اجرای شیوه نامه ها دروضع بسیار شکننده کرونا در کرمان

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان : با وجود کاهش ۲۵ درصدی بستری کرونا، در استان سیر نزولی شکننده است و همچنان باید شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به کاهش  ۲۵ درصدی  موارد بستری  و کاهش ۳۰درصدی درصد  مراجعان سرپایی  […]

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان : با وجود کاهش ۲۵ درصدی بستری کرونا، در استان سیر نزولی شکننده است و همچنان باید شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به کاهش  ۲۵ درصدی  موارد بستری  و کاهش ۳۰درصدی درصد  مراجعان سرپایی  افزود: ۲۰ درصد  تعداد تستهای مثبت کم شده و ۴۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک نوبت واکسن‌گرفتند و ۲۳ درصد هم دوز دوم واکسن را دریافت کردند.

 

دکتر صافی زاده در عین حال درجلسه  ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا  افزود: سیر نزولی شکننده است و همچنان باید شیوه نامه های بهداشتی کامل رعایت شودتا به روند ثابت و پایداری برسیم..

 

 استاندار کرمان  هم گفت در روند نزولی هم ۱۲۶۰ نفر بستری داریم یعنی از پیک خیلی استانها بالاتریم بنابراین وضعیت شکننده است و باید در حال آماده باش ، تختهای بستری و آمادگی و ظرفیت بیمارستانها نیز باید افزایش یابد.

علی زینی وند با اشاره به مشاهده مواردی از بیماری قارچ سیاه  در کرمان افزود:هزینه های درمان  این بیماری بسیار بالا و غیر قابل تحمل حتی برای قشرهای متوسط به بالا ست و دانشگاههای علومپزشکی ملزم هستند تا بطوررجدی داروی این بیماری را به حد کافی داشته باشند و دستگاههای نظارتی نیز بر بازار سیاه نظارت جدی کنند.

 وی  ازمردم خواست بدون توجه به اطلاعیه های رسمی سازمان حج و زیارت هیچ گونه برنامه ریزی برای اعزام و سفر نکنند و برای مراسم‌جاماندگان از اربعین و پیاده روی های این روز شرایط مهیا نیست و تدبیر آن را به فرمانداران واگذار می شود تامکانهای خاصی در شهرهای غیر قرمز برای برپایی مراسم در نظر بگیرند.

استاندارکرمان درباره بازگشایی مشاغل مختلف در شهرهای استان نیز فرمانداران تصمیم‌گیری کنند و حکم عمومی برای کل استان نمیدهیم و در اختیار فرمانداران است که با تشکیل جلسه ی جداگانه بدانند چگونه عمل کنند..

 

زینی وند افزود :برای واکسیناسیون عمومی کرونا  هم ناگزیریم از امکانات موجود بهره ببریم و با همکاری نهادهایی چون هلال احمر و سپاه تزریق روزانه و حجم واکسیناسیون را بالا ببریم .




اجرای شیوه نامه ها دروضع بسیار شکننده کرونا در کرمان

منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? اجرای شیوه نامه ها دروضع بسیار شکننده کرونا در کرمان