اتلاف آب و خام فروشی چیزی جز نابودی استان کرمان به دنبال ندارد

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: اگر اتلاف آب و استفاده از منابع معدنی به صورت خام همچنان ادامه پیدا کند چیزی جز نابودی کرمان به دنبال ندارد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده عصر امروز در نشست مطبوعاتی “همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان”، با بیان اینکه برگزاری […]

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: اگر اتلاف آب و استفاده از منابع معدنی به صورت خام همچنان ادامه پیدا کند چیزی جز نابودی کرمان به دنبال ندارد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده عصر امروز در نشست مطبوعاتی “همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان”، با بیان اینکه برگزاری این همایش یک کار بزرگ برای استان است، اظهار داشت: در کنار برگزاری چنین رویدادهایی نه تنها ظرفیت‌های استان معرفی می‌شوند که گفتمان بیشتری اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در تابستان‌ها شکاف زیادی بین تولید و مصرف برق در ایجاد شده است عنوان کرد: صنایع استان کرمان در ۱۰ سال آینده به ۳ هزار مگاوات برق نیاز دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به میزان مصرف گاز کنونی استان کرمان، بیان کرد: در چند سال آینده فقط ۶۰۰ هزار مترمکعب نیاز منطقه گل گهر است.

وی با اشاره به اینکه در آینده‌ای نه چندان دور پروژه‌های استان کرمان بدون گاز خواهند ماند، گفت: اجرای خط گازی که از سال ۱۳۹۵ کلید خورده به یک میلیارد دلار بودجه نیاز دارد و هنوز کاری انجام نشده است.

طبیب‌زاده با بیان اینکه سند تامین مالی پروژه‌ها از دل برگزاری چنین رویدادهایی بیرون می‌آید، افزود: بخش معدن استان کرمان رتبه دوم کشور در زمینه جذابیت سرمایه‌گذاری را دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این همایش به گفتمان‌سازی توسعه استان می‌پردازد، ادامه داد: کرمان منابع محور است نه دانش‌بنیان محور و اگر اتلاف آب و استفاده از منابع معدنی به صورت خام همچنان ادامه پیدا کند چیزی جز نابودی کرمان به دنبال ندارد.

وزیر صنعت: گرفتار نیمه‌خام‌فروشی هستیم/ صادرات ۴٫۵ میلیون تن ماده معدنی خام
وزیر صنعت: باید به سمت افزایش کیفیت صادرات برویم/ واگذاری اختیارات و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی در استان‌ها

علی نقوی رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه کار علمی و کارشناسی کمتری در حوزه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی شده اظهار داشت: استان کرمان در این راستا گام برداشته و ۲۰۰ عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در استان تعریف شده است.

وی به ظرفیت‌های گردشگری، منابع معدنی، سرمایه‌های اجتماعی و غیره استان کرمان اشاره کرد و افزود: در زمینه جذب سرمایه‌گذاری مشکلات متعددی داریم که در این همایش از ۳۰۰ هلدینگ بزرگ کشور و ۱۰ شرکت تامین سرمایه دعوت شده است.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




اتلاف آب و خام فروشی چیزی جز نابودی استان کرمان به دنبال ندارد

منبع: تسنــیم
? اتلاف آب و خام فروشی چیزی جز نابودی استان کرمان به دنبال ندارد