اعتبارات موجود جوابگوی حجم خسارات سیل در راه‌ها و جاده‌های استان کرمان نیست

مدیرکل راهداری استان کرمان از تخریب ۵۴۰ کیلومتر آسفالت و بیش از ۱۲۰۰ دستگاه پل در استان خبر داد و گفت: اعتبارات موجود جوابگوی حجم خسارات سیل در راه‌ها و جاده‌های استان کرمان نیست. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، احسان عراقی‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان […]

مدیرکل راهداری استان کرمان از تخریب ۵۴۰ کیلومتر آسفالت و بیش از ۱۲۰۰ دستگاه پل در استان خبر داد و گفت: اعتبارات موجود جوابگوی حجم خسارات سیل در راه‌ها و جاده‌های استان کرمان نیست.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، احسان عراقی‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه راهداران استان قبل از وقوع سیل و بارندگی آمادگی لازم را داشته و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده بودند، اظهار داشت: در استان کرمان همیشه سیل داریم و همیشه باید آماده باشیم.

وی با اشاره به اینکه در بحران‌ها باید همه با هم همکار و همراه باشیم تا بتوانیم خدمت‌رسانی کنیم، بیان کرد: راهداران در زمان سیل با هماهنگی و همراهی هواشناسی به‌موقع در جاده‌ها حضور داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه خسارت سیل در استان کرمان بسیار زیاد بود، افزود: متاسفانه بر اثر سرعت و شدت عبور آب و تغییر مسیر آب جاده‌های استان آسیب زیادی دیدند.

وی با اشاره به اینکه پل‌های جاده‌های استان، قدیمی هستند و نیاز به بازسازی و بازنگری دارند، گفت: بر اثر سیل ۵۴۰ کیلومتر تخریب آسفالت جاده‌ها در استان کرمان داشتیم.

عراقی‌زاده با بیان اینکه در شمال استان و در شهربابک مقدار بارش باران بسیار زیاد و غیرقابل پیش‌بینی بود، ادامه داد: در مناطق کوهستانی سیل ایجاد شده عبور می‌کند اما در مناطق کویری آب می‌ماند و آسیب آن بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۸ دستگاه پل در جاده‌های استان تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد، افزود: جاده کشکوئیه رفسنجان ۴۸ ساعت زیر آب بوده، زیرسازی جاده حتماً آسیب دیده و به مرور زمان تخریب می‌شود و باید جمع‌آوری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه ۴۴۶ کیلومتر شانه خاکی جاده‌ها کاملاً تخریب شده است، گفت: پل محور رفسنجان به سرچشمه شکسته و کاملاً تخریب شده است.

وی با اشاره به اینکه با آمدن گل و لای بر روی جاده‌ها خط‌کشی جاده‌ها آسیب جدی دیده است، بیان کرد: با تخریب شانه‌های خاکی علائم نیز آسیب دیدند و برای بازسازی نیاز جدی و فوری به تامین اعتبار داریم که خسارت جاده‌ها جبران شود.

۱۸۰۰ واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده از سیل در استان کرمان نیازمند تعمیر و بازسازی است
برآورد و بهسازی خسارات سیل در استان کرمان در حال انجام است
استاندار کرمان: ۳۸ روستای کرمان تخلیه شد/ ۱۸۰ روستا در معرض تهدید سیل قرار دارند

عراقی‌زاده با بیان اینکه ۲۷۸ کیلومتر تخریب بستر رودخانه‌ها بوده که باعث تغییر مسیر آب نیز شده است، ادامه داد: ماشین آلات راهداری آسیب جدی دیده است و در صورت عدم تعمیر و بازسازی برای سیل بعدی و بحران بعدی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه ماشین آلات موجود فرسوده بوده و پاسخگوی نیاز استان کرمان با وسعت و پهناوری که دارد، نیست افزود: به شدت نیازمند تامین اعتبار هستیم و اعتبارات موجود جوابگوی حجم خسارات سیل در راه‌ها و جاده‌های استان نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان بیان کرد: رفع نقاط حادثه خیز و آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و همچنین نصب دوربین در جاده‌ها از اولویت‌هایی بودند که قبل از سیل برای سفر رئیس جمهور به استان کرمان عنوان شده است.

وی افزود: با وقوع سیل خرید تجهیزات و ماشین آلات سنگین راهداری و بازسازی پل‌ها و جاده‌ها از اولویت‌هایی است که در سفر رئیس جمهور محترم به استان کرمان باید درخواست شود.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




اعتبارات موجود جوابگوی حجم خسارات سیل در راه‌ها و جاده‌های استان کرمان نیست

منبع: تسنــیم
? اعتبارات موجود جوابگوی حجم خسارات سیل در راه‌ها و جاده‌های استان کرمان نیست