اخذ درجه دانش بنیانی توسط سه شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه ولی‌عصر(عج)

سه شرکت از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان موفق به اخذ درجه دانش بنیانی شدند. حسین کاظمی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری فت فتو؛ گفت: سه شرکت از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان طی ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به اخذ […]

سه شرکت از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان موفق به اخذ درجه دانش بنیانی شدند.

حسین کاظمی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری فت فتو؛ گفت: سه شرکت از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان طی ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به اخذ درجه دانش بنیانی شدند.

مدیر پردیس علم و فناوری رفسنجان افزود: شرکت آروند زمان اکسیر هفتواد با نام تجاری آزا و مدیر عاملی مهندس زمانیان در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و با هدف اتصال فضای فناوری به صنایع و معادن در حوزه مانیتورینگ و دیسپچینگ توسط تیمی متخصص به وجود آمده است.

کاظمی بیان داشت: در حال حاضر این شرکت محصول “سامانه هوشمند مانیتورینگ و دیسپچینگ” را در حوزه ماشین آلات معدنی در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تولید کرده است.

مدیر پردیس علم و فناوری رفسنجان در مورد دومین شرکت عنوان داشت: شرکت دانش بنیان پیوند گستر پارسان با مدیر عاملی دکتر شمشیری است که کودهای زیستی بیومیک و بیوفیت، محصولات این شرکت بر پایه دو گروه متفاوت از میکرو ارگانیسم‌های همزیست تولید شده و حاصل چندین سال پژوهش‌های پیوسته در قالب پایان نامه‌های دانشجویی و طرح‌های تحقیقاتی هستند.

کاظمی تصریح کرد: پورنجفی مدیر عامل شرکت دانش بنیان امیر دایا کویر سومین شرکت فناور است که توانسته درجه دانش بنیانی را اخذ نماید.

وی با اشاره به اینکه درطی سال‌های گذشته مبحث آب و کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است و با گسترش صنایع کشاورزی، نیاز این صنعت مادر به آب نیز افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: در استان کرمان بیش از ۴۴ هزار چاه آب وجود دارد که این چاه‌های آب، علاوه بر رفع نیاز برای شرب مردم برای مقاصد کشاورزی نیز از این چاه‌ها استفاده می‌شود. با گذشت زمان روش‌های مختلفی برای پمپاژ از چاه‌های آب صورت گرفته است که با توجه به کاهش سطح آب استان و همچنین افزایش چاه‌های آب، تاکنون میانگین عمق چاه‌های آب به عمق ۲۵۰ متر رسیده است و با توجه به برداشت‌های بیش از حد آب به عمق پایین تر تا ۴۰۰ متر هم خواهد رسید.

مدیر پردیس علم و فناوری رفسنجان خاطرنشان کرد: پمپ‌های توربینی تور بالانسی که در شرکت امیر دایا کویر ساخته شده است یک روند سه ساله را طی کرده است. تا به این حد از فناوری و تولید یک محصول با قابلیت‌های ویژه ای چون افزایش فشار و حد چاه افزایش دبی و کاهش برق ۱۵ تا ۲۰ درصدی و همچنین افزایش عمر پمپ‌ها از یک سال به سه سال دست بیاید.

انتهای خبر/م




اخذ درجه دانش بنیانی توسط سه شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه ولی‌عصر(عج)

منبع:آرمـان
? اخذ درجه دانش بنیانی توسط سه شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه ولی‌عصر(عج)