آخرین اخبار کرونا در ایران| مشارکت پایین در تزریق دُز یادآور واکسن نگران کننده است / شعله‌های زیرخاکستر ویروس منحوس فراموش نشود + نقشه و نمودار

مقایسه آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت با اولین روز هفته جاری نشان می‌دهد نرخ ابتلای روزانه آنچنان تغییر نکرده اما واقعیت امر اینجاست که مشارکت بسیار پایین هموطنان در تزریق واکسن یادآور کرونا می‌تواند در روزهای آینده مشکل آفرین باشد. – اخبار استانها – به‌گزارش فت فتو از تهران ، بررسی آمارهای منتشر […]

مقایسه آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت با اولین روز هفته جاری نشان می‌دهد نرخ ابتلای روزانه آنچنان تغییر نکرده اما واقعیت امر اینجاست که مشارکت بسیار پایین هموطنان در تزریق واکسن یادآور کرونا می‌تواند در روزهای آینده مشکل آفرین باشد.

– اخبار استانها –

به‌گزارش فت فتو از تهران ، بررسی آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد در آمارهای مورد نظر این وزارتخانه روند همه‌گیری نسبت به ابتدای هفته یعنی نیمه مرداد ۱۴۰۱ آنچنان بالا نیست، اما واقعیت امر اینجاست که کارشناسان به اهمیت مشارکت هموطنان در تزریق دُز یادآور کرونا تاکید دارند و معتقدند درصورت بی‌توجهی هموطنان به این مهم مرداد امسال با آمارهای به مراتب بالاتری از همه‌گیری کرونا در پیک هفتم سپری می‌شود.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید دارند هم اکنون زیرسویه‌های ویروس اومیکرون در کشور فعال هستند و در واقع پیک هفتم با این نوع از ویروس که قدرت سرایت بسیار بالاتری دارد آلوده شده بنابراین برای جلوگیری از بروز بحران‌های مختلف از نظر نرخ ابتلا و البته موارد فوتی بهترین راهکار این است که هموطنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت بیشتری داشته باشند و در اولین فرصت نسبت به تکمیل دوره واکسیناسیون خود به‌خصوص آن گروه که ۶ ماه از آخرین تزریقشان گذشته اقدام کنند.

به گفته این گروه اگرچه نباید فراموش کنیم که این زیرسویه‌های ویروس منحوس قدرت بیماری‌زایی کمتری نسبت به سویه‌های قبل در پیک‌های گذشته دارند اما نتایج تحقیقات علمی نشان می‌دهد هم اکنون نرخ مرگ و میر در میان بیماران ایران نسبت به سایر کشورها بالاست که این خود زنگ هشداری در این زمینه است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم نه اینکه آن را نادیده گرفته و زیر سایه بی‌توجهی به پروتکل‌ها سبک زندگی عادی گذشته را ادامه دهیم.

کارشناسان بهداشت و درمان درباره نرخ مرگ و میر ایران با اشاره به آمارهای رسمی منتشر شده می‌گویند: هم اکنون نرخ موارد ثبت فوتی در بیماران مبتلا به کرونای کشورمان ۱٫۹۷ است درحالی که در مجموع دهکده جهانی این نرخ ۱٫۱۳ درصد تعیین شده و اگرچه به ظاهر چند صدم درصد تفاوت میان آمارهای ایران و سایر کشورهاست اما در کلان ماجرا یعنی در جمعیت کشور این درصد اندک می‌تواند ارقام قابل توجهی باشد که نباید نادیده گرفته شوند.

در این زمینه گروه یاد شده تاکید دارند مشارکت در زمینه تزریق واکسن کرونا با درنظر گرفتن تمهیدات انجام شده از سوی وزارت بهداشت از سوی هموطنان بسیار پایین است و نباید این روند ادامه یابد به این دلیل که بررسی آماری دقیق از ابتدای هفته نشان می‌دهد که تقریباً روزانه نزدیک به ۲۲۰۰ مورد تزریق واسکن دوز سوم یا بالاتر انجام شده که این رقم به هیچ عنوان مناسب موضوع همه‌گیری در پیک هفتم نیست یعنی از شنبه گذشته که نیمه مردادماه ۱۴۰۱ بود تا روز گذشته که آخرین آمارهای رسمی از سوی وزارت بهداشت منتشر شده است تنها ۴۳۹۱ مورد تزریق در این مرحله در سراسر ایران انجام شده که هیچ تناسبی با تعداد افرادی که واجد شرایط تکمیل دوره واکسناسیون خود با دُز یادآور هستند، ندارد.

واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت , کرونا ,

 

آخرین اخبار کرونا در ایران | جهش ۵۸٫۲۹ درصدی نرخ ابتلا تنها در یک روز / مراقب “لانگ کووید” باشید / هفته پایانی مرداد همراه با آمارهای صعودی + نقشه و نمودار
آخرین اخبار کرونا در ایران| یکه‌تازی چراغ خاموش زیرسویه‌های امیکرون/ هفته ۱۲۸ همه‌گیری روند همواره صعودی بود / پایتخت در صدر آمار فوتی‌ها + نقشه و نمودار
آمار کرونا در ایران| فوت ۴۷ نفر در شبانه‌روز گذشته
آخرین اخبار کرونا در ایران| مشارکت پایین هموطنان در تزریق دوز یادآور نگران‌کننده است/ رشد ۱۲۸ درصدی تعداد شهرهای قرمز در یک هفته + نقشه و نمودار

