۷۱ مگا وات رسید.

وی افزود: به ازای هر پنل خورشیدی مددجویان هر صورتحساب دوماهه حدود ١٨٠٠ کیلو وات ساعت را به شبکه برق تزریق می کنند که حدود ٢ تا ٢میلیون و ۵٠٠ هزارتومان پرداخت می شود که کمتر از ٣ سال میزان سرمایه گذاری که انجام شده برگشت می شود و به سود دهی می رسند. 

انتهای پیام/شاه حیدری




افتتاح ٢٠٠ پنل خورشیدی در بردسیر

منبع:آرمـان
? افتتاح ٢٠٠ پنل خورشیدی در بردسیر