استقلال با نقشه غلط پشت فرمان پیکان ماند

به گزارش گروه ورزش فت فتو – ابراهیم طالبی، استقلال بعد از اینکه سپاهان از پس ذوب‌آهن برنیامد و فولاد خوزستان نتوانست از سد تیم مس رفسنجان بگذرد، بهترین شانس را داشت که با پیروزی مقابل پیکان‌ خود را به یک امتیازی پرسپولیس برساند و با رقابت سرخابی‌های پایتخت حساسیت را در لیگ برتر فوتبال […]

به گزارش گروه ورزش فت فتوابراهیم طالبی، استقلال بعد از اینکه سپاهان از پس ذوب‌آهن برنیامد و فولاد خوزستان نتوانست از سد تیم مس رفسنجان بگذرد، بهترین شانس را داشت که با پیروزی مقابل پیکان‌ خود را به یک امتیازی پرسپولیس برساند و با رقابت سرخابی‌های پایتخت حساسیت را در لیگ برتر فوتبال ایران برای کسب قهرمانی حفظ کند، که این اتفاق نیفتاد و شاگردان ریکاردو ساپینتو در پایان مجبور به تقسیم امتیازات با شاگردان مجتبی حسینی شدند.

 آبی پوشان عملکرد خوبی در مقابل پیکان داشتند و انضباط تاکتیکی قابل قبولی از خود نشان دادند، خط‌ها و ربط‌ها در  بازی استقلال به‌طور مشخص قابل تشخیص بود. آبی‌پوشان توپ را در خطوط مختلف زمین به‌خوبی رد و بدل می‌کردند و اگر برای کسب سه امتیاز بازی رسیدن به دروازه حریف شرط نبود، ساپینتو می‌توانست از بازی شاگردانش خشنود و راضی باشد.

اینکه مجتبی حسینی با تفکری کاملا دفاعی در مقابل استقلال آرایش پیکان را طراحی خواهد کرد، قبل از بازی قابل پیش‌بینی بود. پیکان در مقابل آبی‌پوشان با دفاعی فشرده و چند لایه سعی در این داشت که مانع محکمی در مقابل استقلال ایجاد کند تا آبی‌های پایتخت را در درجه اول از رسیدن به پیروزی ناکام کند و از سویی دیگر با بازیکنان جوانش نیم نگاهی به ضد حمله و شوت‌های از راه دور برای رسیدن به دروازه حریف داشته باشند که یک حسینی آماده دو سه بار به‌خوبی مانع فروریختن دروازه آبی‌پوشان شد.

سئوال من از ساپینتو این است که چرا استقلال نتوانست از سد دفاع فشرده پیکان بگذرد. آقای ساپینتو بدون تردید مجتبی حسینی و پیکان آخرین حریفی نبودند که با چنین برنامه و پلانی کاملا دفاعی راه را بر شما و شاگردان‌تان می‌بندند.

حتی اگر شما قبل از بازی چنین تصوری از پیکان نداشتید، با شروع بازی متوجه شکل و شیوه بازی پیکان شدید، چرا هیچ راه‌حلی برای حل این مشکل به شاگردان خود ندادید، بدتر از آن و تعجب‌آور این بود که در نیمه دوم بازی تا پایان، آبی‌پوشان درست مانند نیمه نخست بازی تا پشت محوطه جریمه پیکان می‌رسیدند و باز معمای غیر قابل حل برای آنها راه گذشتن از دفاع فشرده پیکان بود.

آقای ساپینتو  این غیر قابل قبول است تیمی که شما به عنوان یک مربی کاربلد و با تجربه هدایت آن را به عهده دارید، بازی در مقابل یک دفاع فشرده و چند لایه را نداند و ۹۰ دقیقه به در بسته بخورد و شوربختانه بارها و بارها با ارسال سانتر  سعی در رسیدن به دروازه حریف داشته باشد.

بارها و بارها استقلال حتی از مرکز زمین آن هم در حالیکه مهاجم سرزنی در خط هجوم استقلال نبود، مبادرت به فرستادن توپ‌های بلند روی دفاع پیکان داشت و این توپ‌ها به‌راحتی توسط مدافعان حریف دفع می‌شدند.

آقای ساپینتو  شما خود می‌دانید که شکست دفاع چند لایه حریف، راه و روش‌های تاکتیکی مشخصی دارد. پاس‌های سریع و تک ضرب، کارهای ترکیبی سریع البته با حرکت بدون توپ بازیکنان و جابه‌جایی‌های مکرر بین مدافعان حریف، شوت از راه دور و پشت محوطه جریمه حریف، دواندن و پاس دادن توپ در عرض محوطه جریمه رقیب به چپ و راست  تا شکافی بین مدافعان ایجاد شده و با پاس حرکت بازیکن استقلال در آن فضا ایجاد شده، دریبل و خلاقیت‌های فردی بازیکنان برای گذشتن از مدافع مستقیم خود یا  ناچار کردن مدافعان حریف به خطا کردن و ضربات ایستگاهی در نزدیکی دروازه حریف و .‌‌.. از جمله ‌کارهایی است که استقلال را می‌توانست به دروازه حریف برساند.

آقای ساپینتو من به بازی شاگردانت ایراد زیادی نمی‌گیرم در حقیقت آنها عملکرد بدی نداشتند، تنها مشکل تیم‌تان نداشتن نقشه و برنامه لازم برای گذشتن از دفاع فشرده پیکان بود. شما به‌خوبی می‌دانید لازمه موفقیت داشتن ماچ پلان (طرح اضافه) متناسب با حریف در هر بازی است.

آقای ساپینتو یک تیم باید با تنوع در شکل حمله در طول بازی برای مدافعان حریف غیر قابل پیش‌بینی باشد، استقلال برابر پیکان از دقیقه یک بازی تا پایان تنها یک راه آن هم سانتر از همه جای زمین، پیوسته تکراری و قابل پیش‌بینی در حملات خود بود.

انتهای پیام/۴۰۴۸/




استقلال با نقشه غلط پشت فرمان پیکان ماند

منبع:آنـــا
? استقلال با نقشه غلط پشت فرمان پیکان ماند