کل 17629 امروز 192
  • تاریخ : چهارشنبه - ۲۹ - دی - ۱۴۰۰
  • برابر با : Wednesday - 19 - January - 2022
  • ساعت :

    «مرحله دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری» پس از پایان ارزشیابی نوبت اول آغاز می‌شود

    کرمان(فت فتو) – معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان گفت «مرحله دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری» پس از پایان ارزشیابی نوبت اول، آغاز می‌شود.

    به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، عباس ضیا با اعلام این خبر، ضمن بررسی علل و عوامل افت تحصیلی دانش آموزان دوره اول ابتدایی در دروس «فارسی» و «ریاضی»، به تشریح چرایی و چگونگی اجرای فاز دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری که از برنامه های مهم و اولویت دار معاونت ابتدایی است؛ پرداخت و اظهار کرد: «مرحله دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری» پس از پایان ارزشیابی نوبت اول، آغاز می شود.

    وی افزود: برای اینکه بتوانیم ارزیابی دقیقی از وضعیت یادگیری دانش‌آموزان داشته باشیم؛ نتایج ارزشیابی سال تحصیلی گذشته را با دو سال قبل از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی حضوری آموزش؛ مقایسه کردیم و متوجه شدیم که دانش‌آموزان ما در درس‌های مهمی مانند فارسی و مهارت‌های خواندن و نوشتن در مقایسه با دو سال قبل افت ۱۰ درصدی داشتند و همچنین درصد دانش آموزان نیازمند به تلاش با افزایش مواجه بوده است.

    ضیا در تشریح نحوه ارزشیابی دانش آموزان دوره ابتدایی، تصریح کرد: ارزشیابی در دوره‌ ابتدایی به دو شکل «کیفی توصیفی» و «فرآیندی» انجام می شود. به این ترتیب که هم در نوبت اول و هم نوبت دوم از طریق فعالیت های کلاسی، کار پوشه و همچنین آزمون‌های عملکردی میزان یادگیری دانش‌آموزان و تحقق اهداف برنامه درسی از سوی معلمان مورد سنجش قرار می گیرد.

    معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که در دوره ابتدایی بویژه پایه اول که دانش آموز هیچ شناختی از فضای مدرسه و معلم ندارد، یادگیری مؤثر از طریق ارتباط حضوری و چهره به چهره اتفاق می افتد؛ گفت: تعطیلی طولانی مدت آموزش حضوری، یادگیری مهارت‌های سواد پایه در این دانش آموزان خصوصا دوره اول ابتدایی را با ضعف‌های جدی مواجه کرد.

    عباس ضیا گفت: آموزش دادن به کودکان امری تخصصی است، بنابراین تلاش های صورت گرفته، دانش آموزان در یادگیری مهارت های سواد پایه مشکل جدی دارند البته این که با چه روشی و بر مبنای چه اصولی مهارت‌های سواد پایه را به دانش آموزی که از قبل هیچگونه آشنایی با این مهارت ها نداشته بیاموزیم؛ کار تخصصی تربیتی است که نیازمند ارتباط دانش‌آموز با معلم به شکل رودررو است.

    وی یکی از موانع یادگیری در فضای مجازی را عدم تمرکز اعلام و عنوان کرد: این که از کودکان انتظار داشته باشیم که از طریق گوشی هوشمند یا تبلت و در فضای مجازی در یک مدت طولانی تمرکز داشته باشند و آموزش ها را دریافت کنند واقع بینانه نیست.

    ضیا،طرح جبران و تثبیت یادگیری را از برنامه های اولویت دار معاونت ابتدایی برشمرد و افزود: این طرح از تابستان گذشته با شناسایی دانش آموزانی که در دوره اول در درس های فارسی و ریاضی نتیجه‌ قابل قبول یا نیازمند تلاش کسب کرده بودند و در دوره‌ دوم در درس‌های علوم، فارسی و ریاضی، نتایج قابل قبول و نیازمند تلاش کسب کرده بودند؛ آغاز شد.

    معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: در مرحله‌ دوم بعد از اتمام ارزشیابی نوبت اول دوره‌ ابتدایی، به دلیل این که بتوانیم از فرصت باقی مانده تا پایان سال تحصیلی استفاده کنیم؛ مجددا این برنامه را اجرا خواهیم کرد و امیدوار هستیم که از زمان باقیمانده تا اردیبهشت ماه بتوانیم برای برنامه‌ جبران و تثبیت یادگیری بهره مؤثری ببریم.




    «مرحله دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری» پس از پایان ارزشیابی نوبت اول آغاز می‌شود

    منبع: پــانا
    💬 «مرحله دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری» پس از پایان ارزشیابی نوبت اول آغاز می‌شود

    نوشته های مشابه

    درخشش ۵ معلم و دانش‌آموز کرمانی در جشنواره کشوری فرهنگی هنری علمدار
    29 - دی - 1400

    درخشش ۵ معلم و دانش‌آموز کرمانی در جشنواره کشوری فرهنگی هنری علمدار

    کرمان (فت فتو) – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از درخشش ۵ معلم و دانش‌آموز کرمانی در دومین جشنواره کشوری فرهنگی هنری علمدار، خبر داد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی گفت: همکاران فرهنگی، فرامرز علیخانی از آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان موفق به […]

    شور و هیجان در سیستم آموزش و پرورش باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کند
    29 - دی - 1400

    شور و هیجان در سیستم آموزش و پرورش باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کند

    کرمان (فت فتو) – سرپرست آموزش وپرورش ناحیه ۲ کرمان در دیدار با کارشناسان سازمان دانش‌آموزی استان کرمان گفت باید از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی جهت ایجاد انگیزه در نسل جوان کمال استفاده را برد و شور و هیجان در سیستم آموزش و پرورش باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. محمدرضا شکوهیان گفت: فعالیت‌های سازمان […]

    سازمان دانش‌آموزی مکانی امن برای رشد باورهای دانش‌آموزان است
    27 - دی - 1400

    سازمان دانش‌آموزی مکانی امن برای رشد باورهای دانش‌آموزان است

    کرمان(فت فتو) – مسئولین سازمان دانش‌آموزی استان کرمان در دیدار با سرپرست آموزش وپرورش ناحیه ۲ کرمان به اهمیت پیوند بین ادارات شهرستان‌ها، مناطق و نواحی تاکید کرد و سازمان دانش‌آموزی را مکانی امن برای رشد باورهای دانش‌آموزان دانستند. اولین جلسه دیدار صمیمی با سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان با حضور معاونین مالی […]

    فرصتی برای حضور فرهنگیان در جشنواره معلمان هنرمند
    27 - دی - 1400

    فرصتی برای حضور فرهنگیان در جشنواره معلمان هنرمند

    کرمان(فت فتو) – رئیس اداره فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت فرهنگیان با ورود به سایت جشنواره می‌توانند آثار خود را ثبت و از فرصت برابر جهت شرکت در جشنواره استفاده کنند. مهین خدایی در گفت و گو با فت فتو گفت: هنر گوهری ارزنده و […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا