مسابقه دوومیدانی بیابان لوت در کلوت‌های شهداد برگزار شد

کرمان- فت فتو- مسابقه کشوری دوومیدانی با عنوان تریل بیابان لوت روز جمعه در کلوت های زیبای شهداد کرمان با حضور ۱۶۸ دونده خانم و آقا برگزار شد. به گزارش فت فتو این مسابقه از محل کاروانسرای شفیع آباد شهداد آغاز شد و دوندگان مسیر ۳۵ کیلومتری را پیمودند. در پایان این مسابقه در بخش […]

کرمان- فت فتو- مسابقه کشوری دوومیدانی با عنوان تریل بیابان لوت روز جمعه در کلوت های زیبای شهداد کرمان با حضور ۱۶۸ دونده خانم و آقا برگزار شد.

به گزارش فت فتو این مسابقه از محل کاروانسرای شفیع آباد شهداد آغاز شد و دوندگان مسیر ۳۵ کیلومتری را پیمودند.
در پایان این مسابقه در بخش مردان رضا عزیزیان از استان گیلان، حمیدرضا گودرزی از استان مرکزی و علی غیبی از کردستان مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش ۳۵ کیلومتر خانم ها نیز فاطمه باقری، زینب جابری و حمیرا برزگر اول تا سوم شدند.

این مسابقه با همکاری میراث فرهنگی برگزار شده است.

کلوت های کویر شهداد در شمال کرمان از جمله مناظر بدیع و بکر گردشگری در جهان به شمار می رود که پیشینه تاریخی بسیار طولانی نیز دارد و از نخستین سکونت گاه ها و حوزه تمدنی در ایران باستان با حدود ۶ هزار سال قدمت شناخته شده است.

گرم ترین نقطه جهان با دمای بیش از ۷۰ درجه براساس یافته های ناسا در کویر لوت قرار دارد؛ همچنین درفش شهداد کهن ترین پرچم فلزی یافت شده در جهان است که در موزه ملی ایران نگهداری می شود.

استان کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.




مسابقه دوومیدانی بیابان لوت در کلوت‌های شهداد برگزار شد

منبع:ایرنـا
? مسابقه دوومیدانی بیابان لوت در کلوت‌های شهداد برگزار شد