از آغاز ساخت ۲۱۲ هزار واحد مسکن ملی تا عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل

استانها – فت فتو – خبرنگاران فت فتو ۲۲ دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به ۲۳۰هزار میلیارد تومان وصول درآمد مالیاتی، عملیاتی شدن طرح جامع پندافند غیرعامل، آغاز ساخت ۲۱۲هزار مسکن ملی، ثبت ملی خانه پدری شهید سلیمانی و بازداشت قاتلین شهردار دهدز اشاره […]

استانها – فت فتو – خبرنگاران فت فتو ۲۲ دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به ۲۳۰هزار میلیارد تومان وصول درآمد مالیاتی، عملیاتی شدن طرح جامع پندافند غیرعامل، آغاز ساخت ۲۱۲هزار مسکن ملی، ثبت ملی خانه پدری شهید سلیمانی و بازداشت قاتلین شهردار دهدز اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای فت فتو، امروز خبرنگاران فت فتو در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که “سیلابِ کُنارک؛ سیاوش، پسربچه‌ای در قامت امدادگر”، “قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، مدرنیته مغفول مانده”، “مهارت دغدغه مشترک دانشگاهیان و کارفرمایان هرمزگان”، “لزوم مقاوم‌سازی مسکن در گیلان؛ درسی از تاریخ حوادث”، “زخم های قاچاق چوب بر پیکر جنگل های گچساران”  از جمله این گزارش‌ها بود.

همچنین گروه استان‌ها در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: اگر چه آمار بستری‌های مبتلا به کرونا روند نزولی را طی می‌کند و نقشه کرونایی اغلب استان‌ها وضعیت خوشایندی دارد اما استمرار این وضعیت با توجه به سویه جدید اومیکرون در گرو ادامه همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

مرکز فت فتو در خرم‌آباد هم خبر داد که رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران وارد لرستان شد. قرار است قاضی زاده هاشمی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام در خرم آباد با نماینده ولی فقیه در لرستان دیدار کند.

امروز معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی نیز در دیدار با حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در این استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تاکید کرد که امروز اقتصاد هسته ای ارزش افزوده بالایی دارد. وی اضافه کرد که باید در علوم و فناوری هسته ای جهش داشته باشیم به ویژه اینکه این صنعت میلیاردها دلار توجیه اقتصادی دارد.

وزیر جهادکشاورزی هم در حاشیه بازدید سرزده از کشتارگاه احسانِ ری تاکید کرد که صادرات دام زنده متوقف نشده است. وی تصریح کرد که هیچگونه کمبودی در عرضه گوشت قرمز گوسفند و گاوی در کشور وجود ندارد.

از بندرعباس نیز خبر رسید که درآستانه سفر رییس جمهور،  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور در میز ارتباطات مردمی این وزارتخانه در اداره کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، ضمن بررسی روند پاسخگویی به مسائل و مشکلات مردم و فعالان اقتصادی این استان، دستورات لازم را نیز در این زمینه صادر کرد.

همچنین رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور که به بوشهر سفر کرده است در گفت وگو با فت فتو خبر داد که ۲۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شد. براساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ رشد وصول مالیات برای سال آینده با ۶۰ درصد افزایش ۴۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وجیه اله جعفری معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو هم که به سیستان و بلوچستان سفر کرده است در حاشیه بازدید از محدوده اکتشافی کان سنگ مس جانجا در شهرستان نیمروز به خبرنگار فت فتو در زاهدان گفت که اکتشاف مس در نیمروز سیستان و بلوچستان اقلیم اقتصادی منطقه را تغییر می‌دهد.

از آغاز ساخت ۲۱۲ هزار واحد مسکن ملی تا عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل

علیرضا شهیدی معاون دیگر وزیر صمت و رییس سازمان زمین شناسی نیز که در این استان حضور دارد، در دیدار با حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت که دومین طرح تحول زمین‌شناسی و معدن در استان سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

همچنین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر که در مشهد به سر می‌برد گفت که دولتها به تنهایی نمی‌توانند معضلات اجتماعی را سامان دهند. به گفته وی حوزه معتادان متجاهر تا حدی از بهره مندی کمکهای خیرین مغفول مانده چرا که بسترهای آن آماده نبوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در مراسم معارفه مدیرکل جدید این سازمان در مازندران تاکید کرد که مردم باید خیر و مجاهدت تبلیغات اسلامی را حس کنند. وی تصریح کرد که امروز همه باید زیر آتش ناروا و هجمه تبلیغاتی دشمنان علیه نظام دینی و اسلامی احساس مسئولیت کنیم.

مرکز فت فتو در کرمان نیز خبر داد که خانه پدری شهید سلیمانی ثبت ملی شد. این اقدام در نامه‌ای از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار کرمان ابلاغ شد.

از آغاز ساخت ۲۱۲ هزار واحد مسکن ملی تا عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور هم در اراک از فعالیت ۲۸۰ هزار مهندس دارای پروانه در سطح کشور خبرداد و گفت حق‌الزحمه خدمات مهندسی کمتر از نیم درصد بهای تمام شده ساختمان است در حالی که این رقم در دنیا بین پنج تا هشت درصد ثبت شده است.

