استاندار: وجود پروژه های بلاتکلیف در کرمان ممنوع است

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با بیان اینکه فرایند تامین آب و زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه اولویت‌دار گردشگری هنزا و هتل رابر باید به‌سرعت رسیدگی شود گفت: وجود طرح بلاتکلیف در این استان ممنوع است. به گزارش فت فتو، علی زینی‌وند روز شنبه در سومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سال ۱۴۰۰ در محل […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با بیان اینکه فرایند تامین آب و زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه اولویت‌دار گردشگری هنزا و هتل رابر باید به‌سرعت رسیدگی شود گفت: وجود طرح بلاتکلیف در این استان ممنوع است.

به گزارش فت فتو، علی زینی‌وند روز شنبه در سومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سال ۱۴۰۰ در محل استانداری کرمان افزود: باید مسائل و موانع طرح‌ها را در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها رفع کنیم و همچنین در صورت غیرامکان پذیر بودن رفع چالش‌ها باید مشخص شود.

وی اظهار داشت: اینکه برای سرمایه گذار مانع تراشی شود، بسیار ناراحت کننده است و دستگاه‌ها پس از ارائه مجوز باید خود را شریک انجام طرح‌ها بدانند و پس از انعقاد تفاهم نامه اجرای آن تعهد ما است که با جدیت اجرا شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: دستور خارج از قائده برای اقدامات غیر کارشناسی صادر نمی‌کنیم لذا فرمانداران و حوزه اقتصادی باید در این خصوص راهکار ارائه کنند زیرا اینگونه کار پیش نمی رود اگر مشکل از ادارات است، اعلام کنید.

وی با بیان اینکه پس از چهار ماه نباید سر یک نقطه باشیم تصریح کرد: اقدامات را تعیین تکلیف کنید زیرا ارجاع موانع به کمیسیون توهین به سرمایه گذار است و مدیران در انجام امور نباید هراسی داشته باشند.

زینی‌وند ادامه داد: معین های اقتصادی پس از پذیرفتن، باید تعهدات باید را انجام دهند و در این خصوص ما و مردم از آنان مطالبه داریم.

وی افزود: پروژه ها و موانع اجرای طرح‌های شرکت استراتوس به عنوان معین اقتصادی رابُر توسط فرماندار این شهرستان و در حوزه اقتصادی استانداری کرمان و دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان جمع بندی شود و با دید انجام کار مصوبات را در نشست آینده گزارشی ارائه دهید که در آن کوتاهی سرمایه گذار و دستگاه ها مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات در خصوص طرح گردشگری رابر توسط فرماندار به سرعت پیگیری شود گفت: فرمانداران موانع را در سطح شهرستان پیگیری و رفع کنند و چالش‌ها هرجا که قابل رفع نیست به ستاد استانی آورده شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: امسال طرح های اقتصاد مقاومتی به ریز باید پیگیری و اجرا و در این خصوص راهکاری برای طرح گردشگری شرکت استراتوس در بخش هنزا از توابع شهرستان رابر باید با همکاری آب منطقه ای و محیط زیست ارائه شود.

وی بیان داشت: تعهدات ایجاد شده توسط معین‌های اقتصادی در صورتی که به امضای استاندار وقت و دستگاه‌های متولی و سرمایه‌گذار رسیده یک مساله اجتماعی تلقی می‌شود که مخالفت‌ها باید پیش از انعقاد تفاهم نامه مطرح می‌شده و مشکل کنونی مربوط به دستگاه‌های اجرایی است که باید به سرعت رفع گردد و تعلل در این حوزه جایز نیست.

وی افزود: انجام ندادن پروژه‌هایی مصوب، موجب ایجاد نارضایتی مردمی و مسائل اجتماعی ایجاد می‌کند لذا مدیران با ارائه راهکار با استفاده از ظرفیت قانونی باید به‌فکر اجرای این طرح‌ها باشند.

پنج معین اقتصادی کرمان به تکلیف خود در طرح‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنند

زینی‌وند اضافه کرد: پنج معین اقتصادی مهم مس سرچشمه، گل گهر، جهاد نصر و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و جهان فولاد صنایع و نهاده های اصلی استان کرمان هستند و هرکدام پذیرفتند که معین یک منطقه باشد لذا باید حتما به تکالیف خود عمل کنند.

وی افزود: این معین‌های توسعه استان کرمان تاکنون پروژه های اقتصاد مقاومتی خود را ارائه نکردند که باتوجه به اقدامات ارزنده این شرکت‌ها، جای بسی تعجب دارد و باید در اسرع وقت پروژه های مورد نظر اقتصاد مقاومتی خود را در سال جدید تعریف اعلام کنند.

استاندار کرمان گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر برای احداث پروژه‌های توسعه‌ای مناسبی در شهرستان‌های رابر، ارزوییه، بم و کهنوج اعلام آمادگی کرده که با توجه به مطالبات مردم و استان باید به تعهدات خود عمل کند.

وی ادامه داد: اشتباهات فعلی برخی از معین‌های توسعه نباید فعالیت‌های مثبت گذشته را زیر سووال ببرد و ساختن کلیپ مخرب برای نهادهای انقلابی که تحولاتی در مناطق مختلف استان نیز ایجاد کرده‌اند، صحیح نیست.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: با وجود اینکه تعریف پروژه های ملی در توسعه استان نقشی موثر دارند، دستگاه ها تلاش کنند که طرح های مناسبی در این حوزه تعریف شود.

وی با اشاره به پروژه تامین آب پروژه‌های استان افزود: باید با کنترل بیماری کرونا، تا فصل پاییز شاهد رونقی در گردشگری استان باشیم و پروژه وکیل و هتل خبر بافت طرح‌های مهمی هستند که باید تا خردادماه افتتاح شود زیرا هر ۲ طرح با کمک و نهایت مساعدت اداره آب و فاضلاب استان اجرایی شوند.




استاندار: وجود پروژه های بلاتکلیف در کرمان ممنوع است

منبع: ایـرنا
?استاندار: وجود پروژه های بلاتکلیف در کرمان ممنوع است : اخبار استان کرمان – ورزشی