آمار تسهیلات ازدواج پرداخت شده در استان کرمان پایین است/ بلاتکلیفی ۸۴ درصد از متقاضیان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بر همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج تاکید کرد و گفت: ۱۶ درصد این تسهیلات در استان پرداخت شده که آمار مناسبی نیست. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، میثم پاریزی ظهر امروز در ستاد ساماندهی جوانان استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار […]

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بر همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج تاکید کرد و گفت: ۱۶ درصد این تسهیلات در استان پرداخت شده که آمار مناسبی نیست.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، میثم پاریزی ظهر امروز در ستاد ساماندهی جوانان استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: در هفته ازدواج قرار داریم و به همین مناسبت برنامه‌هایی برای بزرگداشت این هفته در استان کرمان در راستای ترویج ازدواج به‌ویژه ازدواج آسان جوانان پیش‌بینی و برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان تعداد ۱۶۲  سمن دارای اعتبار نامه داریم، گفت: ۶۰ درصد اعتبارنامه‌هایی که صادر شده در حوزه اجتماعی از جمله ازدواج، سلامت، آسیب‌های اجتماعی و اشتغال است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه سمن‌های استان کرمان در سال‌های گذاشته برنامه‌هایی داشتند که بعضاً به‌عنوان الگو در سطح کشور مطرح شده است، افزود: بیش از ۴۰۰ برنامه در استان کرمان به‌ مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج برگزار می‌شود که بخشی از آنها از ابتدای این هفته به‌مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ستادهای شهرستانی بزرگداشت هفته ازدواج در سطح استان برگزار شده که جا دارد از فرمانداران تقدیر شود، ادامه داد: ترویج ازدواج آسان در جامعه از اولویت‌های ستاد برگزاری هفته ازدواج است.

پاریزی با اشاره به اینکه در این راستا جشن ازدواج ۵۰ زوج جوان کرمانی در سالن شهدای کارگر برگزار شد و خیرین و مردم در برگزاری این جشن کمک بسیار خوبی کردند، گفت: مجمع خیرین ازدواج در استان کرمان راه‌اندازی شد و این مهم کار بزرگی برای توسعه ازدواج آسان و کمک به اقشار مستضعف جامعه و شناسایی زوج‌های نیازمند و تهیه جهیزیه است.

دستور رئیس‌جمهور برای پرداخت تسهیلات ویژه ازدواج به دهه شصتی‌ها
آیین‌نامه تسهیل پرداخت وام ازدواج ابلاغ شد
مجمع خیرین ازدواج در استان کرمان آغاز به‌کار می‌کند
جشن ازدواج آسان ۵۰ زوج جوان کرمانی در جوار مرقد شهید سلیمانی برگزار شد + تصاویر

وی با بیان اینکه مجمع خیرین ازدواج در استان با شعار ازدواج آسان و خانواده پایدار راه‌اندازی شده است، افزود: در این مجمع مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج در دستور کار است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه در پرداخت تسهیلات ازدواج در استان کرمان مشکلاتی وجود دارد و نیاز است به بانک‌ها تذکراتی داده شود تا در پرداخت این تسهیلات ساده بگیرند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ درصد تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده که آمار مناسبی نیست.

باور جدی در مورد آسیب‌های جمعیت کم و ناباروری در کشور وجود ندارد

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این ستاد با بیان اینکه جمعیت و فرزندآوری مسئله مهم کشور و دغدغه مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در طول یکسال گذشته در این حوزه اقدامات خوبی داشته که از اولویت‌های برنامه‌های سازمان است.

وی با اشاره به اینکه چالش‌هایی در افزایش جمعیت کشور و فرزندآوری وجود دارد که نیاز است دولت و مجلس با تعامل و همکاری بیشتر این مشکلات را برطرف کنند، گفت: متاسفانه باور جدی در مورد آسیب‌های جمعیت کم و ناباروری در کشور وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه موضوع افزایش جمعیت کشور و فرزندآوری در کشور باید به یک گفتمان واقعی تبدیل شود، افزود: آسیب‌های جمعیت کم و جمعیت پیر باید برای جامعه تبیین شود که چگونه دشمن از این طریق می‌تواند به ما ضربه وارد کند.

انتهای پیام/۵۱۱/ی




آمار تسهیلات ازدواج پرداخت شده در استان کرمان پایین است/ بلاتکلیفی ۸۴ درصد از متقاضیان

منبع: تسنــیم
? آمار تسهیلات ازدواج پرداخت شده در استان کرمان پایین است/ بلاتکلیفی ۸۴ درصد از متقاضیان