آمادگی شهرداری کرمان برای توسعه فرهنگ نهج‌البلاغه در جامعه

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، سعید شعرباف، شهردار کرمان در نخستین نشست مجمع خیرین نهج‌البلاغه که با حضور مدیر بنیاد نهج‌البلاغه جنوب‌شرق کشور و اعضای بنیاد نهج‌البلاغه استان برگزار شد، با بیان اینکه برای گسترش و ترویج نهج‌البلاغه در جامعه تلاش می‌کنیم، گفت: این کمترین وظیفه شهرداری […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، سعید شعرباف، شهردار کرمان در نخستین نشست مجمع خیرین نهج‌البلاغه که با حضور مدیر بنیاد نهج‌البلاغه جنوب‌شرق کشور و اعضای بنیاد نهج‌البلاغه استان برگزار شد، با بیان اینکه برای گسترش و ترویج نهج‌البلاغه در جامعه تلاش می‌کنیم، گفت: این کمترین وظیفه شهرداری کرمان درخصوص نهج‌البلاغه است که با ابزارهایی مانند در اختیار گذاشتن مکان، اطلاع‌رسانی، دعوت از سخنران، فضای تبلیغات و برگزاری همایش و امکاناتی که در اختیار دارد به بنیاد نهج‌البلاغه کمک کند.

وی با بیان اینکه نهج‌البلاغه باید به شکل کاربردی در زندگی اجرا شود و در همه زمینه‌های اقتصادی، مدیریتی، سبک زندگی و خانواده مورد استفاده قرار گیرد، گفت: دغدغه این است که مجموعه‌های دولتی و یا شهرداری‌ها، گاهی پای کار هستند و گاهی دغدغه‌های دیگری دارند. پایه و اساس این نوع کارهای بنیادی نمی‌تواند وابسته به یک نهاد یا اداره و ارگان باشد لذا بنیاد نهج‌البلاغه باید به‌سرعت، با کمک خیران به یک نهاد مردمی تبدیل شود؛ چراکه مردم همیشه ماندگار هستند و اگر با این مجموعه‌ها پیوند بخورند، پایدار می‌مانند.

شعرباف تصریح کرد: برای کمک به بنیاد نهج‌البلاغه تلاش می‌کنیم تا گعده‌های نهج‌البلاغه، بازی‌ها و مسابقات با محوریت نهج‌البلاغه و حلقه‌های نهج‌البلاغه را گسترش دهیم. همچنین اگر این بنیاد بخواهد از فضاهای شهرداری مانند سالن‌ها و بوستان‌ها، شهربازی و یا امکانات آن برای گسترش و ترویج نهج‌البلاغه استفاه کند آماده همکاری هستیم و این مسأله در مورد «قرآن» هم صادق است.

شهردار کرمان از ساخت ساختمانی به منظور قرائت قرآن، موضوعات قرآنی، جلسات قرآنی و مسابقات قرآنی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: موضوعات عمیقی مانند قرآن و نهج‌البلاغه، باید بیشتر در جامعه گسترش یابند بنابراین شهرداری کرمان در این موضوعات، کاملاً همکاری خواهد کرد.

محمدرضا آقاملایی، مدیر بنیاد نهج‌البلاغه جنوب‌شرق کشور نیز در این نشست بیان کرد: بنیاد نهج‌البلاغه در راستای ترسیم هندسه معرفتی آموزه‌های امام علی(ع) در جامعه اسلامی و پاسخگویی به شبهات علمی و دینی نسل جوان، سعی دارد با کمک فضلا و دانشمندان از هر مکتب و آیین و دینی، اندیشه و فرهنگ علوی در جوامع بشری نهادینه شود و برای عملی شدن این مهم، دست تمام بزرگان، اهالی فضل و دانش و ادب و هنر را به گرمی می‌فشرد و منتظر طرح و اندیشه‌های بدیع، عمیق و هنرمندانه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، بزرگترین تشکل علمی فرهنگی جوانان استان با بیش از ۵ هزار عضو، متعلق به بنیاد نهج‌البلاغه استان است که همه اعضا، نخبه و فعال هستند، افزود: این اعضا کرسی‌های نظریه‌پردازی زیادی در بیش از نیمی از دانشگاه‌های استان داشته‌اند.

آقاملایی با بیان اینکه از همه می‌خواهیم برای ارائه پیشنهادات، نظرات و فکرشان با این بنیاد همکاری کنند تا زوایای هندسه معرفتی آموزه‌های امام علی(ع) در جامعه ترویج شود و در پی آن، جامعه‌ای متعادل داشته باشیم.

انتهای پیام




آمادگی شهرداری کرمان برای توسعه فرهنگ نهج‌البلاغه در جامعه

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? آمادگی شهرداری کرمان برای توسعه فرهنگ نهج‌البلاغه در جامعه