استاندار کرمان: تاسیس سازمان مهاجران ضروری است

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان تدوین طرح جامع ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی را ضروری دانست و با مهم خواندن تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف در قبال مهاجران، گفت: تاسیس سازمان مهاجرین ضروری است. به گزارش روز سه شنبه فت فتو از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند در دیدار مدیران […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان تدوین طرح جامع ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی را ضروری دانست و با مهم خواندن تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف در قبال مهاجران، گفت: تاسیس سازمان مهاجرین ضروری است.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند در دیدار مدیران کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری های کرمان و یزد افزود: برای ساماندهی اتباع باید بین هویت و تابعیت تفکیک قایل شویم، تابعیت در هر کشوری شیوه نامه های خاصی دارد و تابع قانوانین حاکم بر آن کشور است.

وی با تاکید بر هم اندیشی و تبادل اطلاعات در ساماندهی اتباع و تدوین قوانین لازم، بر اشراف کامل وزیر کشور در امور اتباع اشاره کرد و گفت: استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و کرمان می توانند در تبیین یک طرح جامع فراگیر در ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی موثر باشند.

استاندار کرمان با تاکید بر شناسایی و هویت یابی اتباع و اصلاح قوانین فعلی گفت: باید پیشنهادهای دقیق و عملیاتی را تدوین کنیم، به مسئولان تصمیم ساز قانونگذار ارائه دهیم تا سامان یابد؛ استان های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه اولین کانون های مواجهه با اتباع خارجی هستند می توانند در این حوزه نقش موثری داشته باشند.

وی پیشنهاد کرد کارگروه مشخصی بین این استانها ایجاد شود و با تشکیل جلسات کارشناسی با دستگاههای مرتبط به صورت فنی و تخصصی درباره موضوع بحث و موارد لازم تدوین شود.

زینی وند به سال‌ها مهمان نوازی و میزبانی از برادران و خواهران افغانستانی و شهره بودن ایران در این زمینه اشاره و آن را نشانه نزدیکی و صلح میان ۲ کشور توصیف کرد و گفت: مهمترین اقدام ایران، اجرای طرح حمایت تحصیلی اتباع بود که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد.

وی با اشاره به حوادث اخیر خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم معاندان با سوءاستفاده از برخی جریانات امنیت و آرامش کشور را خدشه دار کنند.

استاندار کرمان گفت: لازم است با همفکری علمای اهل سنت و شیعه، نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه، روحانیون و اطلاع رسانی بیشتر سوء استفاده های دشمنان را خنثی کنیم.

وی به چندین دهه میزبانی از مهاجران افغانستانی اشاره و تصریح کرد: نباید اجازه داد با تشنج و فضاسازی منفی، این میزبانی هدر رود.

استاندار کرمان بر لزوم دقت نظر و تفکیک کارشناسی در مسائل امنیتی و انسان دوستانه تصریح کرد: مبنا در بحث مسایل مذهبی، میانه روی و تعادل است و باید تلاش کنیم آدم های افراطی میدان دار نشوند.




استاندار کرمان: تاسیس سازمان مهاجران ضروری است

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: تاسیس سازمان مهاجران ضروری است