استاندار کرمان: به اندازه یک سفر استانی با آیت‌الله رئیسی تفاهم کردیم

استاندار کرمان با اشاره به سفر رئیس جمهور به مناطق سیلزده جنوب استان گفت: در این سفر نیم روزه به اندازه یک سفر استانی با آیت‌الله رئیسی تفاهم کردیم. به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند استاندار کرمان در ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های شرقی در فرمانداری ریگان بر استفاده از دانش بومی و نظرات افراد محلی […]

استاندار کرمان با اشاره به سفر رئیس جمهور به مناطق سیلزده جنوب استان گفت: در این سفر نیم روزه به اندازه یک سفر استانی با آیت‌الله رئیسی تفاهم کردیم.

به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند استاندار کرمان در ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های شرقی در فرمانداری ریگان بر استفاده از دانش بومی و نظرات افراد محلی در طرح‌های آبخیزداری، لایروبی، احداث سد و سیلبندها در کل استان تاکید کرد.

وی همچنین در خصوص جبران خسارت‌ها، دام‌های تلف شده و تعمیرات منازل قول مساعد داد.

استاندار کرمان، توجه به هشدارها و رعایت مسائل ایمنی در بارندگی‌ها و سیل را ضروری دانست و در ادامه با اظهار تاثر شدید از جانباختن دو کودک در رودخانه ناصرآباد دستور داد تا برای کاهش آلام پدر و مادر آنها مساعدت‌های لازم انجام شود.

استاندار کرمان با اشاره به سفر رئیس جمهور به مناطق سیلزده جنوب استان گفت: در این سفر نیم روزه به اندازه یک سفر استانی با آیت‌الله رئیسی تفاهم کردیم.

وی بیان داشت: اتفاقات تاریخی در سفر ایشان برای استان در حوزه‌های مختلف شاهد بودیم و چند مسئله کلیدی تصمیم‌گیری شد که ایشان اعلام و ابلاغ خواهند کرد.

زینی‌وند عنوان کرد: در خصوص اتصال راه آهن فهرج به ایرانشهر، آبرسانی به شرق استان، خط انتقال آب خلیج فارس برای کرمان، تاسیس و ارتقای بخش‌ها با رئیس جمهور گفتگو کردیم.

وی از حجت‌‌الاسلام غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان در مجلس نیز به واسطه پیگیری امور قدردانی کرد و گفت: آبخیزداری و آبخوان‌داری برای این مناطق خیلی مهم است و نباید سیل و خشکسالی را با هم داشته باشیم.

استاندار کرمان بیان کرد: در این سفر توضیحات لازم برای رئیس جمهوری در خصوص سیلبند جیرفت داده شد و ایشان نیز تاکید کردند که حتما در این دولت انجام می‌گیرد.

زینی‌وند از معاون عمرانی استانداری، مدیرکل بحران، خبرنگاران، نیروهای نظامی وانتظامی، گروه‌های مردمی و امدادی و راهداری قدردانی کرد و حضور آنها را در کنار مردم را مایه دلگرمی دانست.

وی تاکید کرد کارهای اورژانسی باید به سرعت پیگیری شود و افزود: ما باید وظیفه خود را انجام دهیم، صادقانه کار کنیم و خدا را در نظر بگیریم، اگر بخواهید تمام توجهمان را به فضای مجازی بدهیم، باید در خانه نشست و کاری نکرد.

استاندار کرمان خطاب به مسئولین گفت: برای خدمت به مردم کار کنید و از یک ساعت خدمت غافل نشوید.

زینی‌وند با اشاره به سفر وزیر کشور به جنوب کرمان گفت: در برنامه‌های ایشان سفر به ریگان هم دیده شده بود که متاسفانه به دلیل شرایط آب و هوایی و تغییرات برنامه در جنوب، امکان پرواز فراهم نشد اما دکتر وحیدی به من تاکید کردند که حتما در ریگان حضور یابم، تمام مسائل شهرستان ریگان و حوزه شرق کرمان را نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

استاندار کرمان بیان کرد: تمام تصمیماتی که با حضور وزیر کشور و رئیس جمهور در مناطق سیلزده جنوب استان اتخاذ شد، شامل شرق کرمان هم می‌شود.

وی عنوان کرد: از ۵ دی ماه با اولین هشدارها نسبت به وقوع بارندگی و احتمال سیل تا امروز همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران درگیر هستند و مردانه پای کار بودند.

زینی‌وند ادامه داد: همدلی و هماهنگی در استان بود و کمک کرد که تلفات جانی و تخریب شهرها به حداقل برسد و همه اینها به واسطه مداخلات به موقعی بود که انجام شد.

وی تصریح کرد: لایروبی های مفیدی در سال گذشته و امسال در استان با محوریت معاونت عمرانی و ستاد بحران انجام شد و در این راستا دستگاه ها و امکانات شهرداری و نیروی‌های نظامی و راهداری‌ نیز کمک شایانی کردند.

زینی‌وند بیان کرد: در جریان سیل از همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و بسیج، نیروهای مردمی، هلال‌احمر، راهداری، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مسئولان کشوری که به استان سفر کردند قدردانی می‌کنم.

وی بیان کرد: حجم بارندگی و سیلابی شدن دشت‌ها قابل مقایسه با دفعه قبل نبود، به طوری که ۵۰۰ میلیمتر بارندگی را در دشت منوجان شاهد بودیم که بیش از پیش‌بینی هواشناسی بود.

استاندار کرمان، حضور وزیر کشور را در بسیج و توجه امکانات ملی به مناطق سیلزده کمک کننده دانست و بیان کرد: در فرصت کوتاهی که رئیس جمهور در جنوب استان حضور داشتند، مسائل استان را با ایشان مطرح کردیم و اتفاقات خوبی توسط دولت برای استان در حوزه‌های مختلف گرفته شد.

انتهای پیام




استاندار کرمان: به اندازه یک سفر استانی با آیت‌الله رئیسی تفاهم کردیم

منبع: بــرنا
?
استاندار کرمان: به اندازه یک سفر استانی با آیت‌الله رئیسی تفاهم کردیم