آغاز قرق باغات پسته شهرستان راور با برگزاری رزمایش خودرویی

به منظور پیشگیری از سرقت پسته رزمایش خودرویی طرح پیشگیری از سرقت پسته در راور برگزار و قرق باغات پسته آغاز شد. به گزارش ” اقطاع خبر”؛ به منظور پیشگیری از سرقت پسته رزمایش خودرویی طرح پیشگیری از سرقت پسته در راور برگزار و قرق باغات پسته آغاز شد و تا پایان فصل برداشت کلیه […]

به منظور پیشگیری از سرقت پسته رزمایش خودرویی طرح پیشگیری از سرقت پسته در راور برگزار و قرق باغات پسته آغاز شد.

به گزارش ” اقطاع خبر”؛ به منظور پیشگیری از سرقت پسته رزمایش خودرویی طرح پیشگیری از سرقت پسته در راور برگزار و قرق باغات پسته آغاز شد و تا پایان فصل برداشت کلیه باغات قرق خواهند شد. 

بر اساس توافق صورت گرفته با نمایندگان چاه تلمبه از تاریخ فوق از ورود افراد فاقد کارت شناسایی نگهبانی به باغات جلوگیری بعمل خواهد آمد.

فرحبخش رئیس دادگستری راور در این رابطه گفت: مبنی بر حمایت از تولید و نظر به وظیفه ای که قوه قضائیه در راستای پیشگیری از وقوع بزه دارد در سال گذشته طرحی را در شورای پیشگیری از وقوع بزه شهرستان راور و در شورای تامین به تصویب رساندیم و به حمد الهی منجر به رضایت ‌کشاورزان شد.

وی بیان کرد: نظر به اینکه محصول عمده این شهرستان پسته است و می طلبد که حمایتی از کشاورزان زحمتکش این شهرستان صورت بگیرد در سال جاری نیز این طرح با قدرت بیشتر اجرا شده و اکنون با آغاز این طرح ان شاءالله همچون سال گذشته موجب کاهش چشم گیر سرقت پسته در شهرستان شده و در نهایت رضایت مردمی و الهی را به دنبال داشته باشد.

اژدری فرماندار راور نیز گفت: به حول و قوه الهی برای دومین سال پیاپی طرح پیشگیری از سرقت پسته در راور با همت و تلاش دادگستری، نیروی انتظامی جهادکشاورزی، سپاه و بسیج و دستگاه های اجرایی شهرستان راور در حال اجراست.

وی ادامه داد: و با توجه به تجربه ای که از سال گذشته در این طرح داشتیم و خوشبختانه سال گذشته یکی از طرح های موفق شهرستان در بحث پیشگیری از وقوع جرم در مقوله سرقت پسته بود امسال نیز با همت همه این عزیزان این طرح ان شاءالله اجرا خواهد شد تا بتوانیم در بحث پیشگیری از وقوع جرم ان شاءالله در شهرستان راور قدم موثری را برداریم.

در ادامه استوار زاده معاون دادستان راور بیان کشاورزان توصیه کرد که همچون سال گذشته نگهبانان مطمئنی را استخدام کنند تا پیشگیری کامل صورت گیرد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان راور نیز به باغداران و کشاورزان توصیه کرد تا همکاری لازم با دست اندرکاران این طرح داشته باشند و از نگهبانانی استفاده کنند که فاقد پیشینه کیفری و قابل اعتماد باشند و هرگونه مورد سوء و مذنونی که مشاهده کردند به عوامل انتظامی اطلاع دهند.

در پایان خواجویی مدیر جهاد کشاورزی راور گفت: سطح زیر کشت باغات شهرستان ۸۰۰۰ هکتار می باشد که برداشت عموما از ۱۵ شهریور ماه شروع می شود و تا اوایل آبان ماه ادامه پیدا می کند که طرح پیشگیری از سرقت پسته برای دومین سال اجرا می شود.

انتهای پیام/ کارگرزاده



منبع:آرمان