آخرین اخبار امیکرون در ایران | رشد ۱۹۰۶.۹۷ درصدی تعداد مبتلایان به ویروس جهش یافته آفریقایی / یک هفته‌ای نرخ فوتی‌ها ۲۶.۳۱ درصد افزایش یافت+ نقشه و نمودار

گروه استان ها ـ بررسی‌های آماری نشان می‌دهد روند روبه‌رشد ویروس امیکرون در کشور همچنان ادامه دارد به صورتی رشد نزدیک به ۲۰۰۰ درصدی از هفته اول دی ماه ۱۴۰۰ تا روز گذشته یکی از اصلی‌ترین نگرانی کارشناسان بهداشت و درمان است. – اخبار استانها – به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو، در شرایطی روند روبه […]

گروه استان ها ـ بررسی‌های آماری نشان می‌دهد روند روبه‌رشد ویروس امیکرون در کشور همچنان ادامه دارد به صورتی رشد نزدیک به ۲۰۰۰ درصدی از هفته اول دی ماه ۱۴۰۰ تا روز گذشته یکی از اصلی‌ترین نگرانی کارشناسان بهداشت و درمان است.

– اخبار استانها –

به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو، در شرایطی روند روبه رشد نرخ ابتلای روزانه کرونا روند صعودی به خود گرفته و ادامه دارد که جهش ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس جهش یافته آفریقایی نیز تاکیدی براین مدعاست که شرایط روبه وخامت است و درصورتی که به پروتکل‌ها بی‌توجهی کنیم بحرانی تازه در کشور ایجاد خواهد شد.

کارشناسان بهداشت و درمان تاکید می‌کنند: قدرت سرایت بسیار بالای ویروس امیکرون درصورت عادی انگاری می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد و نشانه‌های نگران کننده‌ای از این روند در کشورمان دیده می‌شود.

این گروه می‌افزایند زنگ هشدار هم اکنون به صدا در آمده است چون براساس آمارهای روزانه می‌بینیم از هفته اول دی ماه یعنی تنها در کمتر از ۲۰ روز تعداد موارد رسمی ثبت شده امیکرون در ایران رشدی معادل ۱۹۰۶٫۹۷ درصد داشته است چون در هشتمین روز از همین ماه وزارت بهداشت اعلام کرد تعداد مبتلایان این نوع از ویروس جهش یافته تنها ۴۳ نفر است اما همین مرجع تنها سه روز بعد تعداد موارد ابتلای قطعی امیکرون را ۱۵۹ نفر اعلام کرد و روز گذشته هم اعلام ۸۶۳ مورد ابتلای قطعی آب پاکی را روی دست همه ریخت که رفته رفته به بحران نزدیک می‌شویم.

به گفته کارشناسان قدرت سرایت بسیار بالای این نوع از ویروس با رشد تصاعدی نرخ ابتلای روزانه عمومی ارتباطی مستقیم داشته و این نگرانی ایجاد شده که احتمالاً در یک هفته آینده شاهد غلبه ویروس جهش یافته در سراسر کشور به ویروس دلتا خواهیم بود که این یعنی خود بحران در دوران همه‌گیری ویروس منحوس با در نظر گرفتن آمارها و نتایجی که در کشورهای اروپایی و آمریکا این ویروس ایجاد کرده است. شاهد مثال دقیق این کارشناسان در واقعیت مقایسه آماری شاخص‌های همه‌گیری از جمعه گذشته یعنی ۱۷ دی ۱۴۰۰ تا روز گذشته ۲۴ همین ماه است، به صورتی که مقایسه دو بازه زمانی نشان می‌دهد نرخ ابتلای روزانه رشدی معادل ۱۱۵٫۵ درصد، نرخ بستری در مراکز درمانی ۱۶٫۳۲ درصد و البته موارد فوتی روزانه هم معادل ۲۶٫۳۱ درصد صعود کرده است.

