آغاز ۴۴ سالگیِ ایران استوار با مانور توانمندی‌های زنان روستایی و عشایر در جنوب کرمان

فت فتو/کرمان درب نمایشگاه هنرهایی که حاصل دست و پنجه های زنان روستا و عشایر جنوب کرمان کرمان است، همزمان با آغاز جشن های ۴۴ سالگیِ ایران استوار، در جیرفت به روی عموم گشوده شد. به گزارش فت فتو، زنان بخشی از جامعه را به عنوان یک قشر تاثیرگذار به همراه نفوذ کلام و هر […]

فت فتو/کرمان درب نمایشگاه هنرهایی که حاصل دست و پنجه های زنان روستا و عشایر جنوب کرمان کرمان است، همزمان با آغاز جشن های ۴۴ سالگیِ ایران استوار، در جیرفت به روی عموم گشوده شد.

به گزارش فت فتو، زنان بخشی از جامعه را به عنوان یک قشر تاثیرگذار به همراه نفوذ کلام و هر آنچه حاصل دسترنج آنهاست تشکیل داده اند. در این میان نقش زنان عشایر و روستا  برجسته است، زیرا با سختی و مشقت کام همگان را شیرین می کنند و نباید میوه  این رنج ها را  فراموش کنیم  و نسبت به تکریم جایگاه زنان تأثیرگذار که در دورترین نقاط کشورمان بدون تکیه به احدی و با اتکاء به ذوق هنری خود آنچه را امروزه به عنوان سنت‌ ها و آداب و رسوم رُخ می نماید به معرض نمایش گذاشته اند، زیرا این چیزی نیست غیر از اصالت زن ایرانی و عشایر.

به بهانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب که حضرت امام از آن به عنوان انفجار نور یاد کردند، نمایشگاهی تحت عنوان “دستاوردها و توانمندی های زنان روستا و عشایر” ۱۲ بهمن ماه با حضور مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان عشایر و روستایی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و تشکل های بخش خصوصی با محصولات و تولیدات متنوع و سنتی در محل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افتتاح شد.

این نمایشگاه نقطه عطفی در تغییر نوع نگاه ها نسبت به سهم زنان در سبد غذایی خانوارها خواهد شد و نمود این ظرفیت مساوی است با تامین زیرساختی تحت عنوان محل دائمی برای عرضه تولیدات زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان که از نیازهای مبرم در ساماندهی فعالان این بخش است.

توجه به جایگاه زنان از دستاوردهای بی بدیل  انقلاب است

احمد احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در آیین  آغاز به کار دومین نمایشگاه  دستاوردهای و توانمندی های زنان روستا و عشایر جنوب کرمان تفکر اندیشه جوانمردی را از مولفه های موثر انقلاب عنوان کرد که به دنیا مخابره شده اند و گفت:  اینکه امام راحل گفتند انقلاب ما انفجار نور است امروز شاهد برکات آن  هستیم که می طلبد برای آگاهی افکار عمومی  و با وفاق و همدلی جهاد تبیین را در دستور کار قرار بدهیم.

وی برگزاری جشن های  انقلاب را  ماحصل  جمله تاریخی امام راحل دانست و افزود: اتحاد و همدلی را محور فعالیت های خود قرار بدهیم و از  دستاوردهای انقلاب به نحوی حراست کنیم که در شان نظام باشد و نمایشگاه دستاوردهای زنان عشایر  و روستا نمادی از همدلی است که نقش جامعه زنان همزمان با جشن انقلاب را نشان می‌دهد.

احمدپور نتیجه هماهنگی ها را  محقق شدن اهداف انقلاب عنوان کرد و گفت: در زمینه آموزش و ترویج، پیشرفت های قابل قبولی شده و تاثیر نفوذ  دانش را  در افزایش بهره وری نمی توان نادیده گرفت و  برنامه های پژوهشی و آموزشی با حداقل هزینه ها انجام شده زیرا آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را بدون مرز عنوان کرد و افزود: در بحث آفات گیاهی، منطقه جنوب دچار چالش  شده است که با یک کار جهادی و گروهی دنبال آموزش و پیشگیری هستیم و جنوب یک پایلوت موفق است زیرا امنیت غذایی تعیین کننده اقتدار جمهوری است که سربازان این عرصه تولیدکنندگان هستند.

