اصحاب رسانه کرمان پایبند مبانی اخلاق حرفه‌ای و قانون هستند

کرمان – فت فتو – رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک استان کرمان گفت: از آنجا که اصحاب رسانه به مبانی اخلاق حرفه‌ای و قانون پایبند هستند، میزان پرونده‌های وارده مربوط به مطبوعات و رسانه در این استان بسیار اندک است. به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، حسین روحانی در آئین […]

کرمان – فت فتو – رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک استان کرمان گفت: از آنجا که اصحاب رسانه به مبانی اخلاق حرفه‌ای و قانون پایبند هستند، میزان پرونده‌های وارده مربوط به مطبوعات و رسانه در این استان بسیار اندک است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، حسین روحانی در آئین تجلیل از اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات در سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ افزود: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون در مجموع ۱۹ فقره پرونده مطبوعاتی در مرکز استان کرمان تشکیل و از این تعداد ۱۱ فقره مختومه شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع پرونده های مختومه و براساس نگاه اعضای هیات مطبوعات، سه فقره با صلح و سازش، سه مورد با برائت و پنج مورد نیز با محکومیت مختومه شده است.

رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک استان کرمان یادآور شد: اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات با نگاهی واقع بینانه و جامعه شناسانه در جلسات هیات منصفه حضور می یافتند و با نظرات خود به دادگاه مطبوعات کمک و یاری می رساندند که در این فرصت از تلاش های آنها تقدیر می کنم.

در این نشست حجت الاسلام غلامحسین حقانی و بختیار مجاز، حمیدرضا رشیدی، علیرضا گلستانی، احمد یوسف زاده، محمدصادق طاهری، علی خواجویی راد، محمد لطیف کار، یوسف جعفری، رحمان جلالی، عباس کاربخش، محسن کمال الدینی، محمدصادق اسماعیلی و امین رجایی به عنوان اعضای جدید هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان کرمان معرفی شدند.

براساس ماده ۳۶ قانون مطبوعات هیات منصفه دادگاه مطبوعات از بین نمایندگان روحانیون، پزشکان، اساتید دانشگاه، وکلای دادگستری، نویسندگان، مهندسان، روزنامه نگاران، دبیران و آموزگاران، کارمندان، اصناف، کشاورزان، کارگران، بسیجیان و هنرمندان تشکیل می شود و جلسات دادگاه مطبوعات با حضور این افراد رسمیت می یابد و تشکیل می شود.




اصحاب رسانه کرمان پایبند مبانی اخلاق حرفه‌ای و قانون هستند

منبع:ایرنـا
? اصحاب رسانه کرمان پایبند مبانی اخلاق حرفه‌ای و قانون هستند