البته کارشناسان درباره کاهش تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه معتقدند زنجیره نرخ ابتلا، بستری در مراکز درمانی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هنوز تکمیل نشده اما مقایسه ابتدای زنجیره یعنی نرخ ابتلا و انتهای آن یعنی موارد فوتی نشان می‌دهد این بخش از آمارهای روزانه نیز به زودی دستخوش تغییرات معناداری خواهد شد که می‌تواند دوباره خاطرات نگران کننده مسیر صعودی پیک پنجم را در اذهان عمومی زنده کند.

در این زمینه البته کارشناسان تاکید می‌کنند هنوز برای مدیریت شرایط فرصت باقی است و درصورتی که رعایت پروتکل‌های در شرایط مناسبی باشد، واکسیناسیون با دُز یادآور ادامه مناسب داشته باشد و نهایتاً غربالگری هوشمند دقیقاً اجرایی شود می‌توانیم امیدوار باشیم این دوره نیز با کمترین هزینه مدیریت شده و رفته رفته شرایط مناسبی را در طول همه‌گیری تجربه می‌کنیم، در غیر این صورت نه تنها نباید منتظر بهبود شرایط باشیم بلکه احتمالاً روزبه‌روز شاهد بدتر شدن شرایط همه‌گیری در سراسر کشور خواهیم بود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

چهارمین ابتلا به امیکرون در اردبیل قطعی شد
وضعیت شیوع امیکرون در استان مرکزی نگران‌کننده است
بیمار مبتلا به “امیکرون” در همدان مشاهده نشد

استان اردبیل/ ۳ مورد جدید امیکرون در منطقه ثبت شد

علی محمدیان‌اردی صبح امروز در جلسه اضطراری مقابله با کرونا و امیکرون در اردبیل با اشاره بر تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد پیک ششم در کل کشور شروع شده و البته زمان شروع پیک در استان مشخص نیست و احتمالاً در بهمن ماه این پیک وارد استان خواهد شد.

وی گفت: در جلسه اضطراری امروز در خصوص آمادگی دانشگاه قبل از ورود پیک بحث و تبادل نظر شد که مهم‌ترین اقدام در پیشگیری و رعایت پروتکلهای بهداشتی است و میزان استفاده از ماسک به دلیل عادی‌انگاری کاهش یافته که یکی از نشانه‌های کاهش استفاده از ماسک، بروز و شیوع آنفلوآنزا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: رعایت فاصله اجتماعی، تهویه مناسب، تجمعات، مراسم‌ها و دورهمی‌ها نیز در جامعه در وضعیت مناسبی نیست.

وی مهمترین عامل در پیشگیری از سویه امیکرون را واکسیناسیون دز سوم دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه تزریق دوز سوم تا ۹۰ درصد از امیکرون و سایر پیک‌ها پیشگیری می‌کند متاسفانه میزان مراجعه برای تزریق دوز سوم در استان پایین بوده و ۱۵ درصد تزریق دوز سوم، زیبنده استان ما نیست.

محمدیان از هم استانی‌های عزیز خواست هر چه سریعتر بخاطر حفظ سلامتی خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و با توجه به این که امیکرون سرعت سرایت بسیار بالایی داشته و حتی برای یک مورد هم باید حساس باشیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر در سه شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر و بیله‌سوار سویه اومیکرون مشاهده شده تاکید کرد: اگر چه تعداد مبتلایان پایین است ولی می تواند مقدمه‌ای برای پیک جدید باشد.

وی بیان کرد: امیکرون برخلاف سایر سویه‌ها هر چند شدت علائم پایینی دارد ولی به این معنی نیست که بستری و مرگ و میر ندارد؛ به همین خاطر و با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس، باید پیشگیری لازم را انجام دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از آمادگی کامل بیمارستان‌های استان برای پیک احتمالی خبر داد و گفت: در این مرحله باید تاکید بر بهداشت و مسئله پیشگیری بوده و مراکز سرپایی، بیشتر فعال تر باشند.

