آغاز سال جدید تحصیلی ۹ هزار دانش آموز در فهرج

مجتبی شهمرادزاده از آغاز سال جدید تحصیلی ۹ هزار دانش آموز فهرجی در قریب به ۴۰۰ کلاس درس خبر داد. به گزارش فت فتو؛ صبح امروز و همزمان با سراسر کشور آیین بازگشایی مدارس در فهرج با حضور رئیس هیئت رسیدگی بر تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش استان، امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، […]

مجتبی شهمرادزاده از آغاز سال جدید تحصیلی ۹ هزار دانش آموز فهرجی در قریب به ۴۰۰ کلاس درس خبر داد.

به گزارش فت فتو؛ صبح امروز و همزمان با سراسر کشور آیین بازگشایی مدارس در فهرج با حضور رئیس هیئت رسیدگی بر تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش استان، امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، جانشین انتطامی، مدیر آموزش و پرورش، رئیس شورای شهر و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

رشد دانش آموزان و کیفیت تحصیلی باید محقق شود
سیدعلی مرتضوی رییس هیئت رسیدگی بر تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش استان در آیین بازگشایی مدارس فهرج تقارن هفته دفاع مقدس و سال جدید تحصیلی را به فال نیک گرفت و بیان کرد: تزکیه و آموزش این ۲ بال پرواز آموزش و پرورش میتوانند انسان ها را به سرمقصد مقصود برساند و رشد بدهد.

وی آغاز سال تحصیلی را رویش و جوشش علم دانست و تاکید کرد: علیرغم همه مشکلات و محدودیت ها رشد دانش آموزان و کیفیت  تحصیلی حتما باید با مساعدت و همدلی مسئولان و خانواده ها اتفاق بیفتد و محقق شود.

دانش آموزان رقم زننده تمدن نوین اسلامی هستند
حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج نیز در این آیین با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس، اربعین حسینی و سال تحصیلی جدید گفت: کاری که سیدالشهدا (ع) در کربلا کرد در حقیقت نوعی معلمی و آموزش بود تا مردم را از گمراهی خارج کند.

وی دانش آموزان را به ارتقای معنویت در کنار آموزش توصیه و بیان کرد: اگر تاریخ را نگاهی بیندازیم متوجه می شویم بزرگترین ضربه ها را به بشریت دانشمندانی زده اند که تزکیه نداشته اند.

آقاملایی با تاکید بر مقدم دانستن تقوا و تزکیه الهی بر سایر امور گفت: امید واثق داریم رویش ها و افتخارات انقلاب تداوم داشته باشد تا شما دانش آموزان تمدن نوین اسلامی را رقم بزنید.

امام جمعه فهرج تصریح کرد: در سایر کشورها از قهرمان های تخیلی صحبت می کنند اما در ایران از دانش آموزان و  قهرمان های حقیقی مثل شهید فهمیده، شهید بهنام محمدی و علی لندی نوجوان شجاع ایذه ای حرف در میان است.

نباید فرهنگ عدم حضور دانش آموزان در مدارس اشاعه داده شود

امیر باقری زاده فرماندار فهرج نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تبریک هفته دفاع مقدس و  آغاز سال جدید تحصیلی گفت: همزمانی هفته دفاع مقدس و سال جدید تحصیلی به ما یادآوری می کند همانطور که معلمان و دانش آموز در سنگر علم و دانش مشغول فعالیت هستند گروهی از همین عزیزان در دوران جنگ تحمیلی مدرسه و کلاس درس خود را رها کردند و در سنگر دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی حاضر شدند.

وی با اشاره به سختی های کار مجموعه آموزش و پرورش در شرایط کرونا بیان کرد: امسال نیز چنین شرایطی حاکم است و ان شاءالله با اقدامات کادر درمان و واکسیناسیونی که در حال انجام است روز به روز شاهد بهبود وضعیت  باشیم.

باقری زاده سلامت دانش آموزان، معلمان و آموزش حضوری در شروع سال جدید تحصیلی را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: این دو موضوع باید به موازات هم پیش بروند و نباید فرهنگ عدم حضور فرزندان در مدارس اشاعه داده شود.

فرماندار فهرج همچنین به خدمات آموزش و پرورش طی سال های قبل اشاره و اظهار کرد: طی چندسال اخیر اقدامات خوبی از جمله ساماندهی فضاهای آموزشی، جذب اعتبارات دولتی و ارتباط با خیرین، ساماندهی نیروی انسانی و ارتقاء شاخص های آموزشی انجام شده که جای دارد از مجموعه آموزش و پرورش به ویژه مدیریت مطلوب آقای شهمردازاده قدردانی نمایم.

تمام کلاس های درس تامین دبیر شده اند

همچنین مجتبی شهمرادزاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج در آیین بازگشایی مدارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید گفت: شرایط سال جدید به نسبت سال قبل تغییرات آنچنانی نداشته اما واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان که در حال انجام است مقداری شرایط را تغییر داده است.

وی با تاکید بر اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی در مدارس بیان کرد: آموزش تعطیل پذیر نیست و سلامت دانش آموزان مهم ترین اصل در بازگشایی مدارس است.

شهمرادزاده در ادامه با اشاره به آموزش ترکیبی دانش آموزان بصورت مجازی و حضوری اظهار کرد: همه دانش آموزان حداقل در هفته ۲ روز باید به مدارس مراجعه و از امکانات آموزش حضوری بهره ببرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج تصریح کرد: اکثر مدارس ما زیر ۳۰۰ نفر و عمده آن ها زیر ۱۰۰ نفر جمعیت دارند، لذا دستورالعمل ها این اجازه را به ما داده است مدارس را بازگشایی کنیم.

وی با بیان اینکه ۹ هزار دانش آموز در قریب به ۴۰۰ کلاس درس سال جدید تحصیلی را آغاز می کنند افزود: تمام کلاس های درس تامین دبیر شده اند و هیچ مشکلی در بحث نیروی انسان و تامین تجهیزات ضروری مدارس نداریم.

انتهای پیام/عباسزاده




آغاز سال جدید تحصیلی ۹ هزار دانش آموز در فهرج

منبع:آرمـان
? آغاز سال جدید تحصیلی ۹ هزار دانش آموز در فهرج