ارجمند: «ارشاد» وزیری متخصص و مدیر می‌خواهد/ امیدوارم اتفاقات خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر رقم بخورد -شهرستان بم

داریوش ارجمند گفت: وزارت ارشاد، وزیری می‌خواهد که از دل نیروهای متخصص و متعهد بیرون آمده باشد و با زیر و بم این وزارتخانه آشنایی کامل داشته باشد. به گزارش گروه دیگر رسانه‌های فت فتو، روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر کشور انجام داده است که بخش‌هایی از آن […]


داریوش ارجمند گفت: وزارت ارشاد، وزیری می‌خواهد که از دل نیروهای متخصص و متعهد بیرون آمده باشد و با زیر و بم این وزارتخانه آشنایی کامل داشته باشد.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های فت فتو، روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر کشور انجام داده است که بخش‌هایی از آن در ادامه می‌آید.

امیدوارم اتفاقات خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر در دولت جدید رقم بخورد

– در هیاهوی انتخابات و حین مناظره‌های تلویزیونی تا حدودی از نپرداختن کاندیداهای ریاست‌جمهوری به موضوع فرهنگ و هنر ناامید شدم.

– البته امیدوارم این مساله به خاطر کمبود وقت به سرانجام نرسیده باشد و اتفاقات خوب و مهمی برای اهالی فرهنگ و هنر کشور در دولت جدید رقم بخورد. 

از نقش مهم اهالی فرهنگ و هنر در پیشرفت کشور غفلت شده

– توجه به جایگاه خاص و رفیع هنر و هنرمندان در سراسر دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است که دولتمردان به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند.

– هنر یک رئیس‌جمهور ایده‌آل ‌آن است که در دوره ۴ ساله ریاست‌جمهوری‌اش ضمن همنشینی با اهالی فرهنگ و هنر و بهره‌مندی از دانش آنان، ایران عزیزمان را متمایز از گذشته به مردم سراسر دنیا معرفی کند.

– واقعا حیف است وقتی از کشور ایران به عنوان مهد هنر نام می‌بریم، هنرمندان آن برای رشد و تعالی اقتصاد، صنعت، تجارت، آموزش و… به کار گرفته نمی‌شوند و عملا جز خانه‌نشینی نقشی ندارند. 

«ارشاد» وزیری متخصص و مدیر می‌خواهد

– وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیری می‌خواهد که از دل نیروهای متخصص و متعهد بیرون آمده باشد و با زیر و بم وزارت ارشاد آشنایی کاملی داشته باشد.

– در نتیجه با شناخت کاملی که از مشکلات اهالی فرهنگ و هنر به دست آورده است و با تکیه بر توان مدیریتی بالایش بتواند از پس مشکلات موجود برآید و کشتی فرهنگ و هنر را به ساحل آرامش هدایت کند. 

مسؤولان برای مدیریت‌های فرهنگی و هنری دنبال گزینه‌های سیاسی هستند

– یکی از معضلاتی این است که مسؤولان معمولا برای تصدی مدیریت‌های فرهنگی و هنری دنبال گزینه‌های سیاسی هستند، فارغ از اینکه وزیر ارشاد باید ضمن آشنا بودن با فضای فرهنگی و هنری کشور از هوش بالای مدیریتی و دانش مدیریت در سطح بالا برخوردار باشد.

– دوره ۴ ساله بسیار کوتاه است و در یک چشم برهم زدن به پایان می‌رسد و قطعاً فرصتی برای آزمون و خطا در امور نیست.

در سال‌های اخیر تصمیم‌گیری‌های فرهنگی در غیاب اصحاب فرهنگ انجام گرفت

– متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که تصمیم‌گیری‌های مهم و کلان حوزه‌های فرهنگی و هنری کشور در غیاب اصحاب فرهنگ و هنر و بدون شنیده شدن ‌نظرات آنان گرفته شده است.

– صرفا شاهد حضور چهره‌های تکراری با عنوان هنرمند فرهیخته در این جلسات بوده‌ایم که امیدوارم این رویه برای همیشه اصلاح شود. 

انتهای پیام/





ارجمند: «ارشاد» وزیری متخصص و مدیر می‌خواهد/ امیدوارم اتفاقات خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر رقم بخورد

منبع: فــارس
?ارجمند: «ارشاد» وزیری متخصص و مدیر می‌خواهد/ امیدوارم اتفاقات خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر رقم بخورد :اخبار استان کرمان ورزشیشهرستان بم