آماده شدن چمن طبیعی ورزشگاه شهدای مس برای فصل جدید/ترمیم زیرساخت‌های ورزش روستاها توسط باشگاه مس رفسنجان

چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان جمع‌آوری شده و به گفته معاون اجتماعی روابط عمومی و رسانه باشگاه صنعت مس رفسنجان تا ۲۸ مهرماه که فصل جدید لیگ برتر شروع می‌شود، این چمن آماده خواهد شد. به گزارش فت فتو از رفسنجان، مدت‌هاست که زیرساخت‌های ورزشی شهرستان رفسنجان فرسوده شده و هر بار ظاهر […]


چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان جمع‌آوری شده و به گفته معاون اجتماعی روابط عمومی و رسانه باشگاه صنعت مس رفسنجان تا ۲۸ مهرماه که فصل جدید لیگ برتر شروع می‌شود، این چمن آماده خواهد شد.

به گزارش فت فتو از رفسنجان، مدت‌هاست که زیرساخت‌های ورزشی شهرستان رفسنجان فرسوده شده و هر بار ظاهر و نمایی از سالن‌های ورزشی به‌صورت موقت تعمیر شده اما با توجه به مسأله اصلی که زیرساخت است، مجدد به حالت اولیه درآمده و فرسوده شده و رو به تخریب رفته‌اند.

اما باشگاه صنعت مس رفسنجان طبق قول و وعده‌هایی که مدیرعامل و هیئت‌مدیره آن برای پشتیبانی از سایر ورزش‌ها دادند، به امر ترمیم زیرساخت‌های ورزشی شهرستان ورود کرده و البته با ورود مدیر مطالبه‌گر اداره ورزش و جوانان این موضوع پررنگ‌تر جلوه کرده است.

رضا امینی‌مقدم امروز در حاشیه تور رسانه‌ای ورزش و جوانان شهرستان اظهار کرد: این تور به درخواست روابط عمومی ورزش و جوانان شهرستان برپا شده و هدف از آن معرفی گوشه‌ای از مسؤولیت‌هایی که باشگاه در قبال ورزش شهرستان داشته، بوده است.

معاون اجتماعی روابط عمومی و رسانه باشگاه صنعت مس رفسنجان با اشاره به ورزشگاه شهدای مس عنوان کرد: از زمان جمع‌آوری چمن مصنوعی ۲۳ روز می‌گذرد و کار زیرساختی شروع شده؛ هدف از جمع‌آوری چمن مصنوعی زمین شماره دو، نرسیدن به‌موقع خواسته اصلی و استادیوم اصلی ورزشگاه بود، همچنین نامه‌ای که از سمت فدراسیون دریافت شد که اجازه بازی روی زمین چمن مصنوعی نداریم و تصمیم به جمع‌آوری چمن مصنوعی گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه مدیر اجرایی این پروژه بومی و مجری طرح‌های مجموعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان است، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که قبل از فصل جدید که ۲۸ مهرماه آغاز می‌شود زمین آماده بهره‌برداری شود.

امینی‌مقدم تصریح کرد: یکی از ضلع‌های توسعه شهرستان رفسنجان در کنار کشاورزی و صنعت، ورزش است و جای تشکر از اداره ورزش و جوانان شهرستان دارد که با روحیه مطالبه‌گری که داشتند، توانستیم در کنار این اداره نزدیک به ۱۱ فقره از اماکن ورزشی شهرستان را بازسازی و نوسازی کنیم.

تشکیل آکادمی‌ها و کانون‌های ورزش روستایی توسط باشگاه مس رفسنجان

امینی‌مقدم خاطرنشان کرد: باشگاه در کنار اداره ورزش و جوانان حامی ورزش شهرستان است و این برنامه حمایتی ادامه‌دار است و در برنامه‌ باشگاه پرداختن به موضوع ورزش روستاهای شهرستان در دستور کار است که به‌زودی با تشکیل آکادمی‌ها و کانون‌های ورزش روستایی برنامه آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: متأسفانه برنامه‌‌های اجتماعی به‌واسطه کرونا تحت‌الشعاع قرار گرفته که امیدواریم با پایان یافتن این ویروس شروع و توسعه پیدا کند، اما در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، بیش از پیش در کنار ارگان‌ها توانستیم با توجه به اینکه سفیر فرهنگی شهرستان معرفی شدیم، انجام وظیفه کنیم.

در ادامه از سالن چندمنظوره مرحوم علی‌بیگی در روستای عبدالله‌آباد بازدید شد.

امینی‌مقدم اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در حوزه ورزش روستایی از سوی باشگاه صنعت مس رفسنجان انجام شده در سالن روستای عبدالله‌آباد اجرای بتن و کف‌پوش سالن است.

محمدمهدی امیرپناهی مسؤول اماکن ورزشی مس بیان کرد: باشگاه مس رفسنجان امسال تصمیم گرفت در راستای کمک به اماکن ورزشی شهرستان زیرساخت‌هایی را درست کند؛ چراکه در چند سال گذشته هیچ نهادی به مجموعه ورزشی رفسنجان رسیدگی نکرده است.

