استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان کرمانی از اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان کرمانی از مراسم اعتکاف گفت: پیش‌بینی حضور ۵۰ هزار نفر در مراسم اعتکاف شده است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی صبح امروز نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه یکی از رشدهای […]

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان کرمانی از مراسم اعتکاف گفت: پیش‌بینی حضور ۵۰ هزار نفر در مراسم اعتکاف شده است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی صبح امروز نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه یکی از رشدهای معنوی انقلاب اسلامی اعتکاف است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم با محدودیت‌هایی برگزار و در سال اول حتی تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه امسال که به لطف خداوند بیماری کرونا در کشور کنترل شده است، مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان کرمان برگزار می‌شود، گفت: این مراسم هر ساله در ایام البیض یعنی سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب همزمان با ولادت حضرت علی(ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه حدود ۱۵۰ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در سطح استان کرمان اعلام آمادگی کردند، افزود: مراسم اعتکاف امسال با شعار “معنویت آسمانی، بصیرت سلیمانی” برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم اعتکاف، مردمی است و سازمان تبلیغات اسلامی نقش ساماندهی و تسهیل‌گری دارد، بیان کرد: ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف به صورت متمرکز انجام می‌شود.

حقانی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند در سایت مرد میدان ثبت نام خود را انجام بدهند، ادامه داد: اعتکاف دانش‌آموزی با تفاهمی که با آموزش و پرورش استان انجام شده برگزار می‌شود و خوشبختانه دانشجویان نیز استقبال خوبی از این مراسم داشتند و اعتکاف آنها هم در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های آموزشی برای اعتکاف در نظر گرفته شده که در اختیار برگزار کنندگان گذاشته می‌شود، گفت: در کل استان کرمان پیش‌بینی حضور ۵۰ هزار نفر در مراسم اعتکاف شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تلاش داریم که مراسم معنوی اعتکاف در فضایی سرشار از معنویت برگزار شود، افزود: مسجد تاریخی امام کرمان ویژه دانش‌آموزان دختر و مسجد بلال خیابان مالک اشتر نیز برای اعتکاف دانش‌آموزان پسر در نظر گرفته شده است که در مجموع سه مسجد برای اعتکاف دانش‌آموزی پسران است.

وی با اشاره به اینکه هزینه ثبت‌نام اعتکاف در مساجد مختلف متفاوت بوده و بسته به وجود بانیان خیر که با مساجد همکاری می‌کنند این هزینه‌ها متفاوت است، ادامه داد: در اکثریت مساجد روستاهای سطح استان کرمان نیز برنامه اعتکاف برگزار می‌شود.

حقانی بیان کرد: برگزاری حلقه‌های معرفتی، سواد رسانه‌ای، سخنرانی علما، اعمال ام داوود، ختم قرآن کریم و مناجات‌خوانی از جمله برنامه‌هایی است که برای اعتکاف امسال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای ایام الله دهه فجر برنامه‌های قرآنی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در این ایام حدود ۱۲۷ عنوان برنامه فرهنگی مذهبی و قرآنی در سطح استان کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به دیدار تعدادی از نیروهای سازمان تبلیغات اسلامی کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری وقت بسیار خوبی برای این دیدار گذاشتند و یک فضای امیدبخشی بود و ایشان به انجام کارهای فرهنگی تبلیغی در جامعه و استفاده از جوانان در سطوح مختلف برای انجام امور و در مجموع جوانگرایی تاکید کردند.

وی با بیان اینکه تاکید ایشان بر استفاده از ابزارهای هنری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی بود و در مثال‌هایی که داشتند از فعالیت‌های هنری مثال زدند، افزود: حضرت آقا بر انجام کارهای موثر و اثرگذار و کار مضاعف نیروها در عرصه‌های مختلف تاکید کرده و فرمودند در برنامه‌های فرهنگی مذهبی همه اقشار و آحاد جامعه را ببینید.

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی، مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر استان با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده است، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در دهه فجر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با کمک قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی تعداد حافظان و قاریان قرآن کریم در کشور و استان کرمان بسیار افزایش یافته است، گفت: امروز نور قرآن در سراسر جامعه ساری و جاری است.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر پنج هزار جلد قرآن کریم در مساجد سراسر استان کرمان توزیع می‌شود، افزود: محافل انس با قرآن در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که در این زمینه کاروان‌های قرآنی به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/۵۱۱/




استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان کرمانی از اعتکاف

منبع: تسنــیم
? استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان کرمانی از اعتکاف