اختتامیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی«شعر رضوی» در کرمان برگزار شد

همزمان با ولادت حضرت فاطمه(س)، بیست‌وهفتمین جشنواره ملی«شعر رضوی» با معرفی برگزیدگان و رونمایی از کتاب آثار برگزیده جشنواره به کار خود پایان داد. به گزارش فت فتو از کرمان، همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) بیست‌وهفتمین جشنواره ملی «شعر رضوی» با معرفی و تجلیل از برگزیدگان شامگاه ۳ بهمن‌ماه به کار خود پایان داد. […]

همزمان با ولادت حضرت فاطمه(س)، بیست‌وهفتمین جشنواره ملی«شعر رضوی» با معرفی برگزیدگان و رونمایی از کتاب آثار برگزیده جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش فت فتو از کرمان، همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) بیست‌وهفتمین جشنواره ملی «شعر رضوی» با معرفی و تجلیل از برگزیدگان شامگاه ۳ بهمن‌ماه به کار خود پایان داد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با بیان اینکه گسترش فرهنگ منور رضوی در قالب شعر و ادب از جمله اهداف برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی است، به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: یک هزار و ۶۷۳ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره بیست‌و هفتم ارسال شد.

رحمان جلالی، سرپرست معاون امنیتی سیاسی استانداری کرمان در این مراسم به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شعر اشاره کرد و گفت: هیچکس به اندازه رهبری شعر و شاعر را نمی‌شناسد. ارتباط ایشان با شعر و توجه به این امر نشان می‌دهد که قدرت شعر و شاعری در منازعه نرم جمهوری اسلامی که امروز با همه ابعاد با آن مواجه شده، بسیار زیاد است.

جلالی با بیان اینکه حکیم ابوالقاسم فردوسی بزرگترین استراتژیسم بود و اگر شاهنامه او نبود امروز چیزی از زبان فارسی به‌عنوان هویت ما وجود نداشت، افزود: دیدارهای سالانه مقام معظم رهبری با شاعران، دیدارهای راهبردی است زیرا یکی از پایه‌های قدرت نرم نظام جمهوری‌اسلامی، حوزه شعر و شاعری است.

وی در خصوص جشنواره شعر رضوی نیز بیان کرد: کار فرهنگی همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، زمانی اثرگذار خواهد بود که نیروساز و جریان‌ساز باشد و جشنواره شعر رضوی در ۲۷ دوره برگزاری، این دو عنصر را انجام داده و به خوبی عملیاتی کرده است و امروز به یک گفتمان و جریان تبدیل شده است.

حامد حسینخانی، دبیرتخصصی جشنواره ملی شعر رضوی در آئین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره شعر رضوی، با گرامیداشت شاعر بزرگ ایران، خواجوی کرمانی گفت: خواجو یکی از شاعران موفق در عرصه شعر آئینی به ویژه قصیده معروف در مدح و منقبت حضرت زهرا(س) است و تاکنون در جشنواره شعر رضوی به او پرداخته نشده بود و شایسته بود در این دوره به او پرداخته شود.

حسینخانی بیان کرد: شعر هنر ملی و هویت آفرین‌ترین عنصر فرهنگ ایرانیان است و نوابغی مثل خواجوی کرمانی این نکته را خوب دریافته بودند. شعر این بزرگان مجمع و معبر همه‌ عناصر فرهنگی از باورها، اعتقادات، اخلاق، هستی شناسی، بینش، دانش، اندیشه و غیره است که در زبان شعر تبدیل به اثر هنری زبانی شدند و ایرانیان همواره با شعر زیستند.

وی افزود: امروز جوانان اگر می‌خواهند به هویت پرفروغمان توجه ویژه‌ای داشته باشند راهی به جز برگشت به حوزه شعر و آفرینشگری در این حوزه وجود ندارد و یکی از اهداف برگزاری جشنواره‌های شعر، تقویت این موضوع است.

سید جواد رفائی، مشاور فرهنگی هنری بنیاد بین‌اللملی امام رضا(ع) نیز در این مراسم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره و تبریک میلاد حضرت زهرا(س) بیان کرد: معرفی حضرت زهرا(س) کار ساده‌ای نیست و به جز معصوم کس دیگری نمی‌تواند این کار را انجام دهد اما شاعران به جهت آن الهامات الهی، در شعرها به مطالب و موضوعاتی از حضرت اشاره کرده‌اند که در دیگران نمی‌بینید.

وی افزود: اگر الهامات و قوت الهی نباشد هیچگاه شاعری نمی‌تواند در مدح خاندان حضرت رسول(ص) به‌ویژه حضرت زهرا(س) شعر بگوید و این افتخار بزرگی برای شاعران ولایی و اهل‌بیتی است که شعر می‌گویند و از برکات و آثار آن بهره‌مند خواهند شد.

رونمایی از کتاب آثار برگزیده جشنواره در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ و تجلیل از برگزیدگان بیست‌وهفتمین جشنواره ملی «شعر رضوی»،(میثم داوودی، محمد زارعی، خدابخش صفادل، مهرداد مهرابی، رزا رودینی، فاطمه بیرانوند، فاطمه بلوچی، سهیلا بیابانی، علی سلیمانی، محسن کاویانی، نوید ظریف‌کریمی، الهه بیات‌مختاری، مصطفی توفیقی، شهره انجم‌شعاع و فاطمه وصال‌فر) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام




اختتامیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی«شعر رضوی» در کرمان برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? اختتامیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی«شعر رضوی» در کرمان برگزار شد