استاد کریمی مراغه‌ای دقایقی قبل و در سن ۹۱ سالگی دارفانی را وداع گفت

به گزارش گروه فرهنگ فت فتو، مرحوم استاد کریمی از ۲۱ آذرماه تا ۶ دی ماه در بیمارستان شهید مدنی تبریز بستری شده بودند و طی این مدت با بیماری قلبی درگیر بوده است. استاد میرزاحسین کریمی مراغه‌ای دارای نشان درجه یک هنری است و گواهینامه هنری درجه یک شعر آیینی کشور طی سال ۱۳۹۹ به پاس […]

به گزارش گروه فرهنگ فت فتو، مرحوم استاد کریمی از ۲۱ آذرماه تا ۶ دی ماه در بیمارستان شهید مدنی تبریز بستری شده بودند و طی این مدت با بیماری قلبی درگیر بوده است.

استاد میرزاحسین کریمی مراغه‌ای دارای نشان درجه یک هنری است و گواهینامه هنری درجه یک شعر آیینی کشور طی سال ۱۳۹۹ به پاس ۸۹ سال فعالیت شعری به وی اعطا شد.

اعطای این نشان هنری به پاس سرودن بیش از ۳۵۰ هزار بیت شعر اجتماعی، طنز، مداحی و مرثیه توسط این شاعر بلند آوازه آذربایجان به ایشان تعلق گرفت.

اشعار اجتماعی و طنز استاد کریمی در قالب ۲۵ جلد کتاب رنگارنگ و اشعار مرثیه و مداحی این استاد در قالب ۳۰ جلد چاپ و منتشر شده است.

این شاعر معاصر خطه آذربایجان متولد ۱۳۱۰ در مراغه و ساکن این شهر بوده و ادامه‌دهنده سبک سنّتی و کلاسیک شعر است؛ استاد کریمی بیشتر در اشعار طنز خود رسم و رسوم زمان خود را به باد انتقاد گرفته است.

اکثر اشعار او هرچند به ترکی سروده شده ولی به علت مقید بودن به سبک قدیم و اوزان شعری، با تعبیرات و اصطلاحات عربی و فارسی بسیاری آمیختگی دارد.

انتهای پیام/




استاد کریمی مراغه‌ای دقایقی قبل و در سن ۹۱ سالگی دارفانی را وداع گفت

منبع:آنـــا
? استاد کریمی مراغه‌ای دقایقی قبل و در سن ۹۱ سالگی دارفانی را وداع گفت