اتصال ۱۲۰ روستای جیرفت و عنبرآباد به اینترنت تا پایان سال ۱۴۰۱

تهران- فت فتو- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بیش از ۱۲۰ روستای جیرفت و عنبرآباد تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه پایدار و پرسرعت متصل خواهند شد. به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش، «عیسی زارع‌پور» در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اینستاگرام نوشت: دیروز میزبان دکتر اعظمی، نماینده مردم شریف […]

تهران- فت فتو- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بیش از ۱۲۰ روستای جیرفت و عنبرآباد تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه پایدار و پرسرعت متصل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش، «عیسی زارع‌پور» در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اینستاگرام نوشت: دیروز میزبان دکتر اعظمی، نماینده مردم شریف جیرفت و عنبرآباد بودم تا مسائل ارتباطی این حوزه را بررسی کنیم. جدیت این نماینده عزیز و دیگر نمایندگان مجلس برای پیگیری تکمیل و ترمیم نواقص ارتباطی روستاهای حوزه انتخابیه خود و برنامه اجرایی و زمان‌بندی اتصال روستاهای باقی‌مانده به شبکه ملی اطلاعات مثال‌زدنی و نشانه مطالبه جدی مردم برای دسترسی به شبکه پایدار و پرسرعت و درخواست تکمیل پوشش ارتباطی مناطق روستایی است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: متاسفانه میانگین اتصال روستاهای استان کرمان ۶۲ درصد است (خط آبی رنگ در تصویر) که از میانگین کشوری یعنی ۸۴ درصد، بسیار پایین‌تر است. در این میان، برخی شهرهای استان، به‌ویژه نیمه جنوبی کرمان، وضعیتی به مراتب نامطلوب‌تر دارند.

زارع‌پور تاکید کرد: همکارانم از آغاز به کار دولت سیزدهم، برای این استان و چند استان مشابه دیگر، برنامه ویژه‌ای تدارک دیده‌اند تا این عقب ماندگی‌ها جبران شود. در ۶ ماه گذشته در مجموع ارتباطات ۲۲ روستای جیرفت و عنبرآباد (صوتی و اینترنتی در ۱۷ روستا و صوتی در ۵ روستای دیگر) برقرار شده است.

وی تاکید کرد: این درحالی است که در چهار سال پیش از آن، تنها ۵۰ روستای جدید در این دو شهر متصل شده بودند. به عبارت دیگر، در این ۶ ماه تقریبا به اندازه ۲ سال قبل از آن کار شده است. اما با توجه به وسعت محرومیت ارتباطی این دو شهر و برخی دیگر از شهرهای استان کرمان، طبق برنامه‌ریزی انجام شده، بیش از ۱۲۰ روستای جیرفت و عنبرآباد تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه پایدار و پرسرعت متصل خواهند شد. دسترسی پایدار و پرسرعت حق همه مردم عزیزمان در جای جای ایران اسلامی است و ما برای ادای این دین شبانه روزی در تلاشیم.




اتصال ۱۲۰ روستای جیرفت و عنبرآباد به اینترنت تا پایان سال ۱۴۰۱

منبع: ایرنـا
? اتصال ۱۲۰ روستای جیرفت و عنبرآباد به اینترنت تا پایان سال ۱۴۰۱