استان کرمان/ ۱۸۷ بیمار قطعی در مراکزدرمانی بستری هستند

براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت از ۱۵ مرداد، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان کرمان ۱۱ مورد و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی همچنان ۶ شهر است؛ همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۴ شهر به ۶ شهر رسیده است و متاسفانه هیچ شهری در استان کرمان در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹، تا روز گذشته، اظهار داشت: ۴۳ مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد ۱۸ مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۳ مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۰ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۱۸۷ نفر است، گفت: تعداد فوتی‌های قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان یک مورد و مجموع جانباختگان کرونا در استان به ۵ هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن تزریق شده جمعیت بالای ۱۲ سال در استان کرمان را ۲ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۱۳۵ دوز واکسن تزریق شده نوبت اول، ۲ میلیون و ۸۴ هزار و ۶۱۶ دوز واکسن تزریق شده نوبت دوم، ۹۰۹ هزار و ۶۱۱ دوز واکسن تزریق شده نوبت سوم و ۵۹ هزار و ۴۸۹ دوز واکسن تزریق شده نوبت چهارم است.

واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت , کرونا ,

استان فارس / افزایش ابتلای خانوادگی نگران کننده است

بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونا پنج شهرستان خرم بید، سرچهان، لارستان، جویم و خنج در استان فارس به وضعیت قرمز درآمده است.

همچنین شهرستان‌های شیراز، سروستان، زرقان، ممسنی، اوز و گراش در وضعیت نارنجی؛ شهرستان خفر در وضعیت آبی و ۲۵ شهرستان استان نیز در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برند.

به گفته متولیان امر سهل‌انگاری، بی‌توجهی و عادی‌انگاری در برابر کرونا مهم‌ترین عامل تشدید این بیماری است و ضرورت دارد تمامی اقشار جامعه در کنار پای‌بندی جدی به رعایت بهداشت، در تکمیل فرآیند واکسیناسیون مشارکت داشته باشند.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۴۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۴۵ هزار و ۸۸۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون یک میلیون و ۷۹۰ هزار و ۲۲۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۵ هزار و ۸۲۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۰۷ هزار و ۳۲۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۰ هزار و ۶۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۸۲ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۶۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی ناشی از کرونا در فارس ثبت شده که مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هشت هزار و ۶۴ نفر رسیده است.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۶۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۶ هزار و ۷۹۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۳ هزار و ۵۳۹ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۵۹ هزار و ۹۸۳ دُز نوبت سوم و ۸۷ هزار و ۳۴۸ دُز یادآور واکسن بوده است.

استان اردبیل/ ۸ بیمار وضعیت وخیم کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند

علی محمدیان‌اردی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۴ بیمار بدلیل ابتلا به کووید۱۹ بستری هستند که از این تعداد ۸ بیمار در بخش ICU کرونا بستری بوده و ۱۸ بیمار پس از بهبودی مرخص شده‌اند و در طول ۲۴ ساعت گذشته، یک فوتی به‌دلیل کرونا در استان اردبیل ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از عموم هم‌استانی‌ها خواست از عادی‌انگاری بیماری کرونا خودداری کرده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

وی تصریح کرد: همچنین افرادی که بیش از ۶ ماه از تزریق آخرین دُز واکسن کرونای آن‌ها گذشته است، حتما جهت تزریق واکسن به مراکز واکسینایون مراجعه کنند.

۴۴۶ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان رضوی بستری هستند

محمد پهلوان کاشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: از مجموع بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان،۳۸۳ نفر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است؛ طی شبانه روز گذشته،۱۲۰ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که ۹۷ نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  بستری هستند.

وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی را ۱۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: بیشتر افرادی که در این بخش ها بستری هستند نسبت به تکمیل و یا دریافت واکسن کم توجهی داشته اند.

رئیس  کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستادکرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی به بیماران در آمادگی کامل است تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، ۶۶۲ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان ها به صورت سرپایی مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

 پهلوان با بیان اینکه روند تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی افزایشی است از عموم گروه های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت , کرونا ,

استان اصفهان/ ۹۶ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت آمار بیماری کرونا در استان اصفهان (به ‌جز کاشان و آران ‌و بیدگل)، اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا یک میلیون و ۵۱۷ هزار و ۹۹۵ مورد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا و کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان ۵۰۶ هزار و ۶۵۱ نفر در استان اصفهان شناسایی شدند.

وی افزود: موارد نمونه گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته (احتمالاً بیمار) ۵۲۸ نفر و موارد مثبت ابتلای قطعی ۲۰۶ نفر  و ۵ مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا گزارش شده است .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  با بیان اینکه ۲۱۲ هزار و ۶۲۲ نفر تعداد کل بستری‌شدگان کرونا از ابتدا تاکنون بوده، گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان فعلی در بیمارستان‌ها  ۵۱۷ نفر است و تعداد بیماران بستری ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی  اصفهان ۷۴ نفر است که از این تعداد  ۹۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

عقدک ادامه داد: ۱۱ هزار و ۸۱۰ نفر آمار کل فوت‌شدگان قطعی و شش هزار ۸۳۴ نفر فوت‌شدگان مشکوک کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان اصفهان (به‌ جز شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل) بوده است.

واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت , کرونا ,

 

 

 

 

واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت , کرونا ,

انتهای پیام/ی




آخرین اخبار کرونا در ایران| مشارکت پایین در تزریق دُز یادآور واکسن نگران کننده است / شعله‌های زیرخاکستر ویروس منحوس فراموش نشود + نقشه و نمودار

منبع: تسنــیم
? آخرین اخبار کرونا در ایران| مشارکت پایین در تزریق دُز یادآور واکسن نگران کننده است / شعله‌های زیرخاکستر ویروس منحوس فراموش نشود + نقشه و نمودار