آغاز نام نویسی آزمون داوری و میانجی گری

متقاضیان آزمون داوری و میانجی گری می‌توانند از امروز تا ۲۹آبان به پایگاه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی مراجعه و نام نویسی کنند. به گزارش فت فتو، رئیس کل دادگستری استان کرمان از آغاز نام نویسی آزمون داوری و میانجی گری خبر داد و افزود: متقاضیان می توانند از امروز تا ۲۹آبان به پایگاه مرکز آزمون جهاد […]

متقاضیان آزمون داوری و میانجی گری می‌توانند از امروز تا ۲۹آبان به پایگاه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی مراجعه و نام نویسی کنند.

به گزارش فت فتو، رئیس کل دادگستری استان کرمان از آغاز نام نویسی آزمون داوری و میانجی گری خبر داد و افزود: متقاضیان می توانند از امروز تا ۲۹آبان به پایگاه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی مراجعه و ثبت نام کنند.

یدالله موحد افزود: این آزمون ۲۶آذر برگزار می شود و ۹۲۴نفر پذیرش و مجوز داوری را دریافت می کنند.

وی در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس شوراهای حل اختلاف، هدف از تشکیل این شوراها را کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی، دانست و گفت: ۳۱۲شورای حل اختلاف در استان کرمان فعالند .

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کرمان رتبه چهارم مصالحه در شوراهای حل اختلاف کشور و آزادی زندانیان را به خود اختصاص داده است. – –

وی افزود: در آموزه‌های دین اسلام بر صلح و سازش تاکید شده و شوراهای حل اختلاف سال۸۱ با اهدافی از جمله کاهش مراجعات به محاکم قضایی، جلب مشارکت‌های مردمی، حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارند و … به نظام قضایی کشور پیوست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: هزار و ۴۳۱نفر در  شوراها حل اختلاف مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند و تا کنون ۲ میلیون و ۶۴۲هزار و ۹۸۱فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان کرمان شده است.

موحد افزود: از ۳۱۲ شورای حل اختلاف استان کرمان، ۱۲۷شورا صلاحیت صدور حکم دارند و ۹۹شورای حل اختلاف استان صلحی بوده و ۸۶شورای حل اختلاف روستایی است.

وی با اشاره به اینکه ۴۲درصد از پرونده‌های قابل مصالحه شورای حل اختلاف در استان کرمان با سازش مختومه شده افزود: از سال۹۲ تا کنون ۹۰محکوم به قصاص در استان به سازش بین اولیا دم مقتول و محکوم علیه منتهی شده که ۱۹مورد آن در هفت ماهه نخست سال جاری بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال ۱۱۳هزار و ۴۲۲پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان کرمان شده است گفت: از این تعداد ۱۱۲هزار و ۵۸۴پرونده مختومه و ۳۳هزار و ۵۱۴پرونده به مصالحه ختم شده است.

وی با بیان ینکه ۶۳درصد پرونده‌های ارجاع شده به شعب حل اختلاف زندانهای استان کرمان منتهی به سازش شده است افزود: استان کرمان از ابتدای تاسیس شوراهای حل اختلاف از حیث کمیت و کیفیت و شاخص صلح و سازش جزء پنج استان برتر کشور به شمار می‌رود.




آغاز نام نویسی آزمون داوری و میانجی گری

منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? آغاز نام نویسی آزمون داوری و میانجی گری