استفاده از ظرفیت عشایر به‌عنوان صلح‌یاران در پرونده‌های قضایی

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: صلح‌یاران و هیأت‌های صلح، بازوان توانمند نهادهای قضایی هستند، بنابراین عشایر و سران عشایر می‌توانند نقش مهمی در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی ایفا کنند.  به گزارش فت فتو از جنوب کرمان، مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان در دیدار با مسؤولان قضایی شهرستان جیرفت با اشاره به اهمیت نقش […]


رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: صلح‌یاران و هیأت‌های صلح، بازوان توانمند نهادهای قضایی هستند، بنابراین عشایر و سران عشایر می‌توانند نقش مهمی در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی ایفا کنند.

 به گزارش فت فتو از جنوب کرمان، مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان در دیدار با مسؤولان قضایی شهرستان جیرفت با اشاره به اهمیت نقش عشایر در امنیت اجتماعی و غذایی اظهار کرد: رویکرد جدید این اداره کل با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، در راستای افزایش تولید محصولات عشایری و خارج کردن عشایر از تولید محصول تک‌بعدی است .

 احمد یوسفی ادامه داد: عشایر نقش مهمی در تامین گوشت قرمز استان دارند و ۳۱ درصد گوشت استان را تولید می‌کنند.

 وی حمایت و برنامه‌ریزی جهت افزیش طرح‌های توسعه‌ای مانند کشت گیاهان دارویی، صنایع دستی و معرفی نقاط گردشگری عشایر را از برنامه‌های اداره کل امور عشایر جنوب کرمان در سال ۱۴۰۲ ذکر کرد.

 یوسفی تعامل با دستگاه قضایی را تسهیل‌بخش مسیر تولید دانست و آمادگی خود را جهت همکاری و ارتقاء سطح روابط با دستگاه قضایی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: بنا به آمار و شواهد، کمترین تعرض به مراتع متعلق به جامعه عشایری است و عشایر همواره حامی و حافظ منابع طبیعی و محیط زیست بوده‌اند.

در ادامه صالحی‌نژاد دادستان شهرستان جیرفت با تاکید بر اینکه عشایری حوزه پراهمیتی است، عنوان کرد: دستگاه قضا به‌عنوان کارگزار نظام از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از جامعه عشایر استفاده خواهد کرد.

مختاری رئیس دادگستری شهرستان جیرفت نیز گفت: صلح‌یاران و هیأت‌های صلح، بازوان توانمند نهادهای قضایی هستند، بنابراین عشایر و سران عشایر می توانند نقش مهمی در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی داشته باشند و ان‌شاءالله بتوانیم با تعامل و همکاری با اداره کل امور عشایر جنوب کرمان از  ظرفیت ارزشمند عشایر در این زمینه استفاده کنیم.

وی متذکر شد: عشایر که از تولیدکنندگان اصلی موادغذایی کشور هستند نیاز به حمایت جدی و بیشتری دارند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





استفاده از ظرفیت عشایر به‌عنوان صلح‌یاران در پرونده‌های قضایی

منبع: فــارس
? استفاده از ظرفیت عشایر به‌عنوان صلح‌یاران در پرونده‌های قضایی