اسلامی: دشمنان به تحریم ایران عادت کرده‌اند/بهره‌گیری از انرژی اتمی در کشاورزی و معادن کرمان

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اینکه دشمنان خسته نمی‌شوند از دروغگویی و تهمت و افترا و به تحریم ایران عادت کرده‌اند، به علت تاثیرات شگفت انگیزی‌ست که انرژی هسته‌ای در همه بخش‌ها دارد. به گزارش فت فتو از رفسنجان، محمد اسلامی امروز در ششمین جشن ملی پسته رفسنجان اظهار داشت: شهدای […]


معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اینکه دشمنان خسته نمی‌شوند از دروغگویی و تهمت و افترا و به تحریم ایران عادت کرده‌اند، به علت تاثیرات شگفت انگیزی‌ست که انرژی هسته‌ای در همه بخش‌ها دارد.

به گزارش فت فتو از رفسنجان، محمد اسلامی امروز در ششمین جشن ملی پسته رفسنجان اظهار داشت: شهدای کرمان به‌ویژه شهید سلیمانی شهید شاخص انقلاب اسلامی و نگین درخشان تلاش و ایثار و فرهنگ ایثار و شهادت هستند و به فرموده رهبری مکتب سلیمانی مطرح است.

وی بیان کرد: کار، تلاش، محبت و صمیمت با مردم، مقاوم بودن و در همه عرصه‌ها در صف اول بودن دارای پاداش ویژه است و خدا بهترین پاداش که همان شهادت هست را به شهید سلیمانی داد.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: تلاش ما این است تا تاثیرات فناوری‌های نوین را در زندگی مردم و جامعه و اقتصاد به‌کارگیری و معرفی کنیم و به سهم خودمان آن را مستقر کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه دغدغه‌مند بودن و یافتن مسائل و شناسایی مشکلات یکی از وظایفی‌ست که در سازمان انرژی اتمی به آن می‌پردازیم، عنوان کرد: فناوری هسته‌ای که به‌شدت مورد مخالفت دشمنان است و تمام اتهامات ناروا و بی‌اساسی را بر علیه ما مطرح می‌کنند و تحریم‌های ظالمانه را علیه کشور اعمال کرده‌اند و خسته نمی‌شوند از دروغگویی و تهمت و افترا و به تحریم ایران عادت کرده‌اند به علت تاثیرات شگفت انگیزی‌ست که انرژی هسته‌ای در همه بخش‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه انرژی اتمی در بهداشت و درمان، صنعت، کشاورزی و همچنین آب و خاک هم تاثیر عمیقی دارد، ابراز داشت: در کشور خیلی کم آن را به کار گرفته‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: در استان کرمان زمینه‌های مختلف در محصولاتی چون پسته، خرما و کشت و کارهای جنوب استان برای استفاده از انرژی اتمی وجود دارد و این امر در دستور کار سازمان انرژی اتمی قرار دارد تا دستاوردهای هسته‌ای را در استان کرمان قرار دهد.

اسلامی خاطرنشان کرد: مراحل تحقیقاتی پسته در سازمان انرژی اتمی طی شده است و همکاران ما توانستند طی ۱۰ ماه سیستم صنعتی نتیجه تحقیقات برای استفاده از فناوری پلاسما را به ثمر برسانند و این طرح توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد و امیدواریم با مشارکت مردم و فعالان حوزه پسته و کمک استاندار کرمان و فرماندار رفسنجان این سیستم در یکی از محل‌های پیش‌بینی شده نصب شود و مردم از آن استفاده کنند که عامل موثری در دفع آفلاتوکسین پسته است.

وی عنوان کرد: همچنین با استفاده از فناوری پلاسما روی آب و خاک توانستند آفت پسیل پسته را با نتیجه بالای ۹۷ درصد دفع کنند و به‌صورت کاملا موثر اتفاق افتاده و در باغات مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین از سامانه پرتودهی گاما سخن به میان آورد و ابراز داشت: کشور را به ۱۲ قطب تبدیل کردیم و کرمان یکی از قطب‌هاست و سامانه پرتودهی را با شیوه مهندسی ساخت داخل با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در دست تولید داریم و منابع اشعه آن را هم به سمت خودکفایی می‌بریم تا بتوان کشور را زیرپوشش این سامانه‌ها قرار داد تا آفت‌پذیری محصولات ما از بین برود که خرما اولویت این طرح است.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم ژئوفیزیک هوابرد را برای شناسایی و بهره‌برداری معادن استان کرمان گسترش دهیم، تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی می‌خواهد نقش خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال ایفا کند و سلامت و امنیت غذایی را برای مردم استان کرمان ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب





اسلامی: دشمنان به تحریم ایران عادت کرده‌اند/بهره‌گیری از انرژی اتمی در کشاورزی و معادن کرمان

منبع: فــارس
? اسلامی: دشمنان به تحریم ایران عادت کرده‌اند/بهره‌گیری از انرژی اتمی در کشاورزی و معادن کرمان