وی بیان کرد: اکثر سالن‌هایی که مس ورود کرده مشکلات زیرساختی ازجمله سرمایشی، گرمایشی، کف‌پوش و… داشتند که در سالن عبدالله‌آباد زیرسازی انجام و کف‌پوش جدید با ضمانت ده ساله ایجاد شده و روشنایی سالن هم تأمین شده است.

امیرپناهی ابراز کرد: با توجه به گنجایش پایین سالن‌های ورزشی نمی‌توان سکوی ورزشی ایجاد کرد تا از وجود تماشاگران بهره‌مند شد؛ اما در سالن‌های اصلی مانند ۹ دی و تختی چون فضای بالایی دارند می‌توان از حضور تماشاگران هم بهره‌مند شد.

مجموعه ورزشی فرهنگیان در ادامه بازدید شد؛ عظیمی کارشناس مسؤول تربیت بدنی آموزش و پرورش در خصوص این سالن گفت: این سالن تخصصی بسکتبال و والیبال است که قبلا کف‌پوش مناسبی نداشت که قرار شد به پارکت تبدیل شود و سعی کردیم به بهترین شکل اجرا شود تا مانع آسیب رساندن به ورزشکاران شود.

وی افزود: ۹۰ درصد کار انجام شده و ورزشکاران والیبالیست لیگ برتری به‌صورت امتحانی در این سالن تمرین کردند و با تمرینی که انجام دادند خوشبختانه مورد تأیید کلیه ورزشکاران قرار گرفت و آن را جزو بهترین سالن‌های تمرینی که تاکنون در کشور استفاده کرده بودند، دانستند.

عظیمی در پایان از مجتمع مس سرچشمه و باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان قدردانی کرد که این امکان را برای ورزشکاران فراهم کردند.

سالن دو منظوره والیبال و بسکتبال باشگاه تختی که در حال بازسازی است در ادامه این تور رسانه‌ای مورد بازدید قرار گرفت؛ کفپوش، نور، گرمایش و سرمایش و سرویس‌های بهداشتی این سالن با حمایت باشگاه مس در حال اجراست و همچنین نوسازی و کف‌پوش و نور و… سالن حجاب باشگاه تختی هم در دستور کار است که هزینه آن از طرف باشگاه مس پرداخت شود.

امیرپناهی مسؤول اماکن ورزشی در خصوص سالن دومنظوره ورزشی عدالت اظهار داشت: تقریبا از صفر تا ۱۰۰ این سالن توسط مس زیرسازی و بازسازی شده؛ کف‌سازی، بتن جدید، کف‌پوش و بازسازی دیوارها، رنگ‌آمیزی دیوارها و سقف و روشنایی انجام و مانند بقیه سالن‌ها مجهز به سرویس‌های بهداشتی و سیستم سرمایشی و گرمایشی به‌روز و از بهترین‌ سالن‌هایی که در رفسنجان است، به‌شمار می‌رود.

وی همچنین در خصوص زمین چمن طبیعی سرداران شهید لاهیجان عنوان کرد: باشگاه  به‌مدت ۵ سال این مجموعه را اجاره کرده که مورد استفاده و تمرین تیم‌های بزرگسالان و پایه‌ها قرار گیرد.

امیرپناهی عنوان کرد: بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ متر زیربنای مجموعه است که حصارکشی آن انجام شده و فضایی برای رختکن تیم بزرگسالان و کادر مربیان ساخته شده است و در حال حاضر برنامه‌ریزی کردیم در بخش عقبی این مجموعه چمن کاشته شود تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

زمین چمن نوش‌آباد از توابع بخش مرکزی رفسنجان هم یکی دیگر از اماکن وزشی بود که باشگاه مس در اصلاح و نگهداری چمن طبیعی، کوددهی، سم‌پاشی، آبیاری، رنگ‌آمیزی فنس‌ها و…نقش بسزایی ایفا کرده است.

امینی معاون اجتماعی روابط عمومی و رسانه باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان دیده شدن و تأکید بر شکوفایی ورزش روستایی را از اهداف باشگاه برای انجام این اقدامات در روستاها عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: سالن تلاش و حجاب هم در دستور کار است که کف‌پوش، سیستم سرمایشی، گرمایشی و زیباسازی آن‌ها انجام شود.

در ادامه سالن ورزشی شهدای گمنام ویژه برادران در مسجد امام بازدید شد و امیرپناهی در خصوص سالن ورزشی ۹ دی که به‌دلیل استفاده از مواد ضدعفونی مورد بازدید قرار نگرفت، توضیح داد: این سالن برابر استانداردهای بین‌المللی ساخته شده و مجهز به بخش vip، بخش پزشکی که مربوط به فدراسیون بوده و دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی به‌روز است، ایجاد شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب





آماده شدن چمن طبیعی ورزشگاه شهدای مس برای فصل جدید/ترمیم زیرساخت‌های ورزش روستاها توسط باشگاه مس رفسنجان

منبع:فــارس
? آماده شدن چمن طبیعی ورزشگاه شهدای مس برای فصل جدید/ترمیم زیرساخت‌های ورزش روستاها توسط باشگاه مس رفسنجان