اعلام نتایج اولیه کنکور تا نیمه اسفند/هماهنگی برای برگزاری کنکور داوطلبان مناطق زلزله زده خوی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره وضعیت داوطلبان کنکوری شهر خوی که روز گذشته زلزله ۵/۴ ریشتری در آن به وقوع پیوست و باعث بروز خساراتی شد، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در ارتباط با برگزاری کنکور داوطلبان این شهر انجام شده است. همچنین با توجه به وقوع سیل در برخی بخش‌های استان سیستان و بلوچستان، […]

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره وضعیت داوطلبان کنکوری شهر خوی که روز گذشته زلزله ۵/۴ ریشتری در آن به وقوع پیوست و باعث بروز خساراتی شد، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در ارتباط با برگزاری کنکور داوطلبان این شهر انجام شده است. همچنین با توجه به وقوع سیل در برخی بخش‌های استان سیستان و بلوچستان، از استاندار خواسته‌ایم که با استفاده از ظرفیت حمل و نقل هوایی، داوطلبان را به نقطه امن منتقل کنند.

به گزارش فت فتو، عبدالرسول پورعباس صبح امروز در بازدید از حوزه امتحانی نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دانشگاه علامه طباطبائی، در مورد برگزاری نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۲ گفت: نخستین کنکور زمستانی از صبح امروز در حال برگزاری است و موضوع گرمایش سالن‌های برگزاری آزمون در کانون توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که امروز حدود ۵۵۰ هزار نفر در دو آزمون گروه تجربی و گروه زبان‌های خارجی در دو نوبت صبح و عصر کنکور خود را برگزار می‌کنند، گفت: امیدوارم بتوانیم نتایج اولیه آزمون را تا نیمه نخست اسفندماه اعلام کنیم.

پورعباس یادآور شد: نمراتی که در نیمه اول اسفندماه اعلام می‌شود نمره خام داوطلبان است؛ هنگامی که سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش اعلام شود نمره کل داوطلبان به اطلاع آنها می‌رسد. نمره کل داوطلبان، نمره تراز شده است که شامل ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد نمره کنکور داوطلب است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: به نظر می‌رسد، اغلب داوطلبان به صورت آزمایشی در آزمون نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شرکت کرده‌اند که این موضوع برای ارزیابی وضعیت فرد قلمداد می‌شود. سازمان سنجش از داوطلبان می‌خواهد که هر دو نوبت آزمون را جدی بگیرند چرا که این احتمال وجود دارد که داوطلبان بخواهند در نوبت اول به نتیجه خوب دست یابند.

وی درباره امنیت برگزاری نوبت اول آزمون سال ۱۴۰۲ گفت: همه دستگاه‌های اجرایی کشور برای برگزاری کنکور به پای کار آمده‌اند سه شبکه بزرگ عمده در ارتباط با مساله تقلب در کنکور کشف شدند. سازمان سنجش کشور برای نخستین بار طی همکاری با پلیس فتا، وزارت اطلاعات، ضابطین قضایی و قضات کشیک موفق به کشف یک شبکه تقلب در شهر گرگان شد و یکی دیگر از این شبکه‌های بزرگ تقلب در یکی از شهرستان‌های کشور کشف شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره شبکه‌های کشف شده در تهران توضیح داد: در جریان رصد پلیس فتا ۸۳۷ شبکه اینترنتی مجرمانه کشف شدند که ۵۴ نفر متهمان عضو این سایت‌ها از شهرهای اقماری استان تهران بودند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این شبکه‌ها پوشش کشوری داشتند و محل استقرار آنها در شهرهایی مثل گرگان و تهران بود.

پورعباس اضافه کرد: دستگاه‌های زیادی از این افراد کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به این‌که سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور ۴۰ درصد تاثیر مستقیم دارد، ادامه داد: برخی از داوطلبانی که از سوابق تحصیلی برخوردار بودند در دی‌ماه فرصت داشتند که برای ترمیم سوابق تحصیلی خود اقدام کنند اما اگر داوطلبان از سوابق تحصیلی برخوردار نیستند باید در بازار برای خود سابقه ایجاد کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: اغلب داوطلبان به صورت آزمایشی در این آزمون شرکت می‌کنند و تمرکز خود را روی آزمون تیرماه سال آینده می‌گذارند. تمام افرادی که در این آزمون شرکت کرده‌اند می‌توانند در آزمون تیرماه شرکت کنند.

انتهای پیام




اعلام نتایج اولیه کنکور تا نیمه اسفند/هماهنگی برای برگزاری کنکور داوطلبان مناطق زلزله زده خوی

منبع: ایـسنا
? اعلام نتایج اولیه کنکور تا نیمه اسفند/هماهنگی برای برگزاری کنکور داوطلبان مناطق زلزله زده خوی