اختصاص ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشاورزی استان کرمان

کرمان-فت فتو-وزیر جهاد کشاورزی گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای شمال و جنوب استان اعتبار پیشنهاد شده است که امشب در شورای اداری در حضور رییس جمهور تصویب خواهد شد تا تحول در کشاورزی این استان را رقم بزند. به گزارش فت فتو، سید جواد ساداتی نژاد روز جمعه در حاشیه بازدید از […]

کرمان-فت فتو-وزیر جهاد کشاورزی گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای شمال و جنوب استان اعتبار پیشنهاد شده است که امشب در شورای اداری در حضور رییس جمهور تصویب خواهد شد تا تحول در کشاورزی این استان را رقم بزند.

به گزارش فت فتو، سید جواد ساداتی نژاد روز جمعه در حاشیه بازدید از نخلستان های شهرستان نرماشیر در جمع خبرنگاران گفت: این منطقه تک محصولی بوده و اقتصاد آن برپایه کشاورزی و دامپروری است، بنابراین صیانت از اشتغال آن برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در این سفر برای مبارزه با آفات نباتی حدود ۹۵ میلیارد تومان اعتبار دیده شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای مبارزه با آفات انجام دهیم.

ساداتی نژاد یادآور شد: استان کرمان از استان‌های مهم و حائز اهمیت در بخش کشاورزی، حوزه امنیت غذایی و صادرات محصولات کشاورزی است.

به گفته وی، صادرات این استان عمدتا محصولات باغی است و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ارزآوری برای کشور به شمار می رود.

نوسازی و جوان‌سازی باغ‌ها بسیار مهم است

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات سفر به حوزه باغات مربوط است، تصریح کرد: نوسازی باغات، جوانسازی نخلستان‌ها و همچنین ایجاد باغات مادر به دلیل نیاز به نهال‌های شناسنامه‌دار وجود دارد که برای این مهم اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: باید اتفاقات خوبی در حوزه باغداری در این استان رقم بخورد و بحث اشتغال که ۲۳ درصد آن مربوط به کشاورزی در استان است را در این حوزه حفظ کنیم.

وی تاکیدکرد:یکی از مشکلات اصلی در منطقه تامین آب است و امید که با نشستی که با وزیر نیرو خواهیم گذاشت، بتوانیم موانعی را که در حوزه آب وجود دارد برطرف کنیم.

اختصاص ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشاورزی <a href=استان کرمان” height=”466″ src=”https://img9.irna.ir/d/r2/2022/08/12/3/169849514.jpg?ts=1660305207860″ width=”700″>

استان کرمان در حوزه خسارات رکورد داشته است

وی با بیان اینکه متاسفانه استان کرمان رکورد در حوزه خسارات را در سال جاری داشته است، یادآور شد: در ابتدای سال سرمازدگی را داشتیم، پس از آن نیز سیل خسارت بسیار زیادی به بخش کشاورزی استان زد و در این استان آفت نخیلات وجود دارد که خسارت سنگینی به نخلستان‌ها وارد کرده است.
ساداتی نژاد ادامه داد: قطعا امهال تسهیلات کشاورزان که درگیر این آفت هستند و همچنین پرداخت تسهیلات به نخلداران درگیر آفت انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کشاورزان حوزه نخیلات بیمه نداشتند توضیح داد: باید از سازمان مدیریت بحران تامین آن انجام شود که در این زمینه گفت و گوهایی انجام شده و امیدواریم امشب بتوانیم برای کشاورزی که آسیب دیده اند تمهیدات لازم را داشته باشیم.

آفت سوسک سرخرطومی زنگ خطر نخلستان ها

در ادامه رییس جهاد کشاورزی استان کرمان نیز گفت: با توجه به خطر گسترش آفت سرخرطومی حنایی خرما در استان و حساسیت بسیار زیاد رقم مضافتی به این آفت، زنگ خطری برای نخلستان‌های استان به شمار می رود.

محمد خیراندیش افزود: در شهرستان نرماشیر سطح باغات آلوده به افت سوسک سرخرطومی ۱۵ هکتار است که حدود ۲۹ اصله درخت را شامل می شود.
وی تصریح کرد: بالغ بر ۹۰ درصد نخیلات شرق استان رقم مضافتی است.

می باشد.
۳۰ درصد نخلستان ها درگیر خشکیدگی

وی گفت: ۳۰ درصد باغات استان شامل هفت هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان تحت آسیب خشکیدگی خوشه خرما قرار گرفته اند که پیش بینی تولید قبل از خسارت ۱۷۰ هزار تن بوده است.
وی افزود: ۱۱ هزار هکتار از نخلستان های خرما بیمه هستند.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور




اختصاص ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشاورزی استان کرمان

منبع: ایرنـا
? اختصاص ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشاورزی استان کرمان