آغاز دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران به میزبانی دانشگاه ولیعصر رفسنجان + تصاویر

دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان از صبح امروز آغاز بکار کرد. به گزارش فت فتو، دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران از صبح امروز بصورت مجازی به میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان کار خود را آغاز کرد. در مراسم افتتاحیه این کنگره جمعی از مسئولین استان و شهرستان به […]

دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان از صبح امروز آغاز بکار کرد.

به گزارش فت فتو، دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران از صبح امروز بصورت مجازی به میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان کار خود را آغاز کرد.
در مراسم افتتاحیه این کنگره جمعی از مسئولین استان و شهرستان به صورت حضوری در تالار خیام دانشگاه ولیعصر شرکت داشتند و وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری به صورت مجازی سخنرانی کرد.
به گفته سید حسین میردهقان دبیر علمی دوازدهمین کنگره باغبانی ایران، ۵۷۰ مقاله در هشت محور به دبیرخانه کنگره ارسال شده که ۹۰ مقاله بصورت سخنرانی و ۴۳۰ بصورت پوستر ارائه می شود.
حسن رنجبر عسکری رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان در آیین افتتاحیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران اظهار کرد: نگاه به کنگره ها را باید تغییر دهیم، پانزده سال است که دانشگاههای نسل سوم مطرح می شود و ما مسیر مشخصی برای این کار وجود نداریم و آنطور که بایستی دانشگاهها در این مسیر قدم برنداشتند.
 
وی افزود: بهترین‌ ابزار برای رسیدن به نسل نو دانشگاهها، کنگره هاست، باید سیاست خود را در کنگره ها تغییر دهیم و مسائل مرتبط با آن تخصص مورد نظر کنگره بررسی شود.
رنجبر عسکری گفت: کنگره ها محل حضور نخبگان متخصص است چرا از توانایی و سرمایه هایی که در این کنگره ها دور هم جمع می شوند استفاده بهینه نشود؟
رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان تصریح کرد: کارگروه های تخصصی کارآفرینی و دانشگاه های جامع محور بایستی در کنار این کنگره ها تشکیل و به دولتمردان پیشنهاد و راهکار دهد.
رنجبر عسکری گفت: مسائل علمی زمانی می توانند بازوی فکری دولت باشند تا نخبگان دور هم جمع شوند و ایده دهند، به دانشجویان بها داده شود، در اینصورت می توانند توانمند باشند و مشکلات کشور را مرتفع سازند.
وی خاطر نشان کرد: امید است این کنگره نقطه شروعی باشد برای بحث توسعه کارآفرینی و جامعه محور بودن دانشگاههای تا نقش بسزایی در رفع مشکلات جامعه داشته باشند.
اختتامیه این کنگره روز چهارشنبه ۱۷ شهریور خواهد بود.
خبر از رقیه غیاثی
عکس از بهرخ امیری
انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 
 




آغاز دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران به میزبانی دانشگاه ولیعصر رفسنجان + تصاویر

منبع:آرمـان
? آغاز دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران به میزبانی دانشگاه ولیعصر رفسنجان + تصاویر