محمدیان عدم استقبال مردم از تکمیل واکسیناسیون را یکی از آسیب‌های جدی دانست و تأکید کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها، افراد و کارشناسان تاثیرگذار جامعه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی جهت اقناع‌سازی جامعه و ترغیب مردم به تکمیل واکسیناسیون به‌خصوص دز سوم استفاده کرد.

 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان بوشهر/ ۱۳ مورد جدید امیکرون ثبت شد

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به تزریق نوبت اول واکسن کرونا به ۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان اظهار داشت: بیش از ۸۲ درصد از این جمعیت هر ۲ نوبت و بیش از ۱۵۰ هزار نفر نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه وضعیت کرونایی استان از ثبات نسبی برخوردار است گفت: خوشبختانه در ۳ هفته گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشد و شمار قربانیان این بیماری در استان بوشهر همچنان ۲ هزار و ۳۵ نفر است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر زیر ۵۰ نفر است تصریح کرد: از این تعداد بیمار ۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی با اشاره به  وضعیت مبتلایان به سویه جدید اومیکرون خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۳ نفر مبتلا به «اومیکرون» در شهرستان‌های استان شناسایی و ۹ نفر از آنان در ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

کشمیری از مردم استان خواست برای مقابله با شیوع سویه جدید کرونا و جلوگیری از ورود به موج ششم این بیماری هر چه سریعتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: همه افراد بالای ۱۸ سال که از نوبت دوم تزریق واکسن آنها ۳ ماه گذشته است به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون کرونا مراجعه و نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان قزوین/ نرخ بستری‌ در مراکز درمانی ۳۷ درصد رشدکرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش ۶ درصدی موارد روزانه ابتلای قطعی به کرونا خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۳۷ مورد جدید ابتلای به کرونا در استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در قیاس با روز قبل ۲ نفر بیشتر شده است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش ۳۷ درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی گفت: طی همین مدت ۱۷ بیمار کرونایی جدید به علت علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار هم ۱۰ نفر کمتر از روز گذشته است.

وی از کاهش ۱۴ درصدی آمار بیماران بدحال هم خبر داد و افزود: در حال حاضر ۶ بیمار کرونایی با حال‌ وخیم زیر دستگاه کمک تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار از روز پیش فقط یک نفر کمتر شده است.

رحمانی ادامه داد: همچنین در شبانه‌روز گذشته برای چهارمین روز پی‌درپی شاهد صفر شدن نرخ مرگ‌ومیر کرونایی در استان قزوین بودیم که نشان از تأثیر واکسیناسیون گسترده در کنترل نرخ فوتی‌های کرونایی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از کاهش ۴۴ درصدی موارد بهبودیافتگان روزانه کرونایی خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۲۳ بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت از بیمارستان‌های قزوین مرخص شدند که این آمار نسبت به روز پیش ۱۸ نفر کاهش یافته است.

رحمانی با اشاره به کاهش ۸٫۳ درصدی کل موارد بستری‌های کرونایی استان اضافه کرد: در نهایت هم مجموع بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین در شبانه‌روز اخیر به ۱۱۱ نفر رسید که در مقایسه با روز قبل ۱۰ نفر کمتر شده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

 

 

درحال تکمیل…

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

انتهای پیام/ی




آخرین اخبار امیکرون در ایران | رشد ۱۹۰۶.۹۷ درصدی تعداد مبتلایان به ویروس جهش یافته آفریقایی / یک هفته‌ای نرخ فوتی‌ها ۲۶.۳۱ درصد افزایش یافت+ نقشه و نمودار

منبع: تسنــیم
? آخرین اخبار امیکرون در ایران | رشد ۱۹۰۶.۹۷ درصدی تعداد مبتلایان به ویروس جهش یافته آفریقایی / یک هفته‌ای نرخ فوتی‌ها ۲۶.۳۱ درصد افزایش یافت+ نقشه و نمودار