اعمال قانون منافاتی با مردم‌داری نیروهای پلیس ندارد

کرمان – فت فتو – جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه اعمال قانون در تخلفات رانندگی منافاتی با مردم‌داری نیروهای پلیس ندارد گفت: همواره به نیروهای انتظامی تاکید می‌شود مراعات حال مردم را داشته باشند و با رافت و اخلاق اسلامی با مردم برخورد کنند. به گزارش فت فتو، جانشین فرماندهی انتظامی […]

کرمان – فت فتو – جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه اعمال قانون در تخلفات رانندگی منافاتی با مردم‌داری نیروهای پلیس ندارد گفت: همواره به نیروهای انتظامی تاکید می‌شود مراعات حال مردم را داشته باشند و با رافت و اخلاق اسلامی با مردم برخورد کنند.

به گزارش فت فتو، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمان افزود: مرکز این استان وضعیت ویژه ای در حوزه نظم و فرهنگ ترافیکی دارد و اگر نظم و فرهنگ ترافیک در این شهر رعایت شود به مرور در سایر نقاط استان نیز شاهد ارتقای نظم و امنیت ترافیکی خواهیم بود.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم برای توسعه نظم و امنیت ترافیکی در معابر اصلی شهر، استفاده از پارکینگ ها است و فرهنگسازی برای استفاده بیشتر از پارکینگ های عمومی در سطح شهر باید از اولویت های پلیس راهور باشد.

وی بر توسعه پارکینگ های عمومی در سطح شهر نیز تاکید کرد و ادامه داد: در بسیاری از موارد افراد به جای استفاده از پارکینگ های موجود، خودروی خود را در محل های ناامن پارک می کنند که در این صورت شاهد عواقب بعدی آن از جمله سرقت خودرو هستیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان بر توسعه دوربین های نظارت و پایش تصویری نیز تاکید کرد و ادامه داد: بهسازی، نوسازی و ارتقای دوربین های موجود و به کارگیری دوربین های جدید ضمن استفاده در کارکردهای امنیتی و کشف جرائم، در بهبود نظم و فرهنگ ترافیکی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

سرهنگ روانبخش تاکید کرد: در کنار توسعه سیستم های نوین در حوزه نظم و امنیت، مردم باید حضور فیزیکی نیروهای پلیس در کنار خود را نیز به خوبی و پررنگ ببینند و در اجرای طرح های ترافیکی و اجتماعی همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین بر برخورد جدی با خودروهای فاقد پلاک و پلاک‌مخدوش نیز تاکید کرد و افزود: ساماندهی موتورسیکلت ها نیز باید  همواره در حوزه پلیس راهور مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سابق پلیس راهور شهرستان کرمان نیز با اشاره به این مطلب که در سال گذشته تعداد کشته های تصادف در شهر کرمان ۳۰ نفر کاهش داشته است، تاکید کرد: سال گذشته ۱۰۲ فقره گواهینامه در شهرستان کرمان در راستای برخورد با رانندگان حادثه سازی که در طول سالیان متمادی علیرغم کسب حد نصاب نمره های منفی در شهر تردد می کردند، ضبط شده است.

سرهنگ مسعود محسنی ادامه داد: در سال جاری نیز گواهینامه ۲۹ راننده متخلف دارای حد نصاب نمره منفی ضبط و صلاحیت رانندگی آنها رد شده است.

رئیس سابق پلیس راهور شهرستان کرمان گفت: در سال جاری برخوردهای جدی نیز با متخلفان و رانندگانی که محدودیت های کرونایی را رعایت نمی کردند، انجام شده است.

محسنی افزود: در مجموع ۱۱۱ هزار و ۵۵۸ فقره اعمال قانون دو میلیون ریالی برای رانندگانی که محدودیت های تردد ۱۰ تا ۴ صبح را رعایت نکرده بودند،  انجام شده است.

وی بیان کرد: ۶۲۹ تخلف ۱۰ میلیون ریالی رانندگانی که محدودیت های کرونایی را  نقض کرده بودند نیز اعمال قانون شده است.

وی گفت: با تجهیز خودروهای کنترل تصویری در سطح شهر، افزایش دوربین های سیستم پایش تصویری، ایجاد رفوژ میانی در برخی معابر و غیره از بروز حوادث و سوانح رانندگی به میزان چشمگیری در کرمان کاسته شده است.

رئیس جدید پلیس راهور شهرستان کرمان نیز در سخنانی، توجه به کار فرهنگی و پیگیری مستمر کارها به منظور بهبود وضعیت ترافیکی کرمان را از اولویت های دوره جدیدی مدیریتی پلیس راهور کرمان دانست و گفت: معتقدیم قبل از وقوع هر حادثه ترافیکی و تصادف، یک تخلف رخ داده که منجر به حادثه شده لذا تاکید می شود از بروز تخلفات رانندگی جلوگیری شود.

سرهنگ امین پاک ایزدی ضمن گرامیداشت یاد  و خاطره شهدای نیروی انتظامی که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، تاکید کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا نیز کار نیروی انتظامی و پلیس راهور تعطیل نشده و تمام کارکنان این مجموعه با تمام توان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

طی آئینی با حضور دادستان کرمان، جانشین فرماندهی انتظامی و جمعی از  نیروهای انتظامی استان کرمان، از خدمات سرهنگ “مسعود محسنی” رئیس سابق پلیس راهور شهرستان کرمان تقدیر و سرهنگ “امین پاک ایزدی” به عنوان رئیس پلیس راهور شهرستان کرمان معرفی شد.




اعمال قانون منافاتی با مردم‌داری نیروهای پلیس ندارد

منبع:ایرنـا
? اعمال قانون منافاتی با مردم‌داری نیروهای پلیس ندارد