اعلام ویژه برنامه‌های هفته کتاب ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کرمان

کرمان – مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان ضمن تشریح برنامه‌های این ستاد در هفته کتاب بر اهمیت کتاب و کتابخوانی و تعالی جامعه تاکید کرد. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام مصطفی گرجی صبح شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، افزود: دانایی مهم‌ترین موضوع یک جامعه است […]

کرمان – مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان ضمن تشریح برنامه‌های این ستاد در هفته کتاب بر اهمیت کتاب و کتابخوانی و تعالی جامعه تاکید کرد.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام مصطفی گرجی صبح شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، افزود: دانایی مهم‌ترین موضوع یک جامعه است که موجب کاهش چالش‌ها و تعالی جامعه می‌شود.

وی یکی از مصادیق مهم دانایی را کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: جامعه‌ای که رابطه مستمری با کتاب و کتابخوانی داشته باشد، از وقت و زمان خود به نحو احسن استفاده می‌کند و موجب شکوفایی استعدادهای نوجوان و جوانان می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حوزه کتاب و کتابخوانی است، اظهار داشت: علاوه بر حوزه مناسکی، موضوعات فرهنگی و هنری رونقی را به مسجد داده است.

وی خاطرنشان کرد: قصه گویی، کارگاه‌های داستان نویسی و به تناسب زمان تولید پادکست‌ها، صدای کتاب از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به فعالیت ۷۰ کتابخانه مخزن دار در کانون‌های مساجد استان، افزود: از جمله برنامه‌های انجام شده در حوزه کتابخوانی می‌توان به اهدای تجهیزات به ۵ کتابخانه تازه تأسیس در استان، توزیع ۳ مرحله کتاب به تعداد ۳ هزار جلد، انجام طرح پالایش کتاب در مرحله اول ۲۵ کتابخانه، واریز سرانه به حساب ۹ کتابخانه به مبلغ ۲۰ میلیون تومان و برگزاری طرح شنبه‌های کتاب در ستاد استان اشاره کرد.

وی برپایی طرح شنبه‌های کتاب در رده‌های سنی مختلف در کانون الجواد مسجد سید الشهدا کرمان، کارگاه قصه گویی ویژه کودکان و نوجوانان، طرح بهترین برداشت از کتاب آن ۲۳ نفر در کوهبنان، شرکت کتابداران در دوره‌های آموزشی، نشست کتابخانه به صورت ماهیانه در کانون‌ها از دیگر برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان در حوزه کتابخوانی عنوان کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان تصریح کرد: پویش کتابخوانی خانواده دانا با شعار نهضت بازگشت به مساجد، حضور و مشارکت کانون‌ها در رواق کتاب، برگزاری ۵ مسابقه کتابخوانی، برگزاری طرح شنبه‌های کتاب، فهرست نویسی ۲۵۰ جلد کتاب، معرفی کتاب توسط ائمه جماعات، برپایی نشست کتابخوان با حضور نویسندگان از جمله برنامه‌های هفته کتاب در کانون‌های مساجد استان است.

وی پالایش و جمع آوری کتاب از مساجد، انتشارات فایل‌های پیرامون کتابخوانی، موشن گرافی عکس و فیلم از شنبه‌های کتاب در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد و افزود: تکریم از فعالین حوزه کتاب شامل کتابداران، خیرین کتاب، ناشرین، نویسندگان و مروجین کتابخوانی در قالب طرح سه شنبه‌های تکریم، برپایی ایستگاه دانایی در مساجد، بازدید از کتابخانه ها با حضور مسئولین، اعضا و کتابداران، نیز در هفته کتاب برگزار می‌شود.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به برنامه‌های تخصصی در هفته کتاب، افزود: برگزاری پویش کتابخوانی من و کتابخانه مسجد توسط کانون‌ها با محورهای نشست‌های کتابخوان با نویسندگان، خاطره نویسی، قصه گویی، برگزاری جشنواره قاصدک‌های داستان، برنامه جشن کتاب کانون الجواد کرمان، اردوی یک روزه بچه‌های مسجد همراه با جنگ کتاب توسط کانون مکتب الشهدا از جمله برنامه‌های تخصصی هفته کتاب است.

کد خبر ۵۶۳۰۰۷۵




اعلام ویژه برنامه‌های هفته کتاب ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کرمان

منبع: مــهر
? اعلام ویژه برنامه‌های هفته کتاب ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کرمان