آیت الله حسن زاده آملی به حق شیخ بهایی عصر بود/ مرحوم ارادات ویژه ای به رهبری داشتند

سید احمد خاتمی با تأکید بر اینکه مرحوم آیت الله حسن زاده آملی به حق شیخ بهایی عصر بود، گفت: از برجستگی های ایشان می توان به ارادت ویژه مرحوم به مقام معظم رهبری یاد کرد. به گزارش فت فتو؛ آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت رحلت آیت […]

سید احمد خاتمی با تأکید بر اینکه مرحوم آیت الله حسن زاده آملی به حق شیخ بهایی عصر بود، گفت: از برجستگی های ایشان می توان به ارادت ویژه مرحوم به مقام معظم رهبری یاد کرد.

به گزارش فت فتو؛ آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت رحلت آیت الله حسن زاده آملی گفت: مرحوم آیت الله علامه ذی الفنون حسن زاده آملی متولد ۱۳۰۷ بود و به هنگام ارتحال ۹۳ سال داشتند و بنده افتخار دارم که از شاگردان فلسفی ایشان در درس الاشارات و التنبیهات بوده ام.


نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مرحوم آیت الله حسن زاده آملی به حق شیخ بهایی عصر بود، عنوان کرد: ایشان از علوم غریبه مطلع بود و انصافا از آغاز طلبگی تا پایان عمر خود عالم و متعلم علی سبیل النجاه بود که از اساتید بزرگی مانند مرحوم شعرانی بهره برد.


عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله حسن زاده آملی، عالمی برجسته بود که۱۹۰ اثر از ایشان به چاپ رسیده است، ابراز کرد: ایشان حکیم به معنای کلمه بود که از سخنان ایشان حکمت می بارید.


وی با بیان اینکه از برجستگی های ایشان ارادت ویژه مرحوم به مقام معظم رهبری بود، تصریح کرد: مرحوم آیت الله حسن زاده آملی در رویا دیدند که به ایشان گفته شد که شما فصوص نوشته اید امام فص فاطمی ننوشته اید و ایشان فص فاطمی را نوشت و ابتدای آن چنین نوشت ” اهدا به آیت الله معظم آقای خامنه ای کبیر” و مرحوم حسن زاده آملی این کتاب را بیش از سه دهه قبل مکتوب کردند.


آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله حسن زاده آملی عالم برجسته، ولایتمدار و خلیق بود، خاطر نشان کرد: اخلاق در فتار و گفتار ایشان موج می زد و تعبیر نوادر روزگار برای ایشان درست است؛ چرا که ایشان از نوادر روزگار و عصر ما بود که تألیفات زیادی داشتند و شاگردان بسیاری را پروراندند.


انتهای پیام/




آیت الله حسن زاده آملی به حق شیخ بهایی عصر بود/ مرحوم ارادات ویژه ای به رهبری داشتند

منبع:دانــا
? آیت الله حسن زاده آملی به حق شیخ بهایی عصر بود/ مرحوم ارادات ویژه ای به رهبری داشتند