احمدپور تجاری سازی تولیدات زنان روستایی و عشایر را از طریق روستا بازار نوید داد و گفت: با تحقق این مهم تولیدات بدون واسطه عرضه خواهند شد و به‌صورت نهادینه در یک محل مشخص محصولات و تولیدات زنان جنوب کرمان با برد کشوری و جهانی به معرض دید عموم قرار خواهند گرفت و همه باید در این زمینه تلاش کنند.

 روحیه جهادی یعنی اقتدار همه 

حجت الاسلام سیدبهروز حسینی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به رمز پیروی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان  در مرحله اول اعتقادات را هدف قرار دادند و یادمان باشد دشمن هیچ زمان دست از شیطنت برنمی دارند و همه باید  جهاد تبیین داشته باشند و  خدماتی  را که نظام طی ۴۴ سال ارائه داده، تبیین کنیم و پیشرفت ها به آگاهی نسل جوان برسانیم.

وی مبارزه با فساد را نیز از مطالبات مردم عنوان کرد و گفت: حفظ اتحاد با خدمت صادقانه ضرورت دارد و کسانی می توانند خدمت کنند باید روحیه جهادی و تفکر انقلابی داشته باشند و برای خدمت شب و روز  نشناسند.

توانمندی زنان روستا و عشایر جنوب کرمان بی نظیر است

مهری مداحی مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی نیز توانمندی‌های زنان را گام بلندی در رونق اقتصادی دانست و گفت: توانمندی های خوبی در جنوب کرمان  وجود دارد و از طرفی پراکنده کاری زیاد است و باید به سمت تخصصی کردن تولیدات پیش برویم.

وی بهبود بازارهای نحوه عرضه محصولات را مورد تاکید قرار داد و گفت: این زیرساخت های کمی بهتر از گذشته هستند اما همت جدی تری را در حمایت از تولیدات جامعه زنان می طلبد.

مداحی از اعلام آمادگی استانداری در راه اندازی بازارچه های عرضه تولیدات زنان روستایی و عشایر سخن به میان آورد و گفت: شهرداری ها باید بازار چه ای برای زنان در نظر بگیرند تا اینکه بتوانند محصولات خود را  عرضه کنند و باید سازمان جهاد کشاورزی یک غرفه ای  به صورت دائمی دایر کند و با گستردگی  ارتباط با اشخاص  و سلیقه های متنوع پیش برود.

همچنین مریم السادات طباطبایی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این مراسم نقش زنان را در همه سنگرهای انقلاب افتخار آمیز عنوان کرد و گفت: زنان در دوران قبل و بعد از انقلاب برای حراست از حریم خانواده سنگ تمام گذاشتند و فرزندان و همسران خود را به سمت جبهه ها بدرقه می کردند و امروزه نیز در سنگرهای دیگر در حال مجاهدت هستند.

وی سطح تولیدات زنان روستایی و عشایر را  امیدوارکننده دانست و افزود: دنبال راه‌اندازی نمایشگاه دائمی هستیم زیرا  بانوان صادرکننده خوبی در سطح استان کرمان وجود دارد که در بخش صادرات گیاهان دارویی فعال هستند و از تجربه آنها باید در برندسازی دستاوردهای زنان تولیدکننده جنوب استفاده شود.

طباطبایی از پیگیری های مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تقدیر کرد و گفت: پیگیری های مدیریت ترویج امیدوار کننده است و صادرات تولیدات زنان، همت همگانی را می طلبد.

انتهای پیام




آغاز ۴۴ سالگیِ ایران استوار با مانور توانمندی‌های زنان روستایی و عشایر در جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? آغاز ۴۴ سالگیِ ایران استوار با مانور توانمندی‌های زنان روستایی و عشایر در جنوب کرمان