بخشی از مسیر جاده هراز برای ایمن‌سازی جابه‌جا می‌شود. این تیتر خبری بود که مدیر بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار فت فتو در ساری مطرح کرد.

دادستان انتظامی تهران هم که میهمان مردم اهواز است تاکید کرد که جرایم نیروهای مسلح روند کاهشی دارد. وی تصریح کرد که انتظار از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، به حداقل رساندن جرایم در این یگان‌هاست چرا که در نظام اسلامی وقوع یک جرم در نیروهای مسلح نیز زیاد است.

از آغاز ساخت ۲۱۲ هزار واحد مسکن ملی تا عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل

این مرکز همچنین در خبر دیگری به نقل از رییس شورای تامین شهرستان ایذه اعلام کرد که عوامل تیراندازی منجر به مرگ شهردار دهدز دستگیر شدند. ظهر یکشنبه هفته جاری در جریان عملیات تعقیب و گریز نیروی انتظامی با سارقان مسلح در خیابان محمد رسول‌الله ایذه شهردار دهدز به صورت تصادفی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

نماینده شهرستان‌های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی هم در گفت وگو با خبرنگار فت فتو در تربت حیدریه تاکید کرد که رویکرد تیم اقتصادی دولت مهار تورم است. وی خاطرنشان کرد که دولت تاکنون در این راستا موفق عمل کرده است.

معاون دانشگاه پیام نور به خبرنگار فت فتو در بوشهر نیز گفت که ۸۰۰ هزار دانشجو ظرفیت خالی داریم. محمد جمال‌زاده خاطرنشان کرد که در حال حاضر ۴۰۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

طرح جامع پدافند غیرعامل در ۲۵ استان کشور عملیاتی شده است. این عنوان خبری بود که مرکز فت فتو در سنندج به نقل از معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور منتشر کرد.  وی خواستار توجه دستگاه های مختلف به این طرح جامع پدافند غیرعامل و برنامه‌ریزی بر اساس آن در سال‌های آینده شد.

همچنین رییس بنیاد مسکن در ایلام خبر داد که ساخت ۲۱۲ هزار واحد مسکن ملی در کشور آغاز شده است. نیکزاد تاکید کرد که تعداد منازل مسکونی مورد تعهد بنیاد تا پایان سال جاری به ۴۰۰ هزار باب در کشور برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان هم به فت فتو در زاهدان گفت که امدادرسانی به سیلزدگان ۳۰۹ روستای سیستان و بلوچستان تداوم دارد. به گفته علیرضا میر بهاء الدین ۲۸ هزار و ۳۰۲ نفر از شهروندان استان از زمان بروز سیلاب اخیر تاکنون توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

از آغاز ساخت ۲۱۲ هزار واحد مسکن ملی تا عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل

مرکز فت فتو در سنندج نیز به نقل از مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اعلام کرد که امسال بیش از سه هزار میلیارد ریال خدمات حمایتی به نیازمندان کردستان ارائه شد. رضا طوسی گفت که این میزان به ۶۸ هزار خانوار زیرپوشش این نهاد پرداخت شده است.

همچنین معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار فت فتو در بیرجند از خالی بودن بیش از ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان جنوبی خبر داد. به گفته وی سال گذشته همین موقع ۱۸ میلیون مترمکعب از ظرفیت سدهای استان آب ذخیره داشت.

از آغاز ساخت ۲۱۲ هزار واحد مسکن ملی تا عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هم در نشست روسای اتحادیه‌های اتاق اصناف این استان خبر داد که در سال‌جاری بیش از چهار هزار فرصت شغلی در صنوف تولیدی اردبیل ایجاد شد. وی اضافه کرد که تلاش می‌شود تا به ازای هر واحد صنفی برای ۲ تا ۳ نفر اشتغال ایجاد شود.

مدیر کل گمرک استان اصفهان نیز به خبرنگار فت فتو در این شهر گفت که اصفهان نیازمند برقراری پرواز مستقیم به  روسیه، کویت و عمان است. وی یادآوری کرد که در صورت برقراری پرواز به روسیه می‌توان کالاها و محصولات گلخانه ای این استان را به راحتی به آن کشور منتقل کرد.

از آغاز ساخت ۲۱۲ هزار واحد مسکن ملی تا عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل

فارس رتبه دوم اجرای کشت قراردادی گندم را دارد. این عنوان خبری بود که مرکز فت فتو در شیراز آن را به نقل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس منتشر کرد. وی یادآور شد که سطح کشت قراردادی گندم در این استان بالغ بر ۳۵ هزار هکتار است.

از آبادان هم خبر رسید که بیش از ۴۲۵ میلیون دلار کالا از مرز شلمچه به عراق ترانزیت و صادر شد. رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل گذرگاه مرزی شلمچه منطقه آزاد اروند با اعلام این خبر افزود که عمده کالاهای صادراتی به کشور عراق از مرز شلمچه را مصالح ساختمانی، کلینکر، صیفی‌جات، موادغذایی، مواد شیمیایی، معدنی و فولاد تشکیل می‌دهند.

از آغاز ساخت ۲۱۲ هزار واحد مسکن ملی تا عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل

دفتر فت فتو در مهاباد نیز به نقل از مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی خبر داد که امسال ۷۰۰ میلیارد ریال برای گازرسانی به روستاهای آذربایجان‌غربی هزینه شده است. به گفته وی قرار است در دهه فجر امسال کار گازرسانی به ۷۹ روستای استان با ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی شود.

همچنین فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار فت فتو در تبریز از رفع تصرف ۱۷۴ هکتار از اراضی ملی آذربایجان‌شرقی خبر داد.  این اراضی به ارزش بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان در اجرای ۸۵ فقره رفع فوری تصرف آزاد سازی شده است. مرکز فت فتو در اردبیل هم در خبری دیگری  به نقل از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اعلام کرد که ۱۷ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران هم اعلام کرد که ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی به واحدهای صنعتی مازندران پرداخت شد. وی به خبرنگار فت فتو در ساری گفت که با این اقدام برای ۳۲۶ نفر اشتغالزایی شد.

از آغاز ساخت ۲۱۲ هزار واحد مسکن ملی تا عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل

۳۲۴ طرح اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد متقاضی دریافت تسهیلات هستند. این تیتر خبری بود که دفتر فت فتو در گچساران به نقل از معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد منتشر کرد. به گفته وی با راه اندازی این تعداد طرح اقتصادی تحول چشمگیری در رونق و توسعه اقتصاد کهگیلویه وبویراحمد ایجاد خواهد شد.  

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز خبر داد که نامه‌های مردم فارس به رئیس‌جمهور در حوزه اشتغال پاسخ داده شد. به گفته وی هفت هزار و ۳۴ نامه حوزه این اداره کل مربوط به سفر استانی آیت‌الله تعیین تکلیف شد.

از آغاز ساخت ۲۱۲ هزار واحد مسکن ملی تا عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل

همچنین شرکت نفت و گاز پارس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که گوی شناور پایانه نفتی جاسک گم نشده است. این شرکت در اطلاعیه خود توضیح داد که پس از وقوع طوفان و شرایط آب و هوایی نامناسب منطقه، مخازن شناورساز «بویانس» گوی شناور دچار آب‌گرفتگی شده و گوی شناور در ارتفاعی پایین‌تر از سطح آب قرار گرفته است.  

مرکز فت فتو در تبریز هم با انتشار فیلمی با عنوان “نادره کاری‌های سلیم نیساری؛ از تبریز تا پاریس” به بررسی زندگی استاد سلیم نیساری پرداخت. استاد نیساری از نادره کاران حوزه فرهنگ، و ادب ایران زمین و خدماتش برای جویندگان علم و دانش ماندگار است؛ او زاده ۲۱ آذر ۱۲۹۹ شمسی در تبریز بود و ۲۲ دی ۱۳۹۷ در پاریس و به دور از خاک وطن از این جهان خاکی پر کشید. این فیلم را در زیر ببینید.
 

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز فت فتو در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ کمیل بهشتیان رییس دفتر چابهار با تیتر “سیلابِ کُنارک؛ سیاوش، پسربچه‌ای در قامت امدادگر”،  اشکان جهان آرای خبرنگار مرکز ساری با عنوان “افزایش دامنه اعتراض‌ منتقدان طرح‌های آبی مازندران”،  محمد عزیزی راد رییس مرکز تبریز با عنوان “۱۰۰ هزار مسکن ناایمن در تبریز/ تهدیدی که باید جدی گرفته شود”،  فاطمه رشیدی جهان آباد خبرنگار مرکز یاسوج با تیتر “بازار میوه در یاسوج؛ مافیای ژنده پوش”،  میثم ناصر نژاد خبرنگار مرکز همدان با عنوان “آغاز ماراتن گوش شکسته‌های همدان برای کسب سهمیه آسیایی”،  مریم رضایی کمال آبادی خبرنگار مرکز کرمان با عنوان “لیگ برتر فوتسال زنان و مساله کرونا/مس‌رفسنجان: فردیسی‌ها بازیکنانمان را مبتلا کردند”، علیرضا فولادی رییس دفتر مراغه با تیتر “کاملینا، دانه روغنی کم‌توقع اما نیازمند معرفی”، مریم سلیمانی خبرنگار مرکز رشت با عنوان “لزوم مقاوم‌سازی مسکن در گیلان؛ درسی از تاریخ حوادث”، حسن حسین زاده رییس  دفتر کیش با تیتر “قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، مدرنیته مغفول مانده” به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.




از آغاز ساخت ۲۱۲ هزار واحد مسکن ملی تا عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل

منبع: ایرنـا
? از آغاز ساخت ۲۱۲ هزار واحد مسکن ملی تا عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل