اثر بخشی مکتب عاشورا بر دفع فتنه های داخلی و خارجی

سلیمان اسفندیاری کارشناس مسائل سیاسی گفت: از دیر باز هر زمان که فتنه ای به وجود می آمد، برای دفع آن بزرگان به قیام و مکتب عاشورا که همان درس بصیرت و ولایت مداری بود، تاسی می کردند. سلیمان اسفندیاری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با فت فتو؛ گفت: قیام و مکتب انسان ساز عاشورا […]

سلیمان اسفندیاری کارشناس مسائل سیاسی گفت: از دیر باز هر زمان که فتنه ای به وجود می آمد، برای دفع آن بزرگان به قیام و مکتب عاشورا که همان درس بصیرت و ولایت مداری بود، تاسی می کردند.

سلیمان اسفندیاری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با فت فتو؛ گفت: قیام و مکتب انسان ساز عاشورا از سال ۶۱ هجری تا کنون الگو و سرمشق تمامی شیعیان بوده و خواهد بود.

وی افزود: در هر زمانی که فتنه ای به وجود می آمد، برای دفع آن فتنهف به قیام و مکتب عاشورا تاسی می کردند که همان درس بصیرت و ولایت مداری است.

اسفندیاری بیان کرد: در زمانی که فتنه های زیادی در عصر ما رخ داده و می دهد نیاز به بصیرت حسینی و عاشورایی است تا بتوان جبهه حق و باطل را از هم تشخیص داد و در دام فتنه ها گرفتار نشد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در فتنه ها حق و باطل ممزوج می شود و اگر بصیرت نداشته باشیم نمی توانیم حق و باطل را درست تشخیص بدهیم.

اسفندیاری تصریح کرد: در حادثه کربلا بعضی از خواص به دلیل نداشتن بصیرت در یاری رساندن به امام حسین (ع) دچار تردید شدند و امام زمان خود را یاری نکرده و به ندای کمک خواهی آن حضرت لبیک نگفتند.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: حاصل بی بصیرتی افراد در قیام ابا عبدالله الحسین (ع) به مسلخ رفتن ۷۲ تن شهدای کربلا بود.

وی ادامه داد: بصیرت یعنی در زمان مناسب و مکان مناسب تصمیم صحیح و درست را گرفت و به آن عمل کرد.

اسفندیاری بیان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دشمنان قسم خورده این نظام با به وجود آوردن فتنه های متعدد به دنبال ساقط انقلاب اسلامی بودند.

وی گفت: دشمن فتنه جنگل های شمال، منافقین، کومله، خلق عرب، بلوچ و فتنه ۸۸ و فتنه های دیگری را به وجود آورد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: همه این فتنه ها با الهام گرفتن از قیام عاشورا و بصیرت حسینی با حضور مردم مومن و انقلابی با شکست مواجه شدند.

وی افزود: مردم ولایت مدار ایران اسلامی به ندای امام و مقتدای خود لبیک گفته و به مقابله این فتنه ها رفتند که هرکدامشان کافی بود این انقلاب را به ورطه نابودی بکشاند.

اسفندیاری تصریح کرد: شکست این فتنه ها نشان داد که مردم ایران اسلامی از بصیرت لازم برخوردار هستند و توان تشخیص جبهه حق و باطل را دارند و در حوادث و فتنه ها انقلاب و امام خود را تنها نگذاشته و یاری می کنند.

وی اظهار کرد: مردم مومن و انقلابی ایران به فرموده امام راحل علیه نشان دادند که از امت عصر رسول(ص) بهتر هستند.

اسفندیاری بیان کرد: مردم ایران اسلامی با بصیرت خود نگذاشتند کربلا های دیگر تکرار شود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نابودی فتنه های داخلی نشان از اعتقاد راسخ مردم به یاری دین اسلام و امام زمان خود است.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

اسفندیاری بیان کرد: تنها راه غلبه و عبور به سلامت از فتنه های زمانه الگو قرار دادن قیام عاشورا است.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: عاشورا باعث عشق، شور، شعور و بصیرت می شود و مکتب عاشورا راه نجات و فلاح و رستگاری را به همه نشان می دهد.

اسفندیاری اظهار کرد: قیام عاشورا به ما نشان می دهد که در مقابل ظلم و جور باید ایستاد، مقاومت کرد و جنگید.

وی ادامه داد: در مقابل ظالم نباید سر تعظیم فرود آورد بلکه با تاسی از مکتب الهام بخش عاشورا از دین مبین اسلام باید از جان خود گذشت تا اسلام واقعی زنده بماند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: سنت حتمی الهی است که مردم دچار فتنه ها و ابتلاعات می شوند تا عیار آنها مشخص شود.

وی بیان کرد:  مشخص شود مردان راست قامت چگونه در راه دفاع از دین جان و مال و فرزندان خود را فدا می کنند و با خداوند متعال معامله ای بزرگ می بندند.

اسفندیاری افزود: در فتنه ۸۸ دشمن به دنبال نابودی انقلاب اسلامی بود.

وی تصریح کرد: در فتنه ۸۸ خواص بی بصیرت مردود شدند و در آن فتنه غبار آلود نتواستند حق و باطل را درست تشخیص دهند، یا در جبهه دشمن قرار گرفتند و در پازل دشمن بازی کردند و یا سکوت اختیار کردند و ولی زمان خود را تنها گذاشتند.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: در فتنه  ۸۸ نظام جمهوری اسلامی با رافت اسلامی با سران فتنه و فتنه گران برخورد نمود و با آنها مدارا نمود تا شاید به دامان اسلام و نظام اسلامی برگردند، اما آنها به فتنه گری خود ادامه دادند و قریب ۸ ماه کشور را دچار آشوب و بلوا کردند و خسارات زیادی چه مادی و معنوی به انقلاب و کشور زدند.

اسفندیاری ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی در جریان فتنه ۸۸ مدارا نمود تا کسانی که گول خورده اند صف خود را از ضد انقلاب و دشمنان داخلی و خارجی جدا نمایند و این اتفاق هم افتاد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: خط قرمز مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی دین مبین اسلام و ائمه اطهار سلام الله علیها به خصوص عاشورا و آقا ابا عبدالله الحسین (ع) است که در جریان عاشورای سال ۸۸ فتنه گران به هئیت های عزاداری امام حسین ( ع) حمله کرده و پرچمهای سرور و سالار شهیدان را به آتش کشیدند.

 وی افزود: اینجا جایی بود که مردم بصیرت خود را نشان دادند و با قیام خودجوش و انقلابی خود در روز ۹ دی ماه ۸۸ بساط فتنه و فتنه گری پس از ۸ ماه از بین بردند و یک بار دیگه نشان دادند که ادامه دهندگان راه قیام و مکتب عاشورای حسینی هستند.

اسفندیاری بیان کرد:  اجازه نمی دهند کربلای دیگر تکرار شود مردم ایران اسلامی بر فتنه های داخلی با سرمشق قرار دادن قیام عاشورا پیروز شدند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: دشمن که با فتنه های داخلی نتواست انقلاب و نظام را ساقط کند، فتنه خارجی را رمق زدند و داعش را بوجود آوردند که از اسلام چیزی باقی نماند.

اسفندیاری ادامه داد: همانطور که یزید لعنت الله علیه می خواست اسلام واقعی را نابود نماید و ابا عبدالله الحسین (ع) با قیام عاشورا و تقدیم جان مبارک خود، اقوام و یارانشان اسلام را برای همیشه زنده نگه داشت.

وی بیان کرد: محور مقاومت به رهبری مقام معظم رهبری و سرباز واقعی اش سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم در مقابل فتنه داعش و گروه های تکفیری ایستاند تا اسلام واقعی زنده بماند ‌و الگوی واقعی اسلام مردم ایران و مردم مظلوم و مسلمان منطقه شوند.

اسفندیاری افزود: فتنه بزرگ داعش با تاسی از قیام عاشورای حسینی از بین رفت و مدافعان حرم علی اکبر وار و عباس وار به دفاع از حرم ائمه اطهار در عراق و سوریه شتافتند و نگداشتند یک بار دیگر حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت رقیه سلام علیها به اسارت روند و جسارتی به قبور مطهر آنها شود.

اسفندیاری تصریح کرد: مدافعان حرم در عراق هم نگذاشتند به حرم های مطهر جسارتی شود و مدافعان حرم نشان دادند که اگر در روز عاشورا هم بودند قطعا در رکاب سرور و سالار شهیدان می جنگیدند و جان خود را فدا می کردند و این نشان از بصیرت حسینی آنها دارد.

کارشناس مسائل سیاسی بیام کرد: در فتنه داعش دشمن به دنبال این بود که گروه خونخوار و سفاک داعش را نماینده اسلام به جهانیان معرفی نماید اما محور مقاومت با رهبری های امام گونه مقام معظم رهبری و مدافعان حرم این فتنه بزرگ را که با پشتیبانی محور غربی، عربی و عبری شکل گرفته بود را توانستد با فداکاری و مجاهدت ها و رشادت های زیاد و تقدیم جان عزیز خود نابود نمایند و نشان دادند کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.

وی تاکید کرد: همه روزها برای ما عاشورا و همه عرض ها کربلا است فرقی نمی کند ایران باشد، عراق باشد، سوریه باشد، لبنان باشد، فلسطین اشغالی باشد و یا یمن باشد.

اسفندیاری خاطر نشان کرد: همه فتنه های داخلی و خارجی با درس گرفتن از مکتب و قیام عاشورای حسینی شکست دادیم و اسلام واقعی و تشیع را زنده نگه داشتیم تا با افتخار به نسل های بعدی منتقل نماییم.

انتهای پیام/ تاج الدینی 




اثر بخشی مکتب عاشورا بر دفع فتنه های داخلی و خارجی

منبع:آرمـان
? اثر بخشی مکتب عاشورا بر دفع فتنه های داخلی و خارجی