اختصاص ۵ درصد مسکن اجتماعی و ۱۰ درصد اشتغال به ایثارگران/آمادگی بنیاد شهید برای پشتیبانی پایان نامه‌ها با موضوع سردار سلیمانی

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص ۵ درصد مسکن اجتماعی و ۱۰ درصد اشتغال به ایثارگران خبر داد. به گزارش فت فتو از کرمان، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: بعضی از شهدای ما چل‌چراغ هستند مانند شهید […]


معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص ۵ درصد مسکن اجتماعی و ۱۰ درصد اشتغال به ایثارگران خبر داد.

به گزارش فت فتو از کرمان، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: بعضی از شهدای ما چل‌چراغ هستند مانند شهید صفری و شهید هادی در حالی که درجه و فرماندهی نداشتند و یکی از آنها شهید مدافع حرم است و این شهدا باغ هدایت جامعه هستند.

وی بیان داشت: این کشش عظیم که برای حاج‌قاسم ایجاد شد برای این بود که قلب امام زمان(عج) در شهادت حاج‌قاسم سوگوار شد و جهان را تکان داد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد: معتقدم باید برای مکتب سردار سلیمانی نهادسازی کنید زیرا بدون نهادسازی کار جلو نمی‌رود، شورای راهبردی مکتب سلیمانی استان کرمان باید به موسسه تبدیل شود و در صورت امکان تولیت مزار شهید سلیمانی شکل گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد اقتصاد جهان خیریه است، ابراز داشت: اقتصاد خیر بهترین مسیر برای پیشبرد برنامه‌های سردار سلیمانی است و حاج‌قاسم یک چهره جهانی بود و برای همین مورد دشمنی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: جامعه به ایثار زنده است و اگر ایثار و فداکاری نباشد، به‌سرعت دشمنانش آن جامعه را می‌بلعند و ما به‌دنبال این هستیم که ایثار و شهادت را قانونمند کنیم.

معاون رئیس جمهوری از اعلام آمادگی برای پشتیبانی پایان نامه‌ها با موضوع سردار سلیمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: پایان نامه‌های جهانی به پیشیرد سریع مکتب سلیمانی کمک می‌کند و حلقه فکری و حلقه نرم در جهان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه نشان ایثارگران تهیه می‌شود و هر کدام از ایثارگران مانند فرزند شهید و یا پدر و مادر شهید نشان خودشان را دارند، افزود: حمایت، دفاع و توجه دولت آیت‌الله رئیسی از ایثارگران در طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال گذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران در حالی ۳۱ هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری به ۸۷ هزار میلیارد تومان رسیده است، آن هم در سالی که انقباض بودجه‌ای داریم و منابع ما محدود است‌.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: میزان افزایش حقوق ایثارگران هم بیش از ۶۰ درصد بوده است؛ هرچند مشکلات خانواده‌ها را رفع نمی‌کند.

وی عنوان کرد: ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکاری به دانشگاه آزاد داشتیم و به عالم و آدم و بیمه‌ها و دانشگاه‌های کشور بدهکار هستیم و  بدهکاری‌های ما از سال آینده از محل ردیف خاص پرداخت می‌شود تا تنش ایثارگران کاهش یابد.

این مسئول اظهار داشت: طی ۶ ماه گذشته بیش از ۶۰ هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شده‌اند در حالی که مجموع نیرویی که دولت به‌صورت قراردادی و استخدامی داشته ۵۷ هزار نفر است که ایثارگران در بین این افراد هم سهمیه دارند.

وی تصریح کرد: با اختصاص زمین و وام مشکل مسکن و شغل ایثارگران برطرف نمی‌شود و حتی ممکن است آنها را بدهکار هم بکند و باید خانه و شغل تولید کنیم. بنابراین ۵ درصد خانه‌ها در طرح اجتماعی مسکن برای ایثارگران است و در بقیه طرح‌های مسکن هم اولویت با ایثارگران است و ۱۰ درصد اشتغال هم باید به ایثارگران داده شود.

قاضی‌زاده ابراز کرد: خانواده‌های شهدای حشدالشعبی برای زیارت حاج‌قاسم به کرمان می‌آیند و ما میزبان آنها هستیم و با توسعه زیرساخت‌ها نگاه ویژه‌ای به کرمان به‌عنوان یک شهر زیارتی داریم.

وی با بیان اینکه سن ایثارگران بالا رفته است، متذکر شد: ۱۴ هزار تخت آسایشگاهی برای جانبازان و سالمندان نیاز داریم در حالی حدود ۱۲ هزار تخت کمبود داریم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب





اختصاص ۵ درصد مسکن اجتماعی و ۱۰ درصد اشتغال به ایثارگران/آمادگی بنیاد شهید برای پشتیبانی پایان نامه‌ها با موضوع سردار سلیمانی

منبع: فــارس
? اختصاص ۵ درصد مسکن اجتماعی و ۱۰ درصد اشتغال به ایثارگران/آمادگی بنیاد شهید برای پشتیبانی پایان نامه‌ها با موضوع سردار سلیمانی