از سالمند بودن ۸.۲ درصد جمعیت استان کرمان تا واکسینه شدن بیش از ۹۰ درصد سالمندان

فت فتو/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به آمار سالمندی بیان کرد: براساس سرشماری نفوس سال ۹۵، ۷.۸ درصد جمعیت استان کرمان سالمند بوده و براساس آمار سال ۹۸ دبیرخانه سالمندی کشور، جمعیت سالمندی استان به ۸.۲ درصد رسیده است در حالی که جمعیت سالمندی کشور ۱۰.۶ درصد است. “عباس صادق زاده” صبح امروز […]

فت فتو/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به آمار سالمندی بیان کرد: براساس سرشماری نفوس سال ۹۵، ۷.۸ درصد جمعیت استان کرمان سالمند بوده و براساس آمار سال ۹۸ دبیرخانه سالمندی کشور، جمعیت سالمندی استان به ۸.۲ درصد رسیده است در حالی که جمعیت سالمندی کشور ۱۰.۶ درصد است.

“عباس صادق زاده” صبح امروز ۱۱ مهرماه در جلسه شورای سالمندی استان کرمان گفت: سالمندی و رشد جمعیت به خودی خود برای هیچ جامعه ای چالش نیست اما فرهنگ اجتماعی در سطح جامعه و نبود برنامه، مشکل ساز است.

وی با بیان اینکه اولین سند سالمندی کشور در کرمان نوشته شد، اظهار کرد: این سند با کمتر از ۱۰ درصد تغییر سند سالمندی کشور شده است و انتطار می رود که این سند ملاک عمل دستگاه ها باشد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به آمار سالمندی بیان کرد: براساس سرشماری نفوس سال ۹۵، ۷.۸ درصد جمعیت استان کرمان سالمند بوده و براساس آمار سال ۹۸ دبیرخانه سالمندی کشور، جمعیت سالمندی استان به ۸.۲ درصد رسیده است در حالی که جمعیت سالمندی کشور ۱۰.۶ درصد است.

وی شتاب سالمندی را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: در سال ۲۰۰۰ میلادی جمعیت سالمندی آسیا ۸.۸ درصد و در همان سال جمعیت سالمندی ایران ۶.۴ درصد بوده و در سال ۲۰۲۰ جمعیت سالمندی آسیا به ۱۲.۹ درصد و ایران به ۹.۲ درصد رسیده است.

صادق زاده تاکید کرد: ۲۰ سال فرصت برای برنامه ریزی های لازم داریم تا با درایت رشد سالمندی را پیش ببریم و سالمندان با عزت زندگی کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه ها تکالیف خوبی پیدا کرده اند، تصریح کرد: مناسب سازی محیط هایی که سالمندان بیشتر به آن مراجعه می کنند کار سختی نیست به طور مثال تخصیص یک صندلی ویژه سالمندان در اتوبوس کار سختی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: علی رغم همه مشکلات، استان کرمان در حوزه برنامه ریزی سالمندان در سال ۹۸ رتبه اول کشور را کسب کرد و در سال گذشته استان دوم شدیم.

به گزارش فت فتو، “حسین صافی زاده” معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: ۹۱ درصد جمعیت سالمندان استان در مقابله با بیماری کرونا واکسینه شده اند.

وی سالم پیر شدن جمعیت را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید در این راستا گام برداریم که سبک زندگی افراد میانسال را سالم کنیم تا در دوران سالمندی دچار بیماری نشوند.

انتهای پیام




از سالمند بودن ۸.۲ درصد جمعیت استان کرمان تا واکسینه شدن بیش از ۹۰ درصد سالمندان

منبع:ایـسنا
? از سالمند بودن ۸.۲ درصد جمعیت استان کرمان تا واکسینه شدن بیش از ۹۰ درصد سالمندان