آیین باشکوه بازسازی واقعه غدیر در ده زیار کرمان

همزمان با روز ۱۸ ذی‌الحجه مراسم باشکوه بازسازی واقعه غدیر عصر امروز و برای یازدهمین سال متوالی با حضور با شکوه مردم در روستای ده‌زیار از توابع بخش چترود کرمان بازسازی و واقعه بزرگ داستان آخرین حج پیامبر بزرگوار اسلام و جانشینی حضرت علی (ع) از سوی حضرت محمد (ص) با زبان هنر اجرا شد. […]

همزمان با روز ۱۸ ذی‌الحجه مراسم باشکوه بازسازی واقعه غدیر عصر امروز و برای یازدهمین سال متوالی با حضور با شکوه مردم در روستای ده‌زیار از توابع بخش چترود کرمان بازسازی و واقعه بزرگ داستان آخرین حج پیامبر بزرگوار اسلام و جانشینی حضرت علی (ع) از سوی حضرت محمد (ص) با زبان هنر اجرا شد.

به گزارش فت فتو ؛ همزمان با روز ۱۸ ذی‌الحجه مراسم باشکوه بازسازی واقعه غدیر عصر امروز و برای یازدهمین سال متوالی به منظور گسترش، تعمیق، ترویج و انتقال فرهنگ غدیر و تبیین جایگاه و اهمیت ولایت و امامت به نوجوانان و نسل‌های آینده و الگوسازی عید غدیر خم، با حضور با شکوه مردم در روستای ده‌زیار از توابع بخش چترود کرمان بازسازی و واقعه بزرگ داستان آخرین حج پیامبر بزرگوار اسلام و جانشینی حضرت علی (ع) از سوی حضرت محمد (ص) با زبان هنر اجرا شد.

در این آیین که به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار برگزار شد با حضور بیش از ۳۵۰ هنرمند زن و مرد و با استفاده از آیات و روایات به صورت نمادین اجرا شد.

به گزارش تسنیم روستای ده‌زیار به عنوان خواستگاه تعزیه استان کرمان و روستای نمونه قرآنی به شمار می‌آید که در برگزاری آیین‌های مذهبی و سوگواره‌های ملی تعزیه سابقه دیرینه دارد.

انتهای پیام/ط




آیین باشکوه بازسازی واقعه غدیر در ده زیار کرمان

منبع:آرمـان
? آیین باشکوه بازسازی واقعه غدیر در ده زیار کرمان