از وقوع چند بلای طبیعی در کرمان در روز گذشته تا میزان ذخایر سدهای استان

فت فتو/کرمان در جلسه مدیریت بحران استان کرمان به بررسی میزان آمادگی استان در مواجه با بارش های در پیش رو پرداخته شد. مجید سعیدی صبح امروز ۲۶ دی‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان از بلاخیز بودن استان کرمان سخن به میان آورد و گفت: در روز گذشته طوفان شن را در شرق و […]

فت فتو/کرمان در جلسه مدیریت بحران استان کرمان به بررسی میزان آمادگی استان در مواجه با بارش های در پیش رو پرداخته شد.

مجید سعیدی صبح امروز ۲۶ دی‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان از بلاخیز بودن استان کرمان سخن به میان آورد و گفت: در روز گذشته طوفان شن را در شرق و در مرکز زلزله و بارندگی هم در سراسر استان (احتمال وقوع سیلاب وجود دارد) اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: روز گذشته زلزله ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در حد فاصل چهارفرسخ تا کوهپایه به وقوع پیوست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ادامه داد: از روز گذشته تا کنون ۱۱ پس لرزه در این منطقه رخ داده که بزرگترین آن ۳.۱ ریشتر بوده و تا ۲۴ ساعت آینده استان در آماده باش قرار دارند.

به گزارش فت فتو، تورج جدیدی مدیرکل هواشناسی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته در استان آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه دارد و اکنون هشدار قرمز برای مناطق استان صادر کردیم. در این ایام شاهد ناپایداری های جوی از جمله؛ بارش باران، برف و وزش باد هستیم.

وی با بیان اینکه بارندگی ها امروز حداکثر بارندگی ها در غرب و جنوب استان خواهد بود، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته(۶ صبح روز گذشته تا ۶ صبح امروز) منوجان با ۳۵ میلیمتر، ساردوئیه با ۱۵.۶ میلیمتر، رودبار با ۱۱.۲ میلیمتر، قلعه گنج با ۸ میلیمتر بیشترین بارش ها در جنوب استان و خبر با ۲۱.۳ میلیمتر، بافت ۱۷.۴ میلیمتر، فیض آباد با ۱۵.۵ میلیمتر نیز بیشترین بارش ها در نیمه شمالی استان ثبت شده است.

علی رشیدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۳۸ درصد سد نسا، ۳۷ درصد سد تنگوئیه، ۳۷ درصد سد جیرفت و ۶۲ درصد سد بافت پر شده است.

به گزارش فت فتو، احسان عراقی زاده سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه از اصلاح ۵۸۰ کیلومتر راه بعد از وقوع سیل گذشته خبر داد و افزود: همچنین ۲۱۰۰ متر اصلاح دیواره‌های هدایت آبها، تخلیه و لایروبی ۱۵۰۰ دهانه پل صورت گرفته است.

عراقی‌زاده ادامه داد: آبنمای وکیل‌آباد نیز که تخریب شده بود، توسط پیمانکار در حال بازسازی است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از لزوم تخصیص اعتبار به مجموعه به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران و اقدامات لازم با توجه به بارندگی‌های هفته جاری نام برد.

انتهای پیام




از وقوع چند بلای طبیعی در کرمان در روز گذشته تا میزان ذخایر سدهای استان

منبع: ایـسنا
? از وقوع چند بلای طبیعی در کرمان در روز گذشته تا میزان ذخایر